Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-04, 10:11
  #1
Medlem
niclasnjs avatar
Undrar bara om ngn vet hur det går med TPB:s lösning med ioredator? Kommer det vara något att satsa på?
Finns det ngn sida man kan läsa mer?
Citera
2009-02-04, 10:17
  #2
Medlem
DsoKss avatar
http://www.ipredator.se/


"Vi håller på att starta en VPN-tjänst. Genom den kommer ni kunna gömma era IP-adresser. Ni kan surfa webben, fildela och göra allt annat precis som vanligt genom detta systemet, men ingenting kommer att bli loggat hos oss. Allt helt lagligt."
Citera
2009-02-14, 17:54
  #3
Medlem
antagonistens avatar
Är det någon som har någon mer information än den som kan hittas på hemsidan?
Vi kan ju anta att tjänsten kommer att gå via PRQ, men hur kommer den att skilja sig från deras VPN-lösning?
Citera
2009-02-14, 18:56
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
ÄVi kan ju anta att tjänsten kommer att gå via PRQ, men hur kommer den att skilja sig från deras VPN-lösning?

Ni kan inte anta någonting...
Citera
2009-02-14, 21:20
  #5
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ni kan inte anta någonting...
Har du någon information att dela med dig av? Kommer tjänsten att lanserar runt I-Day eller drar den igång tidigare än så?
Anledningen till att jag antog att det skulle gå genom PRQ är för att alla TPBs tidigare projekt har hostats av dem (så vitt jag vet i alla fall).

Jag har även för mig att TiAMO och/eller anakata var med och drev PRQ, men de kanske inte gör det längre?
Citera
2009-02-14, 21:28
  #6
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag har även för mig att TiAMO och/eller anakata var med och drev PRQ, men de kanske inte gör det längre?

Från deras hemsida>
Citat:
PRQs verksamhet har nu avyttrats till en grupp utländska investerare. Verksamheten kommer fortsätta precis som tidigare men den dagliga driften kommer ej hanteras av samma personer förutom under en övergångsperiod. Den största skillnaden kommer vara att företaget nu har betydligt bättre resurser. Mer information följer inom kort. Har du några frågor så är du väkommen att kontakta oss.
http://www.prq.se/

Men jag är inte helt säker för det.
Citera
2009-02-14, 23:39
  #7
Medlem
TPB har inte sina servrar hos PRQ längre och tvivlar på att den här tjänsten kommer hostas där.
Citera
2009-03-22, 22:14
  #8
Medlem
Beta version

http://ipredator.se/
Citera
2009-03-24, 09:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekz0r
TPB har inte sina servrar hos PRQ längre och tvivlar på att den här tjänsten kommer hostas där.
Det känns dock inte helt otroligt med tanke på att PRQ redan säljer OpenVPN-tunnlar.
Citera
2009-03-24, 15:22
  #10
Medlem
Kolossalts avatar
Citat:
Thank you! We will contact you when we start to open up for new accounts. Stay hidden.

Man kan ju alltid prova.
Citera
2009-03-24, 19:45
  #11
Medlem
Har någon fått testa?
Citera
2009-03-24, 20:09
  #12
Medlem
guitarjohans avatar
Pontén säger att ipredator inte blir ett svårt hinder för dem. stämmer det? är det verkligen så lätt att kolla vem som tankar om man har nån helt random ip-adress?

är ipredator ett säkert program?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback