Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 11:23
  #3889
Medlem
TilleyHats avatar
Behöver man egentligen förnya prenumeration på Office 365 Home?

Jag har fått ett mail där det står att jag behöver förnya min prenumeration på Office 365 Home inom en vecka. Vad händer om jag inte gör detta? Slutar den att fungera eller är det bara att jag inte får tillgång till diverse uppdateringar etc?
Citera
2017-06-08, 11:27
  #3890
Medlem
kimdah2002s avatar
Om din prenumeration inte är aktiv och du inte ansluter till Internet minst var 39:e dag försätts Office i läget för nedsatt funktionalitet, vilket innebär att du kan visa och skriva ut dokument men inte redigera eller skapa nya dokument.
Citera
2017-06-08, 11:28
  #3891
Medlem
RobinFromHoods avatar
Ladda hem en serial/crack från internet eller thepiratebay.
Citera
2017-06-08, 11:51
  #3892
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Om din prenumeration inte är aktiv och du inte ansluter till Internet minst var 39:e dag försätts Office i läget för nedsatt funktionalitet, vilket innebär att du kan visa och skriva ut dokument men inte redigera eller skapa nya dokument.

Jag använder Office mer eller mindre dagligen så då kommer den alltså att fortsätta fungera även om jag inte förnyar? Är det vad du säger?
Citera
2017-06-08, 12:57
  #3893
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag använder Office mer eller mindre dagligen så då kommer den alltså att fortsätta fungera även om jag inte förnyar? Är det vad du säger?

Skapa nya dokument - nej
Redigera befintliga dokument - nej
Visa dokument - ja
Skriva ut dokument - ja

Så det beror på hur du använder modulerna i Office.
Citera
2017-06-12, 14:35
  #3894
Medlem
Reko45s avatar
Hej. jag sitter med ett skolprojekt där jag använder tabeller. jag har sammanställde ett par genom excel, men jag föredrar gärna word eftersom jag har mitt övriga arbete där. men när jag ska göra flera tabeller i word går det typ inte. de växer annars ihop och jag får öppna flera dokument.


kan jag annars infoga mina excel tabeller i word?

har ni tips för hur man kan få till hanterbara tabeller i word som kan kopieras till andra dokument utan krångel osv?

jag har även testat i word och försökt få till Tätt" justering på tabellen så jag kan flytta tabellen fritt men jag har inte att lyckas
Citera
2017-06-12, 16:42
  #3895
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Hej. jag sitter med ett skolprojekt där jag använder tabeller. jag har sammanställde ett par genom excel, men jag föredrar gärna word eftersom jag har mitt övriga arbete där. men när jag ska göra flera tabeller i word går det typ inte. de växer annars ihop och jag får öppna flera dokument.


kan jag annars infoga mina excel tabeller i word?

har ni tips för hur man kan få till hanterbara tabeller i word som kan kopieras till andra dokument utan krångel osv?

jag har även testat i word och försökt få till Tätt" justering på tabellen så jag kan flytta tabellen fritt men jag har inte att lyckas
Markera och kopiera din excel-tabell, öppna ditt word-dokument och klistra in tabellen och det bör fungera precis som du vill ha det.
Citera
2017-06-17, 19:58
  #3896
Medlem
H4C35G36s avatar
Finns det någon Office-torrent som fungerar? Får aldrig patchprogrammet att fungera
Citera
2017-08-13, 19:45
  #3897
Medlem
Någon som vet om man kan se antalet anteckningar som man har i OneNote?
Citera
2017-08-25, 17:39
  #3898
Medlem
Hiraeths avatar
Outlook 2010 Kalender saknar datum

Har lyckats att ställa till det *som vanligt, suck*...
Har på någon vänster, lyckats gömma/radera datum, månad och år informationen i Outlook 2010 som körs på Windows 10.
Kan ha varit i samband när jag ville ändra "Color theme" från vit till mörk, och när jag tryckte "OK" eller "Applicera" i File --> option, så gnällde programmet något liknande som "beginning time cannot be after end time", misstänkte att det handlade om "arbetstiderna".
Så justerade dessa till rimliga intervaller, och tror det var i samband med detta problemet uppstod. eftersom det går inte att ändra på dessa längre...

Provat att leka runt lite bland inställningarna, kikat lite på google, även installerat om Outlook, men problemet verkar inte viljas avhjälpas.

Kanske någon av Er erfarit samma/liknande problem? Och skulle kunna ge en fingervisning vad för inställningar att kolla på.

Hur kalendern ser ut: http://imgur.com/e93867z
Inställningarna för kalendern: http://imgur.com/4e7AIvw

Tack på förhand,
Med vänlig hälsning från mig
Citera
2017-08-25, 19:10
  #3899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Kan ha varit i samband när jag ville ändra "Color theme" från vit till mörk, och när jag tryckte "OK" eller "Applicera" i File --> option, så gnällde programmet något liknande som "beginning time cannot be after end time", misstänkte att det handlade om "arbetstiderna".
Så justerade dessa till rimliga intervaller, och tror det var i samband med detta problemet uppstod. eftersom det går inte att ändra på dessa längre...

Vad hindrar dig från att ändra Start och End time? Det ser inte utgråat ut i din skärmdump.

Jag tror att problemet löser sig om du lyckas ändra Start och End Time till vettiga värden.
Efter att ha försökt hitta en lösning till ditt problem ser jag att det kan ställa till det om man använder fel tidsformat, i engelska versioner måste man t ex skriva PM efter end date om klockslaget understiger starttidens klockslag. Detta bör vara beroende på dina landsinställningar, osäker på om du kan skriva 17:00 istället för 5:00 som end date t ex.

Inställningarna för din kalender ligger i din profil och inte i Outlook-installationen, varför problemet kvarstår även efter ominstallation. Om du inte hittar en lösning på ditt problem / ovanstående inte fungerar, exportera/säkerhetskopiera din kalender, mail och liknande och testa ta bort/flytta drive:\Users\user\AppData\Roaming\Microsoft\Outloo k (ta en kopia på mappen för säkerhets skull)
Citera
2017-08-25, 21:48
  #3900
Medlem
Gubbmagens avatar
Hiraeth, jag känner igen det där och har några frågor.

- Saknas även datum i datumkolumnen för dina mail?
- Om du är i kalendern, vad händer om du trycker Ctrl+G och anger ett datum och klickar OK?
- Är det en nyinstallation av Windows 10 du har?

För mig försvann hela kalenderfunktionen inklusive datumen för alla mail. Allt blev blankt. På Windows kan man i kalendern trycka Ctrl+G för att få upp rutan "Gå till datum" och slog jag in en datum där fick jag ett felmeddelande. Trots flera ominstallationer av Win 10 inkl formatering av systemdisken plus ominstallation av Office 2010 så slutade datumfuntionerna i Outlook att fungera när man gick in Inställningarna för Outlook och ändrade vissa saker som gått förut.

Jag gav upp och uppgraderade till Office 2016...
__________________
Senast redigerad av Gubbmagen 2017-08-25 kl. 21:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback