Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 19:53
  #3877
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det finns ju olika typsnitt, varav vissa är mer långsmala. Det går dock inte att skala om text hur som helst. Varje typsnitt har ett visst förhållande mellan längd och bredd.

Okej, tack ändå
Citera
2017-01-18, 07:00
  #3878
Medlem
bfjs avatar
Vårt företag har tidigare haft en Exchange-mail som fungerade bra att synka kalender mellan mobil och dator.

På min hemmadator har jag Outlook 2007 och på jobbet var det Outlook 2013.

Sedan ett tag gjorde de en uppdatering till Office 365, vi kan komma åt mailen genom att logga in på Office 365. Det som däremot har hänt är att min Exchangekalender har slutat synka mellan mobilen och Outlook/Webmailen - O365.

Lägger jag in en sak i kalendern på mobilen, då dyker den bara upp i kalender på mobilen inte på datorn. Men däremot lägger jag in en sak i kalender i Outlook tex, då dyker den upp efter en sekund i mobilen i kalendern, går jag in på specifik händelse så ser jag att den ligger i rätt kalender och allting.

Är det någon som har en aning om vad jag ska kolla på? Eftersom det även är i O365 så kanske det inte är en Outlook inställning, eller är det någon känd funktion som inte fungerar längre med O365?
__________________
Citera
2017-04-10, 20:04
  #3879
Medlem
Jag blir galen. AV någon jävla anledning när man skjutit på en examination till sista sekund väljer Word att rövknulla mig genom att autokorrigera allt till engelska trots svenska inställt överallt och svenska menyer. Hur fan ändrar jag innan jag mördar någon ansvarig? Har Office 365 på Windows 10. Värsta av allt är att den ändrar i till I och allt är ta mig fan rött och jag skriver redan som en kråka i stressen så behöver hjälp snarast innan psyket kreverar.
Citera
2017-04-25, 22:03
  #3880
Medlem
Kan man på något sätt bli av med rich text formatting(RTF) i OneNote utan att tappa källanvisningen när man klistrar från webben?
Citera
2017-04-26, 05:43
  #3881
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Kan man på något sätt bli av med rich text formatting(RTF) i OneNote utan att tappa källanvisningen när man klistrar från webben?

Kan du inte bara markera texten i efterhand och justera bort den textlayout som ej passar dig?
Citera
2017-04-26, 14:38
  #3882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
Kan du inte bara markera texten i efterhand och justera bort den textlayout som ej passar dig?
Inte alltid, då det av och till sitter "gömda" formateringar som gör att t ex text inte går att flytta. Visst det går att använda sig av ctrl-t för oformaterad text men då tappar man källhänvisningarna. Skulle helst vilja stänga av RTF i hela ON och få det att fungera mer som Simple Note fast med stöd för bilder.

Kanske någon kan tipsa om ett orgmode-liknanden anteckningsprogram fast med ON-liknande sökfunktion och lokal lagring? Eller Simple Note-liknande med lokal lagring och stöd för bilder?
Citera
2017-05-06, 14:46
  #3883
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Du tror inte jag provat ringa "kundtjänst"? Helt värdelös service. Blir bortkopplad eller får bara konstiga engelska svar

Tråkigt att höra, själv har jag fått hjälp vid de tillfällen som jag ringt. Och eftersom du frågade efter ett telefonnummer så svarade jag med ett sådant!
Citera
2017-05-12, 15:01
  #3884
Medlem
MartinStLouiss avatar
Går det att byta språk i menyerna i Office efter att man har installerat det? Jag råkade installera Office 2013 på engelska men tror att jag skulle föredra att ha det på svenska.
Citera
2017-05-12, 23:28
  #3885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Går det att byta språk i menyerna i Office efter att man har installerat det? Jag råkade installera Office 2013 på engelska men tror att jag skulle föredra att ha det på svenska.
Detta gör du under inställningarna för språk, på svenska Arkiv -> Alternativ -> Språk.
Där finns också en länk till utförliga instruktioner till hur man gör.
Citera
2017-05-13, 16:25
  #3886
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lo
Detta gör du under inställningarna för språk, på svenska Arkiv -> Alternativ -> Språk.
Där finns också en länk till utförliga instruktioner till hur man gör.

Tack det gjorde susen
Citera
2017-05-16, 14:02
  #3887
Medlem
Zlaneks avatar
Vad är det som har hänt med Microsoft OneNote?
Har använt programmet för att göra anteckningar men efter igår så blir alla rörelser med handen även antecknade. Funktionen "rita med fingret" gör ingen nytta överhuvudtaget utan problemet att fingret gör anteckningar kvarstår.

Är det en bug vid någon uppdate som skett?
Var kan man lämpligast isåfall klaga till Microsoft?

Det är verkligen enormt frustrerande. Har återställt alla inställningar men problemet kvarstår.
Problemet är endast för OneNote betalprogrsmmet.
__________________
Senast redigerad av Zlanek 2017-05-16 kl. 14:13.
Citera
2017-06-01, 11:05
  #3888
Medlem
Jag har Word 2010 och har sparat en massa nya kortkommandon och format i normal.dotm.

Ibland när jag öppnar ett äldre dokument ändras normal.dotm tillbaka till den ordinarie filen som saknar alla tillägg och ändringar. En ruta kommer upp - och det går bara att klicka OK.
Nån som vet hur jag slipper detta?

Går det att exportera kortkommandon/göra backup så det går snabbt att återställa - eller importera kortkommandon på en annan dator? Går det att exportera kortkommandon från Word till Excel?
__________________
Senast redigerad av Sgt_Ardbeg 2017-06-01 kl. 11:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback