2009-03-23, 19:49
Medlem
Jag har börjat lite med det här och tycker det faktist är riktigt kul har dock inte sätt det på nätet i någon större utrsträckning. Att med hjälp av din gitarr skapa en saga med dom stora klassiska mästerverken som insperation.

Min Fairytale här nedan är en saga om Prins och en drake därav har jag hitta inspersationen från Mozart och Beethoven.

Stycke 1 Woods

http://www.youtube.com/watch?v=9pM0QldqVD4

Här i skogen känner du dig lugn och harmonisk du lirar rätt lätt på din gitarr. Men du kan inte vara allt för säker, bakom varje träd kan en fara dyka upp. Men du går ändå lungt upp mot bergen...Det känns nästan som om man är med i skogen..känner ni det?

Stycke 2 Mountain

http://www.youtube.com/watch?v=1FJ0dximTVE

Nu har du nått drakens terratorie och allt som alldeles nyss va lungt och skönt har förvandlats till kaos. Bara skrik i natten hörs och draken har spioner överalllt. Mendu står redo med din gitarr färdig att anfalla!

Stycke 3 Death of the Dragon

http://www.youtube.com/watch?v=FDhCJxKu-W0

Drakens spioner har sänt draken ett medelande att du är på väg och vid dödssjön möter du han och ett kraftigt slagsmål börjar. Din gitarr skjute ljus mot draken som till slut dör och en olidlig död till mötes.

Gör egna eller fortsätt på min?
Citera
2009-03-23, 19:56
Medlem
Vad är det för prat som återkommer?
"Avias Media Demo"
Ta bort det så att det går att lyssna.
Citera
2009-03-23, 19:57
Medlem
BobTrons avatar
haha

Storslagna visioner

Hur spelade du in ljudet? Man måste fan kämpa för att få så dålig kvalite

Du kanske trivs bland trollen?
Citera
2009-03-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Vad är det för prat som återkommer?
"Avias Media Demo"
Ta bort det så att det går att lyssna.

Jo du har rätt , nunär man gårut online med detta borde jag kanske inte använda gratis program. Men jag har faktist lyckas göra så jag knappt tänker på såna ljud jag inte vill höra, testa du med ett par gånger.
Citera
2009-03-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobTron
Storslagna visioner

Hur spelade du in ljudet? Man måste fan kämpa för att få så dålig kvalite

Du kanske trivs bland trollen?

Nja så dåligt kvalité är det inte, det är ju de som är hela grejen. Skall vara som en saga, du får tänka på fågelkvitter i huvudet när du är i skogen. Alltså gitarren skall inte göra hela loppet.
Citera
2009-03-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Nja så dåligt kvalité är det inte, det är ju de som är hela grejen. Skall vara som en saga, du får tänka på fågelkvitter i huvudet när du är i skogen. Alltså gitarren skall inte göra hela loppet.

Ärligt talat tycker jag att du borde göra om det om det är tänkt att andra ska lyssna på det. Det blir olidligt med prat med jämna mellanrum, gitarrljudet i sig kunde också förbättras avsevärt. Gör om det igen så lyssnar jag gärna igen.
Citera
2009-03-23, 20:12
Medlem
Skulle även vilja ha lite konstruktiv kritik på själva videona. Jag har funderingar på att i 5 bilden i stycket Mountain rita in en lite spion precis vid stammen. Kanske inte blir så kul för er nu när ni vetom det, men jag tror att om maninte läst detta kan tycka det vara jättekul ochså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in