Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-23, 11:49
  #1
Medlem
st_gemytss avatar
Hej! Har tagit ett beslut att försöka styra upp mitt alkoholintag eftersom jag inte kan styra över det längre, ska jag ta ett glas vin slutar det med 2 flaskor, en bira blir gärna 10 osv. Har varit i kontakt med beroendecenter och de erbjuder campral eller revia som en behandlingsmetod. Är det nån som har provat eller går under behandling med detta läkemedel och vill dela med sig av hur det funkar. Då jag inte vill fimpa spånken helt, men ta kontroll över den undrar jag hur man kan fortsätta dricka och hur mycket per gång, innan det börjar verka? Hur reagerar läkemedlet om man vill ta en röka en gång i veckan?
Tacksam för svar
Citera
2009-03-23, 14:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st_gemyts
Hej! Har tagit ett beslut att försöka styra upp mitt alkoholintag eftersom jag inte kan styra över det längre, ska jag ta ett glas vin slutar det med 2 flaskor, en bira blir gärna 10 osv. Har varit i kontakt med beroendecenter och de erbjuder campral eller revia som en behandlingsmetod. Är det nån som har provat eller går under behandling med detta läkemedel och vill dela med sig av hur det funkar. Då jag inte vill fimpa spånken helt, men ta kontroll över den undrar jag hur man kan fortsätta dricka och hur mycket per gång, innan det börjar verka? Hur reagerar läkemedlet om man vill ta en röka en gång i veckan?
Tacksam för svar


Jag går på campral plus antabus sedan 2 månader tillbaka och jag måste säga att det funkar jäkligt bra jag har aldrig mått så bra som jag gör nu och har inget sug efter alkohol nu.

Campral funkar som så att det håller tillbaka suget och det fungerar bra eftersom suget är borta.

Nu är det ju så att jag varit nykter sen jag började med antabusen så jag vet inte hur det skulle vara att dricka nu, jag drack i och för sig 2 öl i lördags och det smakade bra men sedan så la jag bara av och jag hade inget sug efter mer så och där tror jag att campralen hade ett finger med i spelet.

Om jag vore som dig så skulle jag be om antabus också för du kan nog behöva vara nykter helt ett tag skulle jag tippa på,det behöver alla som känner att det börjar spåra ur.
Citera
2009-03-24, 19:13
  #3
Medlem
Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st_gemyts
Har varit i kontakt med beroendecenter och de erbjuder campral eller revia som en behandlingsmetod. Är det nån som har provat eller går under behandling med detta läkemedel och vill dela med sig av hur det funkar.
Jo, jag har viss erfarenhet av Revia. På mig fungerade det som så att jag kunde dricka precis lika mycket som tidigare men den där välbekanta "kicken" som brukar infinna sig efter fyra eller fem öl uteblev. Det var egentligen precis den effekten jag var ute efter då jag skulle kategorisera mina problem som snarlika dina. Dock fick jag för mig att jag fick extra mycket ångest dagen efter och om detta är en efterhandskonstruktion av mig eller inte skall jag vara osagt.
Citera
2009-12-11, 21:44
  #4
Medlem
Evil Kneivels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st_gemyts
Hej! Har tagit ett beslut att försöka styra upp mitt alkoholintag eftersom jag inte kan styra över det längre, ska jag ta ett glas vin slutar det med 2 flaskor, en bira blir gärna 10 osv. Har varit i kontakt med beroendecenter och de erbjuder campral eller revia som en behandlingsmetod. Är det nån som har provat eller går under behandling med detta läkemedel och vill dela med sig av hur det funkar. Då jag inte vill fimpa spånken helt, men ta kontroll över den undrar jag hur man kan fortsätta dricka och hur mycket per gång, innan det börjar verka? Hur reagerar läkemedlet om man vill ta en röka en gång i veckan?
Tacksam för svar
Funka det? Tappar man suget?
Citera
2009-12-11, 22:10
  #5
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
Funka det? Tappar man suget?


Jag har käkat både Naltrexon å Campral.
Suget försvinner väl inte direkt men i och med att välbefinnandet försvinner
från vad det nu e du håller på med mer eller mindre avtar så tröttnar man rätt
snabbt å därigenom kan man sluta lättare.

Jag lade ner ett långvarigt tjackmissbruk med hjälp av Naltrexon (revia).
Va liksom inte speciellt kul att slå i sig en fix å bara bli vaken utan ngt speciellt välmående.

Käkar faktiskt inte Campral/Revia nu trots att jag har stått på antabus i 7 månader.
Ville väl avgöra hur det skulle kännas utan Fick erbjudande om att få det på recept vilket jag tog men det slutade med att jag sket i att ta det å det har funkat utan så.,..

Revia används vid alla typer av beroendeproblematik - även spelmissbruk/sexmissbruk etc. Det blockerar receptorerna i hjärnans "belöningssystem" så det funkar ju liksom mot det mesta.
Citera
2012-01-23, 18:53
  #6
Medlem
Grisenbrinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
Revia används vid alla typer av beroendeproblematik - även spelmissbruk/sexmissbruk etc. Det blockerar receptorerna i hjärnans "belöningssystem" så det funkar ju liksom mot det mesta.

Jag har just fått Bl.a. Campral utskrivit. Om detta du skriver stämmer, blir det inte svårt att företa sig de enklaste vardagssysslor då också?
Citera
2012-11-16, 18:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisenbrinner
Jag har just fått Bl.a. Campral utskrivit. Om detta du skriver stämmer, blir det inte svårt att företa sig de enklaste vardagssysslor då också?

Någon som kan svara hur det är? Låter nästan som om det är värre att ta Campral om man kan inte bli tillfredställd av saker man gillar att göra. Men vore skönt om man kunde dämpa suget lite, så länge det inte tar över allt som har med belöningssystemet att göra.
Citera
2012-11-16, 21:41
  #8
Medlem
dknerks avatar
Har haft både campral och revia, det var ett par år sedan dock.. Men då mest mot opioid-missbruk. Kommer ihåg mest att revian gav mig lite av en avtändning om jag tog opis efter intag. Sen har jag för mig at jag slutade dricka rätt fort just vid det tillfället när jag gjorde det på de medicinerna med, det gav inget liksom, men jag testade flera gånger i hopp om att lyckas nästa gång.
Citera
2014-09-06, 14:20
  #9
Avstängd
jimmysvins avatar
Ja fast inte för att jag har problem med drickandet.
Mitt missbruk var tabletter. Så min läkare provade revia och det gav effekt
Som fass skriver härså funkar revia mot mer än bara alkoholism.
man blir oerhört avtänd av olika opiater och benzodiazepiner efter 1 veckas användning

Sen återföll jag i tablettmissbruk utomlands efter ca 1 vecka utan revia tillhands¨
och då fick jag inget utskrivet så jag beställde revia på nätet genom ett nätapotek
Citera
2014-09-06, 20:19
  #10
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Jag har inte samma erfarenhet av Revia, snarare gav det mig ökad ångest så jag sprang och köpte ett sexpack folköl.

Selincro var även det rent fruktansvärt och Campral, Absenor och Lamictal gjorde ingenting.
Det som funkat för mig mot drickande är Antabus.
Lyrica, Neurontin och Baklofen med, men det ger ju ännu värre beroenden.
Topimax och Tegretol gav bara obehagliga rus när jag försökte berusa mig på dem.

Tror mycket på Suxinutin däremot, ska förbättra sömnen när man slutar dricka och det är ju en förutsättning för att man ska orka med, att kunna sova och återhämta sig.
Citera
2015-03-24, 14:56
  #11
Medlem
Laroque32s avatar
Selincro har jag fått utskrivet av min läkare på beroende mottagningen. Men jag har inte testat ännu. Jag äter själv naltrexone, tycker de funkar ibland , men inte så som läkaren beskriver...
Jag har ätit Antabus men ska nu testa utan. jag ska be om att få prova Campral, är de bättre än Naltrexon nån som vet??? O varför är Selencro inget bra??

Snodde visst tråden lite
Citera
2015-08-17, 13:00
  #12
Medlem
En gammal tråd, men vill också veta mer om preparatet campral.

Fått erbjudande genom företagshälsovården att prova detta, men då gäller nolltolerans mot alkohol och min chef blir informerad och det kommer tas ett stickprov på mig för att se om jag druckigt! Detta vill jag inte! Om man går till den allmänna vårdcentralen, kan man vara anonym där? Någon som vet? (Nu snodde jag tråden också..sorry) kan starta ny tråd
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback