Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-22, 21:58
Medlem
bizze1337s avatar
Hej hej!

Jo, det är så att jag har lite problem. Ska dra förloppet så fort som möjligt.
Det hela började häromdagen när mitt nätaggregat pajjade över natten. Inte mer med det tänkte jag och köpte ett nytt nästa dag.

När jag sedan startade datorn hittade den inte min hårddisk med Windows på (HDD C: och D: ) utan bara min andra (E: och F: ). Det som kom upp var att den inte kunde starta windows pga av ett fel och så ville den installera om Windows på min andra hårddisk. Vilket jag också gjorde.

När jag väl installerat windows på E: och fått igång datorn hoppar helt plötsligt den första hårddisken igång och börjar fungera. Detta resulterar i att jag nu har två installerade windowskopior på datorn och varje gång jag startar den frågar den vilken utav dessa två jag ska använda.

Ganska jobbigt att göra detta vid varje uppstart plus att det tar ganska mycket onödig plats att ha en extra installation utav Windows liggande på hårddisken. Så fråga är, hur avinstallerar jag den överflödiga kopian? Har testat markerat mapparna + delete. Men har inte behörighet till det trots att jag kör i Administratör.

tackar i förhand för all hjälp. MVH Bizze
Citera
2009-03-22, 22:02
Bannlyst
Formatera hårddisken med dubbletten på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in