Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-10-15, 12:42
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoia
Ja, men i det här fallet var det inte jag som bör vara tyst.
Han påstår att ett vanligt "out of range"-fel kan bero på att kortet sitter löst - detta är något jag aldrig hört talas om.
Jodå, bildskärmen kan få felaktigt uppdateringsintervall om kortet inte sitter ordentligt i, dock inte troligt att den får högre uppdateringsintervall men lägre då den kan kan missa sync-signaler. Bildskärmen säger bara att den är utanför intervallet mellan två olika frekvenser.
Citera
2003-10-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Jodå, bildskärmen kan få felaktigt uppdateringsintervall om kortet inte sitter ordentligt i, dock inte troligt att den får högre uppdateringsintervall men lägre då den kan kan missa sync-signaler. Bildskärmen säger bara att den är utanför intervallet mellan två olika frekvenser.
..På hans felmeddelande står det klart och tydligt åt vilket 'håll' rangen gick ut.
Citera
2003-10-15, 13:14
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoia
..På hans felmeddelande står det klart och tydligt åt vilket 'håll' rangen gick ut.
---
ATTENTION
Out of range
H:74.3 KHz V:165.7Hz
---
sant, jag får lära mig läsa lite bättre 165.7 Hz, dock mindre chans för att kortet inte sitter i ordentligt men grafikkort kan ge de mest sinnessjuka fel man kan tänka sig.

Jag tror fortfarande på att det är mjukvara och rekommenderar att börja om på ny kula då det är flera skumma fel och datorn har varit infekterad av minst en trojan.
Citera
2003-10-15, 16:37
Medlem
klurigt

Maste saga att det ar lite svart att hanga med i erat data sprak och jag tror inte jag ger mig pa att skruva isar nagonting utan hjalp av en som vet vad han gor.

Jag hojde frekvensen till 85 som esping skrev och det problemet har ej aterkomit.

Jag har ominstalerat flera ggr men DLL-felet har alltid dykt upp igen efter ett tag och efter en virus search hittades en trojan trots ominstalering.
Borde inte virus och trojaner forsvinna om man formaterar hardisken?

Sedan senaste ominstaleringen sa verkar all fungera bra, kan jag kolla om det ar nage fel pa nagon hardvara utan att skruva isar min dator?

tack
Citera
2003-10-15, 16:38
Medlem
blueCommands avatar
Hört talas om Win32.Blaster? Inte? Iallafall, använd brandväg eller se till att patcha ditt windows!
Citera
2003-10-15, 16:41
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kwasi
Maste saga att det ar lite svart att hanga med i erat data sprak och jag tror inte jag ger mig pa att skruva isar nagonting utan hjalp av en som vet vad han gor.

Jag hojde frekvensen till 85 som esping skrev och det problemet har ej aterkomit.

Jag har ominstalerat flera ggr men DLL-felet har alltid dykt upp igen efter ett tag och efter en virus search hittades en trojan trots ominstalering.
Borde inte virus och trojaner forsvinna om man formaterar hardisken?

Sedan senaste ominstaleringen sa verkar all fungera bra, kan jag kolla om det ar nage fel pa nagon hardvara utan att skruva isar min dator?

tack
Installerar du något program från nån backup? Kanske har du nån trojan i några gamla filer.. Men vad heter trojenen som du brukar få? Du har inte nån kompis som leker med dig? Inga syskon som bråkar?
Citera
2003-10-15, 16:48
Medlem
Mins ej vad den hette och som jag sa sa har problemet inte kommit tillbaka sedan senaste instaleringen. Ingen av backupfilerna fungerade tyvar(massa foton odyl borta)
Har nu f-secure antivirus och uppdaterar dagligen sa jag tror jag ska klara mig fran blaster nu!

Far jag problem igen sa vet jag vart jag ska vanda mig =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in