Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-21, 23:02
  #1
Medlem
appe-s avatar
Jag äger en Toshiba Satellite jag inhandlade för ungefär ett år sedan ifrån elgiganten. jag har säkerligen kvitton och tjosan kvar, men det är en annan fråga.
nåväl, batteriet är urkasst och klarar inte femton minuter utan nätspänning.
kan jag göra det här till en garantifråga? jag menar, det är mig veterligen orimligt liten tid den fungerar efter så liten 'ägotid'.
nå, är det värt att försöka få ett bytt batteri?
Citera
2009-03-21, 23:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Jag äger en Toshiba Satellite jag inhandlade för ungefär ett år sedan ifrån elgiganten. jag har säkerligen kvitton och tjosan kvar, men det är en annan fråga.
nåväl, batteriet är urkasst och klarar inte femton minuter utan nätspänning.
kan jag göra det här till en garantifråga? jag menar, det är mig veterligen orimligt liten tid den fungerar efter så liten 'ägotid'.
nå, är det värt att försöka få ett bytt batteri?

Det är alltid värt att försöka
Citera
2009-03-21, 23:25
  #3
Medlem
SweTechs avatar
Batteri räknas som förbrukningsvara och dom flesta tillverkare ligger på 6-12 mån garanti. Ligger du över ett år behöver du inte ens fråga.

Har du sen haft i batteriet när du kört på nätspänning så kommer dom inte acceptera det som ett garanti ärende då batteriet helt enkelt är slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback