2011-02-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Hade han inte velat dra kopplingarna till sin livsstil hade han rimligtvis inte klätt sig med främsta märket som associeras med huliganism.

Han har kanske tillhört en firma i sina tidigare dagar???
Men att han fortfarande klär sig casual kan man förstå
Citera
2011-02-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer5
Han har kanske tillhört en firma i sina tidigare dagar???
Men att han fortfarande klär sig casual kan man förstå

...som om en nazistavhoppare går runt med hakkors på armen.

Om man nu är avhoppare klär han sig inte som han gör.
Citera
2011-02-20, 21:44
Medlem
Är väl knappast så att man MÅSTE vara huligan för att sporta SI?

Min chef äger en S.I-jacka, han är väl närmare 60 bast..undrar vilka han kör för

Man ser ju gubbar i S.I och diverse relaterade plagg dagarna i ända. inte så att det finns ett patent på att man måste dra en hoppspark på första bästa snubbe bara för att man har en S.I-jacka
Citera
2011-02-20, 21:49
Medlem
Citat:
...som om en nazistavhoppare går runt med hakkors på armen.

Om man nu är avhoppare klär han sig inte som han gör.

Fan du är dummare än vad jag trodde, Jämför du verkligen nazister med kat c?
Kan inte kalla 35-40+ avhoppare då det finns viktigare grejer i livet som t.ex familj?
Det finns en tid då man bör säga att det är slut och man "hoppar av".
Eller självklart du är 40 år och smäller på yngreyngreyngrebabydivision på staden varje kväll , förlåt kom på det nu.

Du bevisar hur dum du är pga en SI tröja. SOMNA OM
Citera
2011-02-20, 21:51
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Du säger att de flesta kända Casualgrabbar är övre medelklass? Det är ett anmärkningsvärt påstående. För att vara en grupp som sysslar med grov misshandel på fritiden är den sociala snedrekryteringen då avsevärd.
Spelar ju ingen som helst roll om dem är överklass eller medelklass, dem kan väl slåss ändå? Eller säger du att inga medelklassare kan begå brott?
Citera
2011-02-20, 23:11
Medlem
Citat:
Yada yada

Din dumma jävla grobianskalle! Vem säger att huliganer/grabbar/kat-c äger märket SI? Det var någon som tidigare skrev att dennes chef bär en SI-jacka är han också grabb? Att killen uppenbarligen har en saj tröja på bilden är kanske för att denne tycker att det är stiligt, denne kanske har en garderob full med "casual-kläder"? Hur skall han vara klädd tycker du? Skall han vara naken för att inte störa någon finnig jävla mupp på ett internetforum som Flashback?

Jag blir så jävla trött på sådana som dig som ger sig själva rätten att slänga sig ut vad fan som helst. Killens fru har dött pga. misstag i den svenska vården som skall enligt våran regering och andra oberoende källor vara en av dem bästa i världen...
Citera
2011-02-21, 07:35
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Spelar ju ingen som helst roll om dem är överklass eller medelklass, dem kan väl slåss ändå? Eller säger du att inga medelklassare kan begå brott?

Vet du vad statistik är?
Citera
2011-02-21, 09:09
Medlem
creteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Din dumma jävla grobianskalle! Vem säger att huliganer/grabbar/kat-c äger märket SI? Det var någon som tidigare skrev att dennes chef bär en SI-jacka är han också grabb? Att killen uppenbarligen har en saj tröja på bilden är kanske för att denne tycker att det är stiligt, denne kanske har en garderob full med "casual-kläder"? Hur skall han vara klädd tycker du? Skall han vara naken för att inte störa någon finnig jävla mupp på ett internetforum som Flashback?

Jag blir så jävla trött på sådana som dig som ger sig själva rätten att slänga sig ut vad fan som helst. Killens fru har dött pga. misstag i den svenska vården som skall enligt våran regering och andra oberoende källor vara en av dem bästa i världen...

De som bär SI vet nog om att det är förknippat med huliganism, sök bara på google så får du se.
Citera
2011-02-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cretek
De som bär SI vet nog om att det är förknippat med huliganism, sök bara på google så får du se.

No shit sherlok! Vem ger huliganer rätt att äga ett märke? Varför slutade man tillverka burberry-kepsen?

Citera
2011-02-21, 10:25
Medlem
Ganjafussballs avatar
Folk som bär SI utan att vara grabbar består väl av två alt. tre kategorier.
1: Dom som tycker det är ett snyggt plagg men inte är medvetna om förknippelsen (då kan man dock inte vara särskilt kulturell av sig).
2: Dom som tycker det är ett snyggt plagg och är medvetna om förknippelsen, men bär det ändå. Vissa tycker det är lite tufft att den där subkulturen använder samma plagg andra bara ignorerar det och går med trenden. Jag är lite kluven vad jag tycker om dessa. Jag går inte omkring som hårdrockare utan att lyssna på hårdrock och just SI är SÅ förknippat med vår scen. Känns lite poser oavsett anledning dom gör det av.
3: F.d. grabbar. Inga problem här. Före detta grabbar vet vad det handlar om och blir det box över plagget så let it. Har svårt att tänka mig att f.d. grabbar som har kvar dessa plagg skulle ha en annan inställning.
Citera
2011-02-21, 10:38
Medlem
haha, på tal om killen i aftonbladet. Måns Zelmerlöf bär ju SI tröjor i en massa intervjuer... å jag tror inte han kör/kört för någon
Citera
2011-02-21, 12:40
Medlem
Little.Geezers avatar
Givande diskussioner...

Finns en tråd där man kan diskutera huligankläder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in