Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 10:59
  #39193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Fotboll och våld har gått hand i hand sen sporten startades

Jag har förstått att ni fullblodspsykopater tror det men det är inte sant. Fotboll är fest, familj, öppenhet och kärlek. Absolut inget hjärndött våld. Jag hoppas verkligen inte du kallar dig Bajare med såna vidriga värderingar.
Citera
2022-07-09, 12:21
  #39194
Medlem
Vi tar oss friheter i Helsingborg,bäst passa på eftersom de åker ur igen. I början av 2000-talet var de att räkna med både på plan och i leden. De körde en rätt full grej med attack från portuppgångar mot vår marsch men slogs tillbaka. De spelade i Europa och presterade hyggligt det får man ge dom. Men vad hände sedan? Den klubben är i ett bedrövligt skick får man säga,detta ser inte bra ut. Nä,hif bedriver en förtvinad verksamhet i skuggan av mff. Det måste verkligen vara tungt att vakna i helsingborg, gå till jobbet och se löpsedlar med mff varje dag. Jobba med tillverkning av margarin, äta lite överbliven spettekaka till lunch och sedan slita några timmar till. Blicka ut över sundet och drömma om svunna tider då klubben var omtalad, gå hem och lägga sig,drömma mardrömmar om mff och Rosenberg och sedan vakna till ännu en dyster dag vid sundet.
Citera
2022-07-09, 12:47
  #39195
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag ser att hetsen är igång. Ett tips till djurgårdare: Om ni tvunget ska klä er casual så gå åtminstone inte runt ensamma och snacka om för alla att ni är DIF. Jag vill egentligen bara köra mot likasinnade men Helsingborg är inte som Borås eller Halmstad. Ni kommer att få stryk om ni agerar lika naivt som killen inne på Utposten igårkväll. Starkt att göra resan men ni befinner er i fiendeland. Bete er lite klokare så slipper vi nya skandaler.
Citera
2022-07-09, 14:09
  #39196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag ser att hetsen är igång. Ett tips till djurgårdare: Om ni tvunget ska klä er casual så gå åtminstone inte runt ensamma och snacka om för alla att ni är DIF. Jag vill egentligen bara köra mot likasinnade men Helsingborg är inte som Borås eller Halmstad. Ni kommer att få stryk om ni agerar lika naivt som killen inne på Utposten igårkväll. Starkt att göra resan men ni befinner er i fiendeland. Bete er lite klokare så slipper vi nya skandaler.
Har två frågor:

1. Vad är casual idag?
2, Vad hände på utposten?

Har ingen koll längre, så frågar dig som verkar ha koll numera.
Citera
2022-07-09, 14:39
  #39197
Medlem
Stora på internet, osynliga i verkligheten.
Ska bli fint ett se den storskaliga stormningen Helsingborg utför på måndag..😂
Citera
2022-07-09, 18:37
  #39198
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Har två frågor:

1. Vad är casual idag?
2, Vad hände på utposten?

Har ingen koll längre, så frågar dig som verkar ha koll numera.
Casual är väl vad det alltid varit? SI, CP, Burberry, Aqua osv osv. Jag vet att många kriminella invandrare börjat med SI men om man går fram till en HIF kat C på ett uteställe i Helsingborg finklädd och svarar "jag är djurgårdare" på frågan "vill du köra?" - Då kan det hända att man blir av med sitt näsben. Ungefär det är vad som hände. En mot en bara. Ingen skalp. Han var förmodligen inte ens DFG men det blev han som fick smaka den här gången.
Citera
2022-07-09, 18:47
  #39199
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Stora på internet, osynliga i verkligheten.
Ska bli fint ett se den storskaliga stormningen Helsingborg utför på måndag..😂
Ni stod för ett bra försök till stormning när vi mötte er borta. Som jag betraktar det står det fortfarande 1-0 till er, för vi var lite väl snabba med att hoppa på bussarna. Tänker inte bete mig som någon jävla pajas heller. Sanningen är vad den är. Nu är det vår hemmaplan. Vi får se vad som händer och inte händer.
Citera
2022-07-09, 18:50
  #39200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Casual är väl vad det alltid varit? SI, CP, Burberry, Aqua osv osv. Jag vet att många kriminella invandrare börjat med SI men om man går fram till en HIF kat C på ett uteställe i Helsingborg finklädd och svarar "jag är djurgårdare" på frågan "vill du köra?" - Då kan det hända att man blir av med sitt näsben. Ungefär det är vad som hände. En mot en bara. Ingen skalp. Han var förmodligen inte ens DFG men det blev han som fick smaka den här gången.
Fattar!

Snubben förtjänade nog näsbenet.
Citera
2022-07-09, 21:24
  #39201
Medlem
Vindruteturkarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
respekt till DIF säger iaf jag. DIF har kört uppstyrt mot FB, WM och KGB på kort tid.
Hjälp en sittplatsare, hur slutade de fajterna? Vinst, förlust, för vilka?
Citera
2022-07-09, 21:56
  #39202
Medlem
Någon action ikväll i Helsingborg?
Citera
2022-07-09, 23:33
  #39203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyharducigg
Någon action ikväll i Helsingborg?
Upp till djurgården att visa intresse, vi sitter över 100 pers utspridda i stan, vill ni köra så finns alla möjligheter, men gissar på att ni inte kommer visa er förrens matchdag när polisen är på plats.
Citera
2022-07-10, 00:45
  #39204
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag ser att hetsen är igång. Ett tips till djurgårdare: Om ni tvunget ska klä er casual så gå åtminstone inte runt ensamma och snacka om för alla att ni är DIF. Jag vill egentligen bara köra mot likasinnade men Helsingborg är inte som Borås eller Halmstad. Ni kommer att få stryk om ni agerar lika naivt som killen inne på Utposten igårkväll. Starkt att göra resan men ni befinner er i fiendeland. Bete er lite klokare så slipper vi nya skandaler.

Jag möter dig när och var du vill, lovar att vara casual så du känner att du kan mata på.

edit: Över 20 år sedan jag var med och hetsa, men för dig gör jag ett undantag.
__________________
Senast redigerad av Salorm 2022-07-10 kl. 00:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback