Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 22:01
  #33553
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det var väl ett verk av Klas Lundin med co. Inga bulor vad jag minns. Jag gick i samma skola som Klas, han hängde inte med bulor.

Offtopic från tråden egentlige. Men är det samma Klas som styrde NMR i flera år? Han var väl själv skinnskalle och var med och drev fryshusets lokal för skinnskallarna? Eller jag helt ute och cyklar?

Det är i alla fall vad wikipedia menar. Har också för mig att det finns en artikel på nordfront om Klas lunds arbete i fryshuset, men hittar den inte nu.
__________________
Senast redigerad av scaleo97 2017-08-16 kl. 22:05.
Citera
2017-08-16, 22:19
  #33554
Medlem
Dr.Katis avatar
Jo, det var bulor. Bla Aik-Göran.
https://www.youtube.com/watch?v=Aeaecsnu5Po

Klas Lund är hans namn, inte Klas Lundin. Offret heter Ronny Landin.
__________________
Senast redigerad av Dr.Kati 2017-08-16 kl. 22:21.
Citera
2017-08-16, 22:23
  #33555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Yxan har väl fått lida en del i efterhand att han hängde med Tobbe, Nynäs-Göran mfl. på AIK matcher.

Gillar inte att outa. Om du menar Yxan men hänvisning till efternamnet gör han bra ifrån sig, inte hört att han haft direkta problem. Fanns en bula som kallades det av andra skäl. Honom har jag noll koll på. Via skvaller kallades flera det även om det inte stämde. Tobbe fanns det flera stycken.

Tror att det finns en tråd om skinnskallar från den tiden på FB. Jag är ingen f.d. skinnboll, beröringsfaktor är att jag stått på läktaren med dem för länge sedan eller fightats mot dem.
Citera
2017-08-16, 22:38
  #33556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Jo, det var bulor. Bla Aik-Göran.
https://www.youtube.com/watch?v=Aeaecsnu5Po

Klas Lund är hans namn, inte Klas Lundin. Offret heter Ronny Landin.

Korrekt. Som alltid.

Tragiskt fall, men Ronny var ingen ängel, som det framställts i efterhand. Ganska många i området som blivit misshandlad av honom. Då dömde man fortfarande kollektivt, även om man inte visste vem som utdelade avgörande spark/slag. Kanske sista gången det hände?

Även intressant hur stor uppmärksamhet ett mord fick på den tiden jämfört med nu. Med rätta.
Citera
2017-08-16, 23:08
  #33557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Korrekt. Som alltid.

Tragiskt fall, men Ronny var ingen ängel, som det framställts i efterhand. Ganska många i området som blivit misshandlad av honom. Då dömde man fortfarande kollektivt, även om man inte visste vem som utdelade avgörande spark/slag. Kanske sista gången det hände?

Även intressant hur stor uppmärksamhet ett mord fick på den tiden jämfört med nu. Med rätta.
Off-Topic från Huligantråden:
Klas var tämligen oskyldig till det där. Därmed inte sagt att vissa dömda varit inblandade. Alla som var där vet vem/vilka som var de verkligt skyldiga. Och de som till största delen varit inblandade "kom" undan rättegång. Hela den där soppan var ett riktigt justitiemord. Och eftersom de var skinheads var det ingen som brydde sig så länge några blev dömda.
Citera
2017-08-16, 23:17
  #33558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Off-Topic från Huligantråden:
Klas var tämligen oskyldig till det där. Därmed inte sagt att vissa dömda varit inblandade. Alla som var där vet vem/vilka som var de verkligt skyldiga. Och de som till största delen varit inblandade "kom" undan rättegång. Hela den där soppan var ett riktigt justitiemord. Och eftersom de var skinheads var det ingen som brydde sig så länge några blev dömda.

Vet inte varför du citerar mig? Har inte påstått något av det du opponerar dig mot.
Citera
2017-08-17, 11:16
  #33559
Medlem
Fan vad ni grinar om vilka som hade mest skins och inte. Jävla töntar. Är ni 15 år? Mammaknullare.
Citera
2017-08-17, 11:31
  #33560
Medlem
Arsedestroyers avatar
Jag såg att MS Tranan omnämndes en bit bak i diskussionen...
Här har ni ett tidningsurklipp från händelsen:
Tidningsurklipp MS Tranan
Citera
2017-08-17, 12:19
  #33561
Medlem
Men herregud era inavlade jävla horbarn, HÅLL ER TILL ÄMNET o inte vem som har mest horbarn till skins i sitt "lag aka gäng".

"Fotbollsfirmor i Sverige samt info om deras aktiviteter" <--- RUBRIKEN HORBARN.
Citera
2017-08-17, 12:41
  #33562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hajar vad du menar, men byt ut KGB mot Bajen så blir det mer rättvist.
Nämner två förorter, det räcker.
Sätra, Tumba.

Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Om vi bortser från dina otroligt löjliga personliga påhopp, så kanske jag kan bemöta det du skrev här.

Alla vet om eu kravallerna i Göteborg, lite löjligt att jag måste specificera mig då jag tror alla förstår vilken jag pratar om. Du vet den där halva Göteborg förstördes av kommunister, där både polis och demonstranter nästan fick sätta livet till. Du har rätt i att jag var endast 6 år när det hände, har självklart inga direkta minnen av händelsen då jag gick på dagis. Men mina föräldrar, grannar och släktingar kunde ge mycket bra inblick senare vad som föregick där. Finns även en väldigt bra dokumentär av Janne Josefsson om man nu uppskattar det. Så jag fattar inte varför jag inte skulle få uttala mig om händelsen bara för att jag var ett ungt barn vid tillfället? Finns ju en del proffstyckare som gärna uttalar som om andra världs kriget, men dem var ju själva inte ens födda då?

Sen angående skinheads på läktaren, självklart så förekom det att skinheads gick på bajens matcher, eller djurgårdens för den delen också. Man skall ju komma ihåg att skinheads antagligen hade en del olika åsikter själva, fanns ju vit makt, opolitiska och red skins. Men att den större delen av gänget som hängde i gamla stan på 80 talet gärna gick på gnagets matcher är ingen rikshemlighet. Då också min farsa kände många av dem som hängde på helikopter plattan osv så styrker han min tes.

Angående Bajens politiska hållning så skrev jag enkelt att i söder är det vanligare att man röstar vänster (http://www.val.se/val/val2014/slutre...102/index.html som ett exempel), betyder det att kgb är någon vänster firma? Nej självklart inte, jag påstod inte heller det.

Men hittebarnen i kgb har inte råd att bo på Södermalm så redan där är har du fel premisser. (Bajen är förra årets smak med dalande publiksiffror och usel stämning. Snart åker vraken ut igen.)
Citera
2017-08-18, 10:00
  #33563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Om vi bortser från dina otroligt löjliga personliga påhopp, så kanske jag kan bemöta det du skrev här.

Alla vet om eu kravallerna i Göteborg, lite löjligt att jag måste specificera mig då jag tror alla förstår vilken jag pratar om. Du vet den där halva Göteborg förstördes av kommunister, där både polis och demonstranter nästan fick sätta livet till. Du har rätt i att jag var endast 6 år när det hände, har självklart inga direkta minnen av händelsen då jag gick på dagis. Men mina föräldrar, grannar och släktingar kunde ge mycket bra inblick senare vad som föregick där. Finns även en väldigt bra dokumentär av Janne Josefsson om man nu uppskattar det. Så jag fattar inte varför jag inte skulle få uttala mig om händelsen bara för att jag var ett ungt barn vid tillfället? Finns ju en del proffstyckare som gärna uttalar som om andra världs kriget, men dem var ju själva inte ens födda då?

Sen angående skinheads på läktaren, självklart så förekom det att skinheads gick på bajens matcher, eller djurgårdens för den delen också. Man skall ju komma ihåg att skinheads antagligen hade en del olika åsikter själva, fanns ju vit makt, opolitiska och red skins. Men att den större delen av gänget som hängde i gamla stan på 80 talet gärna gick på gnagets matcher är ingen rikshemlighet. Då också min farsa kände många av dem som hängde på helikopter plattan osv så styrker han min tes.

Angående Bajens politiska hållning så skrev jag enkelt att i söder är det vanligare att man röstar vänster (http://www.val.se/val/val2014/slutre...102/index.html som ett exempel), betyder det att kgb är någon vänster firma? Nej självklart inte, jag påstod inte heller det.

Förstår inte vad valresultatet i Lycksele har med KGB att göra?
Citera
2017-08-18, 14:17
  #33564
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eggmen1965
Förstår inte vad valresultatet i Lycksele har med KGB att göra?

Jag har lagt ner diskussionen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback