Så häromdan laddade jag hem Windows Vista Ultimate SP1 OEM March från Torrentbytes och instruktionerna var att bara bränna och installera, ingen nyckel behövdes. Men efter att ha gått igenom hela installationen (full formatering, inte uppgradera) så startar den om och laddar på "Finishing installation..." och efter ca 30 sek så fryser den, mus rör sig inte och punkterna på Finishing installation slutar röra sig. Jag lämnade datorn på under en hel natt och inget resultat, jag kan inte komma in på den gamla XP fast den inte verkat formatera då mitt utrymme är som vanligt i Vista installationen. Jag googlade och hittade att många hade haft samma problem men det var väldigt avancerade lösningar till vissa som jag inte har förståelse för hur man ska göra, många gånger handlade det dom att degradera moderkortsversionen fast jag är rädd att jag förstör moderkortet om jag skulle ge mig på detta. Så finns här någon vänlig människa som vet ett någorlunda enkelt sätt att få den att ta sig igenom installationen? Jag har prövat att koppla ur externa komponenter som mus och tangentbord under installationen men inget resultat.