Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-21, 09:56
  #1
Medlem
strumpludds avatar
Tjena har ett bra ljudkort (st audio Internt Dsp24 - Externt ADC & DAC2000) som bara har xp drivrutiner och jag prövade då att installera de på min vista dator med xp drivrutinerna och de verkade funka faktist när jag testa spela upp en låt i wmp men efter ett tag märkte jag att vissa program funkade inte alls så bra, filmer,spotify, msn, cs, m.m. Ljudet i dessa program hackade/laggade väldigt mycket så att jag va tvungen att ta tillbaka mitt orginalljudkort.

Kan man göra något åt de här felet? Jag skulle gärna vilja använda de här ljudkortet.
Citera
2009-03-21, 19:25
  #2
Medlem
Beeenjamins avatar
Hehe.

Fråga till dig vännen:

Kan du ta Volvos motor och placera den i Mercedes?

Såklart inte, två olika tillverkare, två olika sortiment.

Och nej, XP drivrutiner funkar inte på Vista.
Om det var så, skulle vi alla XP användare få gratis Vista igenom Windows update.
Citera
2009-03-21, 19:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strumpludd
Tjena har ett bra ljudkort (st audio Internt Dsp24 - Externt ADC & DAC2000) som bara har xp drivrutiner och jag prövade då att installera de på min vista dator med xp drivrutinerna och de verkade funka faktist när jag testa spela upp en låt i wmp men efter ett tag märkte jag att vissa program funkade inte alls så bra, filmer,spotify, msn, cs, m.m. Ljudet i dessa program hackade/laggade väldigt mycket så att jag va tvungen att ta tillbaka mitt orginalljudkort.

Kan man göra något åt de här felet? Jag skulle gärna vilja använda de här ljudkortet.

Om du bortser från strumpludds tramsiga inlägg så är det nog så att ditt ljudkort inte fungerar med Vista. Du kan kolla på tillverkarens hemsida om just det kortet är verifierat för Vista och om det finns drivrutiner för det. Om inte så är det kört men du kan ju alltid hoppas på kommande Windows 7 som är betydligt "snällare" mot XP-prylar än Vista.

Redan nu så börjar Microsoft att smygvägen applicera sjuans drivrutiner genom Windows Update för oss som har Vista med lite problem. Men hela vägen ut kan dom inte göra än!
Förresten så går det att placera en Volvomotor i en Mercedes eller tvärtom!
__________________
Senast redigerad av Pojken2 2009-03-21 kl. 19:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback