Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-20, 21:37
Medlem
Jag ska tillsammans med en grupp på 8 pers åka till Kina i April i år. En av mina kompisar har narkotikaklassad panikångest-medicin som hon behöver få med sig, men vi har inte en aning om var hon ska vända sig för att få ut tillstånd. Hon har provat att fråga på apoteket, samt att ringa till kinesiska ambassaden, men ingen av dem visste något. Någon som har någon aning om var man ska vända sig?
Citera
2009-03-20, 21:47
Medlem
WordOfMouths avatar
Låter som ett fall för tullen?
Citera
2009-03-20, 22:13
Medlem
Har följt en guide på tullverkets hemsida nu, det står bara att man måste ta reda på landets egna bestämmelser. Man ska vända sig till landets tullmyndighet eller ambassad. Ambassaden funkade det som sagt inte att fråga, och det går inte att ta kontakt med någon via Kinas tullmyndighets hemsida...
Citera
2009-03-22, 14:43
Flyttas till Övriga droger...
Citera
2009-03-22, 22:05
Medlem
123621s avatar
Du behöver ett läkarintyg i alla fall.
Citera
2009-03-22, 23:39
Medlem
Låter ju skumt att ambassaden inte kan hjälpa dig :\
Citera
2009-03-23, 01:08
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Du kommer bli avrättad innan du ens har gått av planet om du inte har tillstånd av kinesiska tullen!
Citera
2009-03-23, 01:46
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegreatarnesso
Jag ska tillsammans med en grupp på 8 pers åka till Kina i April i år. En av mina kompisar har narkotikaklassad panikångest-medicin som hon behöver få med sig, men vi har inte en aning om var hon ska vända sig för att få ut tillstånd. Hon har provat att fråga på apoteket, samt att ringa till kinesiska ambassaden, men ingen av dem visste något. Någon som har någon aning om var man ska vända sig?

De gånger jag har kommit ihåg att ordna papper för mina klassade mediciner när jag åker utomlands så har jag gått till apoteket, där har dem en blankett (säger de att det inte vet, gå till nästa apotekare) som jag har för mig att läkaren ska skriva på samt att apoteket sätter någon stämpel på det. Eller om det helt enkelt gick att få det direkt på apoteket, utan läkares underskrift... snabbt gick det i alla fall.

Dock har jag inte varit i Kina med papper, vet inte om de har andra lagar/regler för tillstånd än resten av världen men det skulle iofs inte förvåna mig. Jag blir sällan förvånad.

Men ring du 0771-450450 och fråga. Eller fråga din läkare.
Citera
2009-03-23, 02:47
Bannlyst
hoppas ni kan fixa det för ni vill inte torska i kina. Då åker ni in i den kinesiska korrupta finkan på ett tiotals år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in