Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-20, 20:02
  #1
Medlem
min bror har en stationär dator, vet inte hur bra eller så. men skärmen vägrar att starta. där står "ingen signal" då man startar den. skärmen funkar på andra datorer. har testat att ta ut grafikkortet och kört direkt från moderkortet men det funka inte. sate i grafikkortet men det blev ingen bätring. får ingen bild så det är svårt att gåra något. det är en plat Ecer AL1716 skärm. kan han ha förlite minne för att dra skärmen eller e det något anat?
Citera
2009-03-20, 20:37
  #2
Medlem
micaeles avatar
För lite minne för att dra skärmen är en omöjlighet, det är ingen faktor som spelar in. Låter snarare som att grafikkortet i fråga har gett upp. Prova med ett annat kort och se om det fungerar bättre.
Citera
2009-03-20, 20:38
  #3
Medlem
varför funkar inte skärmen när jag kör direkt från moderkortet? borde ju funka fast sämre menar jag.
Citera
2009-03-20, 20:39
  #4
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niko08
varför funkar inte skärmen när jag kör direkt från moderkortet? borde ju funka fast sämre menar jag.
Från det inbyggda grafikkortet? Tja, kan ju antas att det är moderkortet som har fallerat istället eller också.
Citera
2009-03-20, 20:54
  #5
Medlem
Får du bootscreen? Jag fick samma problem när jag installerade ATIs nya driver (den innan win7 drivern), att man fick ingen signal i windows oavsett skärm. Det löste sig när jag ominstallerade OS o formaterade HDDn.
Citera
2009-03-20, 20:59
  #6
Medlem
...
__________________
Senast redigerad av Rovarn 2009-03-20 kl. 21:03. Anledning: dubbelfel, 15 lika...
Citera
2009-03-20, 21:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niko08
varför funkar inte skärmen när jag kör direkt från moderkortet? borde ju funka fast sämre menar jag.
Kanske är inaktiverat i bios?

Som någon annan frågade, får Du bootscreen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback