• 1
  • 2
2009-03-20, 17:13
Medlem
implantss avatar
Dom senaste 2 dagarna har jag haft problem med att lyssna på musik. Använder winamp och det har jag alltid gjort.

Flera gånger under varje låt så börjar ljudet typ fladdra som om det laggade sen går det ner i slow-motion... efter ett par sekunder blir det normalt igen. Det har blivit så irriterande att jag inte pallar att lyssna på musiken längre.

Det är nästan som om nåt ligger i bakgrunden och suger prestanda ur datorn... gör den seg med andra ord. Dock fungerar den bra, det är bara ljudet som segar sig.

Kollade på hijackthis och inget farligt låg i bakgrunden. Körde Avast och tog bort ett par virus men ingen förbättring. Körde även ad-aware.

Nu när jag öppnade hijackthis märkte jag att det blev sådär med ljudet. Verkar som om vilket program som helst kan få det att hända. Börjar bli lite orolig för min dator.

Det är en Presario V6500 står det på undersidan.
Citera
2009-03-20, 17:13
Medlem
implantss avatar
Hijackthis:

Citera
2009-03-20, 17:15
Bannlyst
Låter som hårdvaruproblem. Testa att köra en ubuntu live-cd och spela lite musik, så kan du se om det beror på hårdvaran eller inte.
Citera
2009-03-20, 17:19
Medlem
implantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Låter som hårdvaruproblem. Testa att köra en ubuntu live-cd och spela lite musik, så kan du se om det beror på hårdvaran eller inte.
Ubuntu Live-CD? Då behöver jag väl en tom CD?
Citera
2009-03-20, 17:20
Bannlyst
Du kan få en gratis genom ubuntus hemsida, eller bränna en iso-fil. Men testa att köra mediaspelaren i windows felsäkert läge först.
Citera
2009-03-20, 17:20
Medlem
implantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Du kan få en gratis genom ubuntus hemsida, eller bränna en iso-fil. Men testa att köra mediaspelaren i windows felsäkert läge först.
Aha okej. Då får jag vänta för jag har inga tomma skivor och har inga pengar att köpa några heller. :/
Citera
2009-03-20, 17:23
Medlem
Andreasvbs avatar
Jag är rätt säker att ljuddrivrutiner inte laddas i Felsäkert läge.

Däremot kan du testa installera om drivrutinerna för ljudkortet, eller kolla om det finns någon uppdatering.

Testa en annan mediaspelare, WMP/MPC/foobar2000 m.fl.

Det skulle kunna vara någon "utgång" som spelar upp förutom wave, testa dra ned volymen på allt annat utom wave.
Citera
2009-03-20, 17:25
Bannlyst
Trådskaparen på forumet i den här tråden upplever samma problem som TS här gör, det berodde på drivrutinerna. Kan vara värt att läsa: http://www.geekstogo.com/forum/Video...n-t222190.html
Citera
2009-03-20, 17:27
Medlem
implantss avatar
Tack ska ni ha. Jag ska testa att lyssna i felsäkert läge en stund. Sen ska jag även kolla drivrutinerna och se om det finns några nya.

Jag testade den där HD Tune 2.55 för skojs skull men är inte helt säker på hur testresultaten ska se ut. Vad är normalt, dåligt, bra etc?

http://i666.photobucket.com/albums/v...ol_/HDTUNE.jpg
Senast redigerad av implants 2009-03-20 kl. 17:36.
Citera
2009-03-20, 21:00
Medlem
implantss avatar
Problemet löst med DriverScanner.

Tack alla.
Citera
2009-03-21, 15:00
Medlem
implantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av implants
Problemet löst med DriverScanner.

Tack alla.
Tydligen är INTE problemet löst. Har samma problem idag igen trots uppdatering av alla gamla drivrutiner i datorn.
Citera
2009-04-13, 23:25
Medlem
.Kandidatens avatar
Har exakt samma problem och haft det i nästan ett halvår nu. Otroligt irriterande. Sitter på en V6508EO alltså i V6500 serien precis som i din.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in