Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-01-18, 13:28
  #37
Medlem
x
2012-01-18, 13:33
  #38
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimp1
Undrar också hur lyrica funkar att komma ner på.
Lyrica är verkligen ingen downer.
2012-01-22, 08:07
  #39
Medlem
Jag märker att man utvecklar tolerans mot metylfenidat IV. I början tog jag bara 30mg * 2, men idag tar jag 40mg * 2 och båda gångerna går skiten in i venen. Känner ingenting. Blir lite fjuttad i 3-4 minuter. I början fick jag en kick också -- så inte nu. Problemet jag har är att all metylfenidat inte löser sig när jag blandar. Får göra typ två lösningen därför hälften av den aktiva substansen följer inte med "första gången". En vän rekommenderade riktigt kallt vatten men inte heller det verkar hjälpa. Tips?
2012-01-22, 09:51
  #40
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousX
Jag märker att man utvecklar tolerans mot metylfenidat IV. I början tog jag bara 30mg * 2, men idag tar jag 40mg * 2 och båda gångerna går skiten in i venen. Känner ingenting. Blir lite fjuttad i 3-4 minuter. I början fick jag en kick också -- så inte nu. Problemet jag har är att all metylfenidat inte löser sig när jag blandar. Får göra typ två lösningen därför hälften av den aktiva substansen följer inte med "första gången". En vän rekommenderade riktigt kallt vatten men inte heller det verkar hjälpa. Tips?

Det där tror jag är ett ganska dödfött projekt. Metylfenidat är inte en frisättare av signalsubstanser, så ett letargiskt och slitet pundarunderlag är helt oberört av substansen i fråga. Omgående kommer du, för det fall att du får tag på ett kemiskt rent preparat, att ha en tolerans där halvgrams doser inte heller är roliga. Fast en typ av effekter brukar finnas kvar, de kroppsliga biverkningarna.

En särskild aspekt hos efterverkningarna av metylfenidatmissbruk är att om man har slagit den döa hästen ett bra tag efter att det helt enkelt inte ger särskilt mycket, så driver man nedregleringen av täthet och funktion hos DAT och NET, dopaminets respektive noradrenalinets transportenzym som metylfenidatets stimulerande verkningar brukar förklaras med. Tanken är alltså att metylfenidat liksom kokain är över lag begränsat till en roll som proppen Orvar genom att binda till transportenzymen och sen bara sitta och glo där ett tag. Om inte transportenzymen funkar bra och den kroppsegna neurotransmittorfrisättningen är betydligt nedsatt av knarkande så finns det fortfarande en teknisk möjlighet för metylfenidat att göra vad det brukar.

Dessvärre orsakar det huvudsakligen bara en förvärrad stimulanttolerans, på väg mot vilken man har mindre roligt än vid amfetaminmissbruk.

Själv har jag svårt att se hur någon annan administrationsväg än inhalering skulle kunna vara något att ha i missbrukssyfte för metylfenidatets del, på grund av att de mindre doserna relativt IV att tolerans dröjer ett tag. Även det lär väl få biverkningen att inte vara ett dugg kul, om det ens märks, när man hållet på ett tag.
2012-01-27, 05:18
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Har läst här på forumet att Metylfenidat IV ska kännas som Kokain, så totalt livsfarligt kan det väl inte vara.
Vet att det ska finnas någon/några annan/andra tråd/trådar om detta ämne, så sök så kanske du hittar något.
Mer än så kan jag tyvärr inte säga.
Lycka till.

Ps, är bäng som fan, ber om ursäkt för eventuella stavfel eller annat krafs.

Edit;
Hahaha fyfan vad sjukt!
Helt jävla random läste jag igenom en tråd nyss och såg det HÄR!
Sjukt. x)



först så krossa kulorna som är i till fint pulver.
sen efter det så bruka jag hälla i vatten,
på 2 st ritalin så har jag typ 2,5mg vatten o blandar det
med pulvret .sen så lägger jag i ett filter som jag
filtrerar med. se till så det inte blir för grumligt efter du filtrerat det
lite gör inget men för grumligt är ju inte bra.

själv tycker jag kicken är härlig som fan =) så börja med två första fången
så kommer du få dig ett skönt drag =)

Om det är något så bara du frågar.
2012-07-04, 13:41
  #42
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Jag vill framföra, jag försökte hitta information om hur man löser ritalin 20mg novartis, och tydligen så var det massa meck, det blev klister och en massa annat (?).
Hur som helst så orkade jag inte leta efter mer halvsann information så jag körde på bara.

Jag är en van IV'are nu och har hållt på med det mesta i drogväg, har precis tänt av från opiater, är inne på vecka 4 och har tjacket som min räddning, jag är för svag att klara en CT, och ja, jag har försökt med all hjälp man kan få men får ingen.

Så, jag är rätt van vid tjack nu, kört det rätt mycket dessa veckor, kännt på många sorter, styrkor, etc.. tom blivit blåst, så skoj det var ^^ iaf.

Jag tog 2 stycken 20mg novartis och la kulorna i ett litet shotglas som har cylinderform, sen så tog jag min lypsyl (vilken är rak och lite oval på korken så den funkar jätte bra att mortla med), jag satt en stund tills jag tyckte det vart fint pulver, dock tog jag för mycket vatten då jag hörde om det med klistret.
Nästan 5 meter vatten.. bättre vara säker än att det skiter sig med dom då jag bara hade 3 stycken, iaf jag försökte lösa med kanylkorken och höll på ett tag, sedan körde jag den i micron i typ 5+ sec, kanske 7-8?
Ja, bra mycket längre än på tjack som inte vill lösa sig helt rent (ni vet vad jag menar).

Sagt och gjort, jag tyckte lösningen blev bra, dock var det lite pulver kvar i botten så antar att jag borde tagit en 30 min längre på mig eller så är det skit som inte går att lösa.

vilket fall som helst, 40mg metylfenidat i venen, ja det kändes ingen kick alls, jag blev varm och vaken, så min abstinens (den som finns kvar) försvann ju, så det är nice, jag ska dock in och kolla mig i spegeln och se hur jag ser ut ^^

Så ja, där har ni som behöver lösa lite information om hur jag gjorde (och det blev OKEJ, inte jätte bra).

kk
2012-09-14, 04:37
  #43
Medlem
ChinaWhiites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C21H30O2-
är det nån som vet om metylfenidatshydroklorid är 100% vattenlösligt? om jag inte minns helt fel är nästan alla hydroklorid varianter lösliga. funderade på det för ett tag sen när jag skulle testa iva ritalin snabbverkande 10mg tabs altså. testa 2 st blanda i 2,5meter fick en ganska grumlig lösning. tog sedan(fråga mig inte vrf) o luta snaps glaset åt sida o elda lite.
det jag snabbt märkte var att där jag hettat upp bara lite grann, inget kokande altså så separera sig lösningen i 2 skickt. funderade på o försöka få upp det nästan helt klara skiktet för att sedan jobba vidare med det för mer filtrering osv.

Detta gjorde jag dock ej o skaka ihop det igen filtrera. lösningen såg ganska bra ut men lite väl grummlig o vi närmare koll lite "molning" så filtrera igen och fick då en lösning som var klar lite vit i färgen men transparant o helt klumpfri och inte alls geggig lr trög. ingen jätte rush på 20mg men en liten kick blevv det ju allt.


btw nån som har protip på om man tex skulle lösa 2st alza36 funkar det änns i 2.5meter pump o klarar man sig på grå-orange nål?


Jag ska äta 3burkar i månaden för min adhd ,men jag väljer ofta å ta en redig panna då å då ,jag har depokapslar ritalin.
jag krossar rita kulorna med mortel å så john silver filter ska de vara när man filtrerar, tycker de ä bäst jag fyller på med 1-3 st 40mg's å använder mej av en lite störrepump för bättre vakum och tar halva filtret från ciggen å lägger den försöktigt, med luft i pumpen lägger ja över filtret på lösningen å trycker ner pumpen hårt å sen trycker ja ut luften först innan ja drar in lösningen i pumpen, å då håller ja tillbaka med järn-grepp medan ja suger upp lösningen, de tar ett jävla stund å råkar du vicka till när du suger in blir de vitt. men med lite uthållighet får ja det iaf nästan helt glasklart
2012-09-14, 04:58
  #44
Medlem
ChinaWhiites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousX
Jag märker att man utvecklar tolerans mot metylfenidat IV. I början tog jag bara 30mg * 2, men idag tar jag 40mg * 2 och båda gångerna går skiten in i venen. Känner ingenting. Blir lite fjuttad i 3-4 minuter. I början fick jag en kick också -- så inte nu. Problemet jag har är att all metylfenidat inte löser sig när jag blandar. Får göra typ två lösningen därför hälften av den aktiva substansen följer inte med "första gången". En vän rekommenderade riktigt kallt vatten men inte heller det verkar hjälpa. Tips?

Ville börja med, ta helst alltid kallt vatten pga kalkavlagringar å annat onödigt.
har ätit å snorta ritalinan mkt och IV på vita tabletter ritalin.
har har haft ritalina utskrivet ett tag nu å jag får depokapslar
så ja mortla ner kulorna i kapslarna så fint så fint. ha ner pulvret i en meter vatten i ett te.x snapsglas och rör runt lite en stund, och Jag får alltid glasklar lösning för har bara insulin nålar så får inte va för mycke skit i vattnet,
men testa john silver filter tycker ja bäst ha din pump halft luftfylld å försiktigt lägg ner halva av filtret ner å tryck ner pumpen i sörjan tryck luften, sen med järngrepp håll pumpen nere medan du suger upp, de tar ett stund men borde ge bra resultat
2012-09-14, 05:38
  #45
Medlem
ChinaWhiites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Kommer inte drogerna in genom venen så känns det som att något saknas

Ritalin ska vara lugnt att injicera. Vet flera som gjort det utan att dö. Jag hatar dock ruset så jaq skulle då rakt inte göra det.

sannt
ja jag gör de näst intill alltid, ska igentligen äta100 mg dagen men kicktorsk som man ä går de åt:P
2012-09-14, 10:11
  #46
Medlem
ChinaWhiites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousX
Jag märker att man utvecklar tolerans mot metylfenidat IV. I början tog jag bara 30mg * 2, men idag tar jag 40mg * 2 och båda gångerna går skiten in i venen. Känner ingenting. Blir lite fjuttad i 3-4 minuter. I början fick jag en kick också -- så inte nu. Problemet jag har är att all metylfenidat inte löser sig när jag blandar. Får göra typ två lösningen därför hälften av den aktiva substansen följer inte med "första gången". En vän rekommenderade riktigt kallt vatten men inte heller det verkar hjälpa. Tips?

Jag brukar kunna göra slut på 1 rita burk på lätt ett dyng å de spelar ingen roll tillslut att behöva trycka 5 utan nå värre kick, naa.. såg till att var utan rita 1 månad å ladda med 4 st 40mger å tog den isamma ögoblickja vakna ådå jävlar flög pumpen i väggen i ja rakt upp :P
2017-04-09, 20:21
  #47
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Stora tråden om Metylfenidat (Concerta, Ritalin osv) /låst
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback