Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-19, 20:59
  #1
Medlem
Är det någon som har tips på vad jag kan göra/bygga hemma i mitt hobbyrum som jag sedan kan sälja och tjäna pengar på?

Jag är händig. Har jobbat några år som mekaniker, men jobbar nu som möbelsnickare. Jag har startkapital på 40k, men det gör inget om det blir pengar över.

Jag har haft funderingar själv på

Brudkistor
Gravkistor
Bikupor
förgasarmunstycken, och throttelnålar till klassiska fordon

Det är inte så noga om det inte går att leva på inkomsten. Då jag redan har en primär inkomst, men jag känner att jag har massa energi kvar efter jobbet, och vill inte slösa pengar på någon dyr hobby, utan hellre tjäna pengar på en. Jag gillar att jobba med händerna.
Citera
2009-03-19, 23:16
  #2
Medlem
Jag är också intresserad av förslag på sådan verksamhet som TS efterfrågar.
Eftersom det inte handlar om någon större omsättning vore det ju trevligt att inte blanda in skatteverket i det hela heller...
Citera
2009-03-19, 23:46
  #3
Medlem
Vet att det finns pensionärer som gör fina lapp-/same-knivar. Köp ett blad och lite olika träslag, läger, näver, ben och snickra ihop.

http://www.tradera.com/-LAPPKNIV-med...ktion_87564306
Citera
2009-03-20, 13:34
  #4
Medlem
DickGeneros avatar
Jag skulle gå på brudkistor. Kan du även måla dessa så kan du få bra betalt.
Brudkistor är något som folk kan tänka sig lägga pengar på (en lite finare gåva) samtidigt som de ofta kan acceptera långa ledtider. Du kan köra på beställning och behöver bara köpa in material när det behövs.

Gravkistor går bort, brukar man inte försöka hålla ner onödiga kostnader vid begravningar???? (Snåla släktingar......).
Citera
2009-03-22, 15:19
  #5
Medlem
Om man är musikaliskt begåvad kan man ju alltid vara gatumusikant på helgerna. Kan nog vara ganska drygt att stå och frysa nu när det är kallt men under sommaren kan jag tänka mig att det är värt pengarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback