2009-03-19, 20:41
Bannlyst
MapleStory är ett stort MMORPG spel som har cirka 50 miljoner spelare världen över. Som i de flesta MMORPG-spel så kan man i MapleStory öka i nivå genom att besegra monster och slutföra uppdrag, som ger erfarenhetspoäng (EXP) och pengar(Meso). Den stora skillnaden mot andra Spel är att man är i en 2D-Värld.

Maplestory finns i flera olika versioner:

MapleSEA (MapleStory South East Asia)
JMS (MapleStory Japan)
KMS (MapleStory Korea) - Den första versionen
CMS (MapleStory Kina) - Den största versionen med ungefär 25 miljoner aktiva spelare
THAIMS (MapleStory Thailand)
TMS (MapleStory Taiwan)
GMS (MapleGlobal) - Tänkt för spelare utanför Asien och Europa
EMS (MapleEurope) - Den minsta versionen med bara en värld, tänkt för spelare i Europa. Denna version finns bland annat på engelska, franska, tyska, spanska och holländska.
HKMS (Hong Kong MapleStory) - Den nyaste versionen

I MapleStory ska du första nå lvl 10 därefter kan du välja jobb, Warrior, Bowman, Thief och Magician.

MapleStory brukar oftast vara tråkigt i början men när du har nått högre lvl blir det mycket roligare, du kan bland annat göra mycket mer saker. Men det är väldigt svårt att höja sin lvl i högre lvlar jämförelsevis så behöver du samla ihop:

15 exp från lvl 1 till 2.
135 exp från lvl 4 till 5.
20216 exp från lvl 19 till 20.
9692044 exp från lvl 99 till 100.
2011069705 exp från lvl 199 till 200.

Men det blir betydligt lättare att samla ihop exp i högre lvl.

Film från YouTube på en lvl 110 Crusader:
http://www.youtube.com/watch?v=Ml0P1hgCQX8

Har ni frågor om MapleStory, eller annat att säga som handlar om MapleStory, så skriv/fråga det i den här tråden.
Citera
2009-03-19, 20:57
Medlem
Rimjob87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
MapleStory är ett stort MMORPG spel som har cirka 50 miljoner spelare världen över. Som i de flesta MMORPG-spel så kan man i MapleStory öka i nivå genom att besegra monster och slutföra uppdrag, som ger erfarenhetspoäng (EXP) och pengar(Meso). Den stora skillnaden mot andra Spel är att man är i en 2D-Värld.

Maplestory finns i flera olika versioner:

MapleSEA (MapleStory South East Asia)
JMS (MapleStory Japan)
KMS (MapleStory Korea) - Den första versionen
CMS (MapleStory Kina) - Den största versionen med ungefär 25 miljoner aktiva spelare
THAIMS (MapleStory Thailand)
TMS (MapleStory Taiwan)
GMS (MapleGlobal) - Tänkt för spelare utanför Asien och Europa
EMS (MapleEurope) - Den minsta versionen med bara en värld, tänkt för spelare i Europa. Denna version finns bland annat på engelska, franska, tyska, spanska och holländska.
HKMS (Hong Kong MapleStory) - Den nyaste versionen

I MapleStory ska du första nå lvl 10 därefter kan du välja jobb, Warrior, Bowman, Thief och Magician.

MapleStory brukar oftast vara tråkigt i början men när du har nått högre lvl blir det mycket roligare, du kan bland annat göra mycket mer saker. Men det är väldigt svårt att höja sin lvl i högre lvlar jämförelsevis så behöver du samla ihop:

15 exp från lvl 1 till 2.
135 exp från lvl 4 till 5.
20216 exp från lvl 19 till 20.
9692044 exp från lvl 99 till 100.
2011069705 exp från lvl 199 till 200.

Men det blir betydligt lättare att samla ihop exp i högre lvl.

Film från YouTube på en lvl 110 Crusader:
http://www.youtube.com/watch?v=Ml0P1hgCQX8

Har ni frågor om MapleStory, eller annat att säga som handlar om MapleStory, så skriv/fråga det i den här tråden.

50 miljoner :O?
Citera
2009-03-19, 21:03
Medlem
meh, har testat maplestory med några kompisar och det är inte det roligaste på låg level, lirade som mage och var tvungen att spendera varenda guld på mana pots. säger inte att det är ett tråkigt spel, har hört från mina polare som kom upp till högre levlar att det var kul som fan, men det är inte nybörjarvänligt.

sen undrar jag som ovanstående vart du fick siffran 50 miljoner från?
Citera
2009-03-19, 21:05
Medlem
Rimjob87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillian
meh, har testat maplestory med några kompisar och det är inte det roligaste på låg level, lirade som mage och var tvungen att spendera varenda guld på mana pots. säger inte att det är ett tråkigt spel, har hört från mina polare som kom upp till högre levlar att det var kul som fan, men det är inte nybörjarvänligt.

Står det på wiki ser jag, men vettefan om det stämmer. Låter lite weird
Citera
2009-03-19, 21:06
Medlem
BIuemagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillian

Därför att en jääävla massa människor från Asian spelar Maplestory.

Ontopic: Som jag skrev i en annan Maplestory tråd.

Jag har en lvl 74 White knight på Windia, Global maplestory och en del characters på en private server jag lirar på, bland annat lvl 138 Paladin och lvl 94 CB. Börjat trötta lite dock för att alla mina rl polare har slutat med det pga extremt seg lvling. Hade Nexon infört perma 2x exp hade det blivit en klar förbättring imo.
Citera
2009-03-19, 22:19
Medlem
Dreemos avatar
haha, MS är sjukt jävla drygt i längden. Kom till lvl 35, Cleric. Sen blev det segt som fan. Det finns inte mycket mer man kan göra än att konstant grinda i timmar.
Citera
2009-05-14, 00:31
Medlem
cookizs avatar
eftersom att detta skall vara stora tråden om maplestory så provar jag att posta här :P
jag har installerat och börjat nöta lite granna på detta spel.. men när jag kom till lvl 10 så blev monsterna från löjligt lätta till löjligt svåra och dem tar många hugg att få ner.. ska det vara så? =S eller är det att warriors är dåliga på låg lvl? (btw jag har bara dödat nästan till lvl 10 inte gjort quests )
Citera
2009-05-14, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
eftersom att detta skall vara stora tråden om maplestory så provar jag att posta här :P
jag har installerat och börjat nöta lite granna på detta spel.. men när jag kom till lvl 10 så blev monsterna från löjligt lätta till löjligt svåra och dem tar många hugg att få ner.. ska det vara så? =S eller är det att warriors är dåliga på låg lvl? (btw jag har bara dödat nästan till lvl 10 inte gjort quests )

Warrior är nog starkast i låg lvl och de är väldigt bra att bli warrior om man är nybörjare. Det är bättre om du dödar många svaga monster istället för några svåra.
Citera
2009-05-18, 22:03
Medlem
Tjena, jag är ny i maplestory. Jag lirar på servern Europe 1. Är det någon som har lust att hjälpa mig lite, berätta var jag ska döda monster, etc. Jag är lvl 16 Magician och jag heter Trayco. Skriv och hjälp mig ingame snälla är riktigt kass på detta alltså.
Citera
2009-08-10, 21:10
Medlem
theboy94s avatar
Hej . har precis registrerat mig oach laddat ner maplestory men ett problem ett tag efter att jag kommit in på rutan man ska skrica pass och acc så stängs spelet av behöver hjälp PS. har rdan kollat så brand vägen inte bölockerar det.
Citera
2009-08-10, 21:29
Medlem
Gosifs avatar
Platform-spel? Dra åt helvete vad det ser tråkigt ut.
Citera
2010-02-08, 18:55
Medlem
Är det någon som vet hur mycket en toymaker cap är värd i maplestory europe? ;o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här