Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-19, 20:38
  #1
Medlem
Hej allihopa jag har ett stort problem .
förut så vart skärmen lite grön nån minut men det fixade sig as sig själv , nu när jag startade datorn så är hela skärmen dragen åt ena hållet i små sträck så det är sjukt svårt att se va jag skriver , letade efter samma probel men tar en kvart att lösa en lite tråd på några meningar så gav upp , snälla hjälp mig med detta :< kan mitt grafikkort brunnit upp ? fläkten snurrar fortfarande och har alltid gjort , mitt grafik kort är gforce 6660 om det nu heter så

väldirg tacksamm för svar
Citera
2009-03-19, 20:42
  #2
Medlem
Nate Blacks avatar
Förbaskade smileys i trådnamnet!

Iallafall, ja, något är fel med grafiken. Testa med följande steg;

1. Ominstallera grafikkortsdrivrutiner.
2. Blås ut dammet ur grafikkortskylningen.
3. Öppna sidoplåten på chassit.

Fixar det sig inte då är det nog dags att köpa nytt grafikkort. Problemen uppstår oftast pga överhettning eller skadade komponenter.
Citera
2009-03-19, 20:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Förbaskade smileys i trådnamnet!

Iallafall, ja, något är fel med grafiken. Testa med följande steg;

1. Ominstallera grafikkortsdrivrutiner.
2. Blås ut dammet ur grafikkortskylningen.
3. Öppna sidoplåten på chassit.

Fixar det sig inte då är det nog dags att köpa nytt grafikkort. Problemen uppstår oftast pga överhettning eller skadade komponenter.

det där med smileyn är för att jag inte kan hålla känslorna inne att min stackars grafik kort brunnit upp :< har testat allt du sa inget funkar , så får fixa ett nytt kort då . tack för snabbt svar iallfall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback