Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-20, 20:23
  #13
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Har du klockat sönder processorn så yttrar det sig genom frekventa krascher och till slut att burken inte går igång, inte att maskinen rycker till i tid och otid. Det är ett moderkortsrelaterat fel, antingen glapp eller en skada.
Citera
2009-03-21, 09:31
  #14
Medlem
jeanthss avatar
Jag vågar knappt säga det, men jag är PC-tekniker, men jag har inte velat förstå vad det kan vara
Jag tackar iallafall dig, för dina råd!
Tack.
Citera
2009-03-21, 09:34
  #15
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Har du klockat sönder processorn så yttrar det sig genom frekventa krascher och till slut att burken inte går igång, inte att maskinen rycker till i tid och otid. Det är ett moderkortsrelaterat fel, antingen glapp eller en skada.

Nej, den är helt oklockad.
Citera
2009-03-21, 19:28
  #16
Medlem
Beeenjamins avatar
RAM & PROCESSOR!
Bara att renovera detta, så allt ska funka.
Citera
2009-03-21, 22:08
  #17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Jag vågar knappt säga det, men jag är PC-tekniker, men jag har inte velat förstå vad det kan vara
Jag tackar iallafall dig, för dina råd!
Tack.

har praktiserat som it tekniker/ambulerande nätverkstekniker i över ett år och de symptomen du beskriver har jag aldrig stött på, så det är ju lite intressant att se vad det kan vara. Men med tanke på att du har felsökt allt annat så måste det ju rent logiskt vara moderkortet. Ett bra moderkort kostar dig runt 600 spänn, det borde du ju kunna skaffa hem via jobbet ändå.
__________________
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2009-03-21 kl. 22:10.
Citera
2009-03-22, 15:11
  #18
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
har praktiserat som it tekniker/ambulerande nätverkstekniker i över ett år och de symptomen du beskriver har jag aldrig stött på, så det är ju lite intressant att se vad det kan vara. Men med tanke på att du har felsökt allt annat så måste det ju rent logiskt vara moderkortet. Ett bra moderkort kostar dig runt 600 spänn, det borde du ju kunna skaffa hem via jobbet ändå.

Jodå, helt klart ska jag köpa ett nytt, men det är som du säger, man är intresserad av att se vad det är som är fel.
Man får aldrig ge sig!
Citera
2009-03-22, 16:43
  #19
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
RAM & PROCESSOR!
Bara att renovera detta, så allt ska funka.
Mycket genuint och bra svar.
Citera
2009-03-22, 22:44
  #20
Medlem
jeanthss avatar
Tror du det är möjligt att jag lyckats skicka på någon statisk elektricitet?
Det vore typiskt om jag lyckats med det, för jag är ju där och pillar säkert någon gång i veckan.
Citera
2009-03-22, 22:48
  #21
Medlem
jeanthss avatar
Det sjuka är att jag aldrig lyckats någongång, förstöra ett moderkort på det viset.
Nästan så man trott att det har varit en myt att lyckats med det. Dock ser jag nästan inget annat svar just nu!
Citera
2009-03-22, 23:00
  #22
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Det är ju inte en myt, risken finns men den är ju i stort sett obefintlig. Köp ett nytt moderkort och en trisslott när du ändå håller på.
Citera
2009-03-25, 14:06
  #23
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
och en trisslott när du ändå håller på.

Plötsligt händer det...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback