Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-19, 16:20
  #1
Medlem
Papa.Ubus avatar
Hej

Inhandlade igår en WD Elements extern hårddisk på 1 TB. Formaterade om den till NTFS och den fungerade fint, det gick bra att föra över filer till den. Idag skulle jag flytta den från usb på framsidan till en på baksidan av datorn. Efter att ha kopplat in den så kan datorn inte hitta den annat än som "Okänd enhet" som den inte hittar drivrutiner till. Den skall egentligen fungera på PnP och WD har alltså inga drivrutiner på sin hemsida. Testade på min laptop, och samma sak där, fungerade inte alls.

Har tidigare haft Elements hårddiskar, och aldrig haft några problem. Finns det någon som har något förslag om vad man kan göra för att få fanskapet att fungera igen? Kör vista på både laptopen och min stationära dator. Vore väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2009-03-19, 16:49
  #2
Medlem
FritteJrs avatar
Haft samma problem fast med en 250GB, men jag lät den va ett tag sen formatera jag om den igen och sen dess har den funkat felfritt.
Citera
2009-03-19, 17:38
  #3
Medlem
Papa.Ubus avatar
Funderar på att skruva upp den och sätta hårddisken i datorn istället. Hur tror ni att chanserna ser ut för att få det att fungera? Problemet är att man tappar garantin om man skruvar isär den, och om det ändå inte hjälper så är det kanske bättre att lämna in den. Tyvärr är det en del filer på den som jag gärna skulle vilja ha tag på, hade precis köpt den, och hade inte hunnit bränna backup på alla filer jag flyttat till den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback