Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-18, 21:31
  #1
Medlem
JAg köpte just ett nytt grafikkort till min (väldigt) gamla burk En 1.8 tror jag. Köpte ett 3850. Problemet är att jag har ett nätagg på 350w men minimumkraven till kortet ligger på 450 w. Efter att ha installerat all drivrutiner funkar kortet utmärkt. Finns det några risker med att ha för lite power? Eller är det bara att köra?
Citera
2009-03-18, 22:57
  #2
Medlem
jarlens avatar
Kör på, börjar det spöka så vet du vad som är fel. Inget som kan gå sönder direkt.
Citera
2009-03-19, 11:35
  #3
Medlem
apintofstellas avatar
Jag skulle vilja saga att kvaliteten pa ditt PSU spelar storre roll an watten. Watt i princip bara ett verktyg i marknadsforingssyfte.
Citera
2009-03-19, 11:44
  #4
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Jag skulle vilja saga att kvaliteten pa ditt PSU spelar storre roll an watten. Watt i princip bara ett verktyg i marknadsforingssyfte.
Måhända, men det är ändå något att ta i beaktan för att datorn skall fungera smärtfritt under högre belastningar.
Citera
2009-03-19, 13:11
  #5
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Måhända, men det är ändå något att ta i beaktan för att datorn skall fungera smärtfritt under högre belastningar.
Joda lite kram behover man allt ha. Men man ska ju inte stirra sig blind pa Watten

Jag tror att Zoroth kommer klara sig fint.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback