Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-23, 21:10
  #901
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Human-Kapital
Bara för att du inte förstår att vi bara har en jord så behöver du väl inte förstöra för dem som kämpar för att rädda den? Men när orden inte räcker till är det väl förstås lättare att tända belysningen än att gå ut och agitera för sin sak.

Varför föregår inte Flashback med gott exempel och stänger ner sina datorer under Earth hour?
Det kanske skulle få en och annan förtorkad stofil att vakna upp och förstå allvaret.

Vilken tur att det finns miljarder planeter och tiotusentals liknande jorden. Där kan vi förbjuda rökning, vedeldande och kossor.
Citera
2021-03-27, 10:41
  #902
Medlem
Jag tänder alla lampor och även arbetsbelysning kl 20.30. I år ska jag nog också slå på bilens helljus.
"Earth hour" är nog bland det löjligaste jag vet.
Citera
2021-03-27, 16:15
  #903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
I Indien är det västerländska företag såsom Cola, Nike med mera som skiter ner miljön, vita människor som du som skiter ner.

Kina vet vi att massa västerländska företag har sina fabriker där, många klädmärken och andra företag, också vita människor som du skiter ner.

Så till och med i U-länder så är det vita som du som skiter ner, sen ska vi inte prata om USA, Ryssland och hela Europa i sig, där också vita skiter ner.

Afrika är det väl där vita människor dumpar skiten, bara att se Nigeria hur skitit det har blivit sen vita människor börjat skita ner...

Slutgiltig svar, det du säger är fel.

Du kunde sagt rika människor men valde vita. Det är i så fall svarta som släppt in vita företag i sina länder, alltså är det slutgiltiga svaret att det är de svarta som är ansvariga för nedskitningen.
Citera
2021-03-27, 16:29
  #904
Avstängd
Godisglads avatar
Visst är det så. "Earth hour" betyder lika mycket som "hjärta-tecknet" på Instagram.

Inte ett jävla dugg!

Eller manifestationer och tända ljus mot rasism när en muslimsk man kört ihjäl 8 personer på Drottninggatan.

Sen kan man fråga sig varför vi i västvärlden ska släcka ner?

Om dessa sketna muslimska länder kan ta sig från år 600 till nutid kommer dom på nolltid uppleva en förbättring i livskvalité.

Sen har vi Nordkorea och Kina, vilka jag ser som de största hoten mot världen. Både ur demokratisk synpunkt, men också miljömässigt.

Utvisa den kinesiska ambassadören. Tidigare i veckan sågs en svensk forskare oönskad i Kina. Förhoppningsvis har vi våra vänner i EU bakom oss?

Jag är trött på Sveriges slappa hållning i en rad frågor. Vi skulle kunna utvisa enormt många studenter från kina som jobbar här i Sverige. Det är inte önskvärt, men.. Enligt Säpo kommer just spionaget från bland annat Kina.
__________________
Senast redigerad av Godisglad 2021-03-27 kl. 16:44.
Citera
2021-03-27, 18:16
  #905
Medlem
Mina 6 stationära datorer & 3 tvapparater kommer vara på och alla mina lampor kommer lysa hela kvällen. Kommer nog tvätta och köra diskmaskinen också för säkerhets skull. Hade det varit lite varmare hade jag dragit igång AC'n också.
__________________
Senast redigerad av Nypan-sr 2021-03-27 kl. 18:22.
Citera
2021-03-27, 18:25
  #906
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag har 100% kärnkraftsel från Chang Frick; https://www.karnkraft.se/, så jag drar på lite extra ikväll så att urankärnorna ryker! Jag ger blanka fan i "Earth Hour"!
Citera
2021-03-27, 19:34
  #907
Medlem
Tsarevitjs avatar
Ja om en timma är det dags. Slå på all el ni kan så att SVK tvingas starta upp några generatorer i Stornorrfors.
Citera
2021-03-27, 20:08
  #908
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Ja om en timma är det dags. Slå på all el ni kan så att SVK tvingas starta upp några generatorer i Stornorrfors.

Jag får dammsuga fort. Fotbollen börjar 20:45. Men två datorer, två mobiler på laddning, sex tända lampor, två TV och både tvättmaskin, diskmaskin och torktumlare kommer vara igång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback