Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-18, 18:07
  #1
Medlem
Är det bara jag som tycker att monster har mer effekt än de flesta andra energi drycker? Har aldrig märkt av att jag druckit energidryck förut men monster blir jag märkbart pigg utav.
Vad har den som andra energidrycker itne har? eller är det bara placebo?

Förövrigt så tycker jag att den är rätt god, lite väl söt men fortfarande god.
Citera
2009-03-18, 18:08
  #2
Medlem
b0gfettos avatar
Är det nikotin i den? Kanske är det som gör det isf.

https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=49
Citera
2009-03-18, 18:10
  #3
Medlem
SebbeBoys avatar
Jadu, jag är inte så känslig för koffein längre, så jag känner inget alls av den.
Den är ruskigt god iallafall, lite annorlunda smak jämnfört med redbull å alla dess kopior.
Citera
2009-03-18, 18:29
  #4
Medlem
ett kadavers avatar
Är väl koffeinet och sockret som piggar upp. Resten är väl bara i syfte att skapa nån slags placeboeffekt, särskilt tjurgallan eller vad det nu är. Tror inte ett smack på det.

Så är det mycket koffein och socker i kan den säkert vara mer uppiggande än andra märken.

Tror att en kopp kaffe och ett wienerbröd piggar upp lika mycket faktiskt.
Citera
2009-03-18, 18:33
  #5
Medlem
nittionios avatar
Om du inte har märkt det än så är också Monster 50cl istället för Red Bull som är 25cl.

Dubbel dos
Citera
2009-03-18, 18:45
  #6
Medlem
SebbeBoys avatar
Bäst är ändå R20+, dne säljs i 1liter flaska
Citera
2009-03-18, 20:35
  #7
Medlem
wiktorsson9s avatar
Jag känner ingen skillnad alls i effekt på varken red bull Monster eller någon energi dryck. Tycker dock att den är jävligt god
Citera
2009-03-18, 20:41
  #8
Medlem
underrs avatar
Jag känner av Burn i alla fall. Aldrig smakat Monster. God?
Citera
2009-03-18, 20:52
  #9
Medlem
Jag blev hög på denna de två tre första gångerna jag drack den, men numera händer ingenting, så jag undrar om det bara varit en placeboeffekt eller om man ökat sin koffeintolerans, om det nu är möjligt
Men jag har inte blivit hög på någon annan dryck mer än när jag drack 5 X-Ray på några timmar, men då skakade hela jag
Citera
2009-03-18, 20:58
  #10
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Jag känner av Burn i alla fall. Aldrig smakat Monster. God?

Skippa den gula, smakar tuggummi...
Citera
2009-03-18, 21:34
  #11
Medlem
Horseskavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Skippa den gula, smakar tuggummi...

Smakar såndär "Zoo-klubba" tycker jag. Sen är det ju ingen kolsyra i den, men helt okej.

Gillar den här energidrycken brutalt mycket faktiskt.
Citera
2009-03-18, 22:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horseskav
Smakar såndär "Zoo-klubba" tycker jag. Sen är det ju ingen kolsyra i den, men helt okej.

Gillar den här energidrycken brutalt mycket faktiskt.

Jag gillar den gula och det är visst kolsyra i den väl? Gula är jävligt söt och jag fattar verkligen att folk inte gillar den även fast den är min favorit. Den gröna smakar ganska likt andra energi drycker och den blå (low carb) har jag itne testat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback