Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-19, 21:37
  #13
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ellington-
Det kommer jag garanterat att göra men först måste jag höra argumenten och bilda mig en uppfattning.

OK, men om någon viskar i mitt öra att Sverige styrs av en judisk skuggregering i Mellanöstern har jag lärt mig att det är viktigare att lugna ner patienten än att lyssna närmare på hans argument
Citera
2009-03-19, 21:48
  #14
Moderator
impieteers avatar
Konspirationer är ju hemliga. Det här är ju ingen hemlig konspiration utan man är ju helt öppen med att man tycker att vissa människor är mer värda än andra och att Sverige förtjänar att förvandlas till samma tillstånd som Zimbabwe, Sydafrika eller Södertälje redan är i. Det är ju inget konstigt.

Frågan är varför ni är ledsna över det? Nationalism är en rätt enfaldig ideologi, faktiskt. Gläds istället åt att nästan alla som blir rånade och våldtagna förtjänar det eftersom de själva har bett om situationen. Skadeglädje är den enda sanna glädjen säger de som vet.
__________________
Senast redigerad av impieteer 2009-03-19 kl. 21:50.
Citera
2009-03-19, 21:51
  #15
Medlem
stejars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag vet inte riktigt om jag skriver i rätt forumsdel men jag chansar att lägga den här så får någon snäll moderator flytta den om den ligger fel

Landet är på väg att gå under av kriminalitet, våld och dekadens mm och ingen politiker tar sitt ansvar för att rensa upp eländet utan istället bara förvärrar alltihopa hela tiden genom att ha öppna svängdörrar vid gränserna så folk och varor kommer in obehindrat och man måste ju fundera på varför det är så här. Politikerna med jättebäbisen i spetsen anser att Sverige är barbariskt och ska utplånas verkar det som och man börjar ana att något inte står rätt till när hederliga svenskar ska avlyssnas och övervakas så att de inte har avvikande åsikter och alla med avvikande åsikter i samhället alltmer börjar tystas på mer eller mindre olagliga sätt och snart kommer man införa angivarsystem liknande det i gamla DDR verkar det som. Vart är landet på väg och vem eller vilka styr det numera?
Styrs vi av främmande makt? Sitter skuggregeringen någonstans i mellanöstern och styr Sverige och kanske hela EU? Vad är mellanösterns hållhake på EU och USA? Handlar det hela om makten om oljan?
USAs intåg i mellanöstern handlade ju om oljan och jag har har för mig att Frankrike har en stor skuld till Irak för olja. Är det därför som politikerna gör så här? Ska Sverige och kanske hela Europa gå under för att man bråkar om lite olja?
Frågorna är många men en sak är säker: landet håller på att gå under och vi medborgare måste stoppa vansinnet nu innan det är försent och sanningen om varför politikerna kör landet i botten och anser att Sverige är barbariskt måste komma fram.

Sverige styrs med ekonomisk medel i mer utsträckning än de flesta anar. Ställ er en fråga: " vem styrde av kronas fall på 90 talet? när Soros spekulerade bort mer än 25%?" när ni svarar på det frågan så har ni de som styr Sverige.
Wallenberg & Bonnier
En intressant ljus i mörka Sverige http://www.illuminati-news.com/swedish-model.htm
Citera
2009-03-20, 13:54
  #16
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Vad har de som misstror judar för argument att judar är sämre människor?
Mitt inlägg var ett konstaterade av att fördomarna idag mest grundar sig på misstro (enligt mig). Det var en replik på din fråga om varför allt detta ståhej kring judar.

Fördomarna mot alla med judisk härkomst är (enligt mig) främst baserade på vissa människors maktpostioner och sedan svårigheterna för vissa människor att mötas i diskussion (främst i pressen och bloggar) utan anti-semit kortet men det kanske också är en fördom att det används. Kan vara bra att haja till när man ser anklagelser om anti-semitism och bilda sig en korrekt uppfattning för det är ganska speciell anklagelse.

Du drar upp en tidigare stark fördom här, att judar skulle vara sämre människor. Jag vet inte om den här fördomen bara uppehåller sig hos människor som grundar sin uppfattning från nazismens ideér om judisk härkomst och på den etniska rensningen under andra världskriget faktiskt. Tror nog inte att den fördomen är så utbredd, den är lika galen som att norrmännen faktiskt skulle vara dumma. Min misstro är riktad mot alla med maktpositioner, inte enbart till människor med judisk härkomst eller semiter (härstammar alltså från Gubben Noaks son Sem) för den delen heller, vilket är en mångfalt större grupp människor. Jag är färgblind när det gäller etnicitet.

Slutsats: Jag har inga argument för att människor med judisk härkomst skulle vara sämre människor lika lite som jag har argument för att norrmän är dumma. Vad andra har för argument till samma påstående vet jag inte.

Citat:
Vad grundar det sig på förutom fördomar?
Det finns ingen som helst grund att misstro eller ha fördomar mot människor med judisk härkomst bara för att någon/några människor med samma etnicitet har maktpositioner. Det är att dra alla över en kam så att säga. Det är nog även så att Talmud (den judisk orthodoxa läran) är en grogrund för fördomar på grund av okunskap. Men grogrund för fördomar mot allt finns överallt så det är väl inget konstigt?

Slutsats: Absolut ingenting finns som grund för att misstro alla människor med judisk härkomst. Att ha fördomar baserade (enligt mig) på några få människors positioner eller några få människors sätt att diskutera är fel.

Mitt intresse ligger i makt som utnyttjas eller kan utnyttjas i det dolda därav intresset i denna tråd. Allt pekar på att styrning av regeringar har pågått längre än man kan ana.
Citera
2009-03-21, 13:55
  #17
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Styrs vi av främmande makt? Sitter skuggregeringen någonstans i mellanöstern och styr Sverige och kanske hela EU?
Ja, man kan säga att den politiska eliten styrs av en "skuggregering", men den sitter garanterat inte i mellanöstern. Hela EU styrs av en skuggregering och det innebär att de politiska partier som är positiva till EU i Sverige också indirekt styrs av denna skuggregering. Partierna det handlar om är framför allt Socialdemokraterna men även partierna i alliansen, speciellt moderaterna.

Matteus 7:16 Av deras frukt skolen I känna dem.

Jag har analyserat vilka svenska politiker sagt vad under en tid och kommit fram till att de två viktigaste politikerna verkar vara Carl Bildt (M) och Urban Ahlin (S). Tro inte på ett ord som någon av dem säger, de jobbar inte för Sverige utan för skuggregeringen.

Denna mystiska skuggregering är ingen liten grupp som sitter i en rökig källare och smider planer utan den består av en stor överstatlig grupp globalister som träffas på möten runt om i världen. Dessa möten har diskuterats i oändlighet här, ett par av dem är Bilderberg, Trilateral Commission, Council on Foreign Relations, World Economic Forum i Davos, Boao Forum i Asien och "Meeting of Fathers and Sons" i Sydamerika. David Rothkopf påstår att det rör sig om runt 6000 personer som totalt befinner sig i den inre kretsen av denna skuggregering. Men det är en löst sammansatt grupp där människor lämnar och nya kommer in hela tiden.

Det står sällan om dessa möten i vanlig media. Däremot kan man hitta guldkorn i media som riktas till dem själva. I Sverige har vi Dagens Industri som då och då kommer med avslöjande nyheter som aldrig skulle kunna publiceras i Dagens Nyheter eller Svenska Dagbladet. DI riktar sig till finansvärlden och de 6000 människorna i den inre kretsen kommer främst från finansvärlden. Det finns även andra personer, inflytelserika politiker, religiösa ledare och till och med några artister (exempelvis Bono).

Det problematiska med dessa möten är att de fattar beslut bakom stängda dörrar som rör många länder, även Sverige. Men befolkningen i Sverige får inte reda på vad som sägs. Befolkningen i Sverige har inte heller röstat fram personerna som befinner sig på dessa möten. De flesta politiker i Sverige gör sedan bara som de blir tillsagda, besluten kommer uppifrån. Helt odemokratiskt alltså. Den lilla papperslappen vi kallar röst har alltså väldigt liten praktisk betydelse. I praktiken fattas de viktiga besluten utanför Sverige på de nämnda mötena.

Jag är också övertygad om att männiksorna på dessa möten struntar fullständigt i hur många våldtäkter som begås i Sverige. De har fokus på helt andra frågor. Oljepriset, räntan, bolånemarknaden, handelsavtal osv.
Citera
2009-03-22, 16:39
  #18
Medlem
magicalmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Ja, man kan säga att den politiska eliten styrs av en "skuggregering", men den sitter garanterat inte i mellanöstern. Hela EU styrs av en skuggregering och det innebär att de politiska partier som är positiva till EU i Sverige också indirekt styrs av denna skuggregering. Partierna det handlar om är framför allt Socialdemokraterna men även partierna i alliansen, speciellt moderaterna.

Matteus 7:16 Av deras frukt skolen I känna dem.

Jag har analyserat vilka svenska politiker sagt vad under en tid och kommit fram till att de två viktigaste politikerna verkar vara Carl Bildt (M) och Urban Ahlin (S). Tro inte på ett ord som någon av dem säger, de jobbar inte för Sverige utan för skuggregeringen.

Denna mystiska skuggregering är ingen liten grupp som sitter i en rökig källare och smider planer utan den består av en stor överstatlig grupp globalister som träffas på möten runt om i världen. Dessa möten har diskuterats i oändlighet här, ett par av dem är Bilderberg, Trilateral Commission, Council on Foreign Relations, World Economic Forum i Davos, Boao Forum i Asien och "Meeting of Fathers and Sons" i Sydamerika. David Rothkopf påstår att det rör sig om runt 6000 personer som totalt befinner sig i den inre kretsen av denna skuggregering. Men det är en löst sammansatt grupp där människor lämnar och nya kommer in hela tiden.

Det står sällan om dessa möten i vanlig media. Däremot kan man hitta guldkorn i media som riktas till dem själva. I Sverige har vi Dagens Industri som då och då kommer med avslöjande nyheter som aldrig skulle kunna publiceras i Dagens Nyheter eller Svenska Dagbladet. DI riktar sig till finansvärlden och de 6000 människorna i den inre kretsen kommer främst från finansvärlden. Det finns även andra personer, inflytelserika politiker, religiösa ledare och till och med några artister (exempelvis Bono).

Det problematiska med dessa möten är att de fattar beslut bakom stängda dörrar som rör många länder, även Sverige. Men befolkningen i Sverige får inte reda på vad som sägs. Befolkningen i Sverige har inte heller röstat fram personerna som befinner sig på dessa möten. De flesta politiker i Sverige gör sedan bara som de blir tillsagda, besluten kommer uppifrån. Helt odemokratiskt alltså. Den lilla papperslappen vi kallar röst har alltså väldigt liten praktisk betydelse. I praktiken fattas de viktiga besluten utanför Sverige på de nämnda mötena.

Jag är också övertygad om att männiksorna på dessa möten struntar fullständigt i hur många våldtäkter som begås i Sverige. De har fokus på helt andra frågor. Oljepriset, räntan, bolånemarknaden, handelsavtal osv.

Bravo!

Dessa kallas exogena kostnader, och tas av någon annan. Kapitalet bryr sig (och ska bara bry sig) om avkastningen.
Citera
2009-03-23, 21:45
  #19
Medlem
vi måste göra uppror emot regeringen och få in i deras hjärnor att dom inte kan göra såhär!
Citera
2009-03-23, 23:01
  #20
Medlem
SLOBs avatar
Trams raderat.

/mod
Citera
2009-03-27, 08:15
  #21
Medlem
Ehmyls avatar
Nu orkade jag inte läsa igenom alla inlägg, dock var vissa mycket troliga. Jag själv har allteftersom fått en tanke om varför toppchefer målas upp i media som skattesmitare, pedofiler och allmänt djävulska personer och det fick mig att undra.
Sen kom jag ihåg att många toppchefer, särskilt utländska eller styrda från utlandet har lämnat landet. Har detta något med FRA eller någon ny hemlig skatt att göra?

OnTopic:Jag misstänker faktiskt också att Sverige har väldigt lite att säga till om för tillfället, och gissningsvis EU har någon hållhake på oss och således indirekt styr landet.
Känns verkligen inte som att Sverige har någon framtid för tillfället. Det bästa vore att bosätta sig i Spanien eller liknande nu.
Citera
2009-03-28, 22:11
  #22
Medlem
Vidovdans avatar
Frågan har varit uppe i flera trådar vad det kan finnas för baktanke med den stora invandringen, inte bara till Sverige, utan till alla länder i västvärlden. Jag har en teori om vad som kan vara på gång. Genom att blanda alla världens folk i alla länder blir alla länderna rätt lika. En salig röra av kulturer så att säga. Över tiden blir skillnaderna mellan kulturerna mindre. Jag tror det kan gå snabbt. Kanske på ett par generationer bara, vilket i sammanhanget är väldigt snabbt.

Sen är fältet öppet att radera ut nationalstaterna och bilda en gemensam världsregering med en gemensam valuta. I praktiken blir det sedan omöjligt att avsätta den. Ju längre bort makten finns desto svårare är det att påverka den. För mig är det här ett skräckscenario, mycket värre än kärnvapenkrig och pandemier. Tyvärr stöter jag allt oftare på personer som tycker det vore bra med en världsregering och en världskultur. Global diktatur skulle jag vilja kalla det.

Tyvärr ser det ut som både alliansen och åtminstone S har böjt sig för globalisterna. Det bådar inte gott, inte alls gott. Jag tror det finns många som känner att något är fel, men inte riktigt kan sätta fingret på exakt vad det är som är fel. Om bara ett parti kunde dyka upp innan nästa val som förklarar vad som är fel och vad vi kan göra för att fixa det så tror jag de kan göra dundersucce! Jag har dock ingen aning om vilka det skulle kunna vara.
__________________
Senast redigerad av Vidovdan 2009-03-28 kl. 22:16.
Citera
2009-03-29, 22:20
  #23
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Frågan har varit uppe i flera trådar vad det kan finnas för baktanke med den stora invandringen, inte bara till Sverige, utan till alla länder i västvärlden. Jag har en teori om vad som kan vara på gång. Genom att blanda alla världens folk i alla länder blir alla länderna rätt lika. En salig röra av kulturer så att säga. Över tiden blir skillnaderna mellan kulturerna mindre. Jag tror det kan gå snabbt. Kanske på ett par generationer bara, vilket i sammanhanget är väldigt snabbt.

Sen är fältet öppet att radera ut nationalstaterna och bilda en gemensam världsregering med en gemensam valuta. I praktiken blir det sedan omöjligt att avsätta den. Ju längre bort makten finns desto svårare är det att påverka den. För mig är det här ett skräckscenario, mycket värre än kärnvapenkrig och pandemier. Tyvärr stöter jag allt oftare på personer som tycker det vore bra med en världsregering och en världskultur. Global diktatur skulle jag vilja kalla det.

Tyvärr ser det ut som både alliansen och åtminstone S har böjt sig för globalisterna. Det bådar inte gott, inte alls gott. Jag tror det finns många som känner att något är fel, men inte riktigt kan sätta fingret på exakt vad det är som är fel. Om bara ett parti kunde dyka upp innan nästa val som förklarar vad som är fel och vad vi kan göra för att fixa det så tror jag de kan göra dundersucce! Jag har dock ingen aning om vilka det skulle kunna vara.



Jag tror du har kommit på något här, i en tråd i utrikes politik stod det något om att Kina lagt förslag på en världsvaluta som kontrolleras via IMF och att Obamas ekonomiske rådgivare tydligen hade svarat att han inte var främmande för den tanken.

Sedan tidigare finns ju även tanken kring någon slags pakt mellan USA och Sydamerika så det verkar som om vi går allt mer mot en världsregering styrd av en världspresident precis som det beskrivs i gamla scfi-filmer, ja ni vet de där "take-me-to-your-leader-earthling-filmerna som gick på tv och bio förr i tiden där hela världens öde bestämdes av USAs president
Citera
2009-03-30, 17:18
  #24
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Sverige ligger nu över snittet bland västländer, räknat per våldsbrott per capita. Detta från att varit ett av världens absolut säkraste länder att leva i. Tydligen är detta en önskvärd utveckling bland våra politiker och vår media.
Önskvärd utveckling? Nej, men det tror du väl ändå inte? Bortsätt från att du gör en grov generalisering, så är det garanterat ingen som vill leva omgärdad av brottslighet. Oavsett om man är journalist, mediamogul eller en rörmokare som är förtroendevald till kommunfullmäktige.

Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Det sorgliga är att ingen ändring kommer att ske. Media kommer inte skriva någonting om utvecklingen - om varför det blivit så här.
Personligen tycker jag att det skrivs en hel del om det. Och politiker diskuterar ofta vilka anledningarna är. Att de ser olika anledningar, beror däremot på olika perspektiv. Vänstern skyller på marknaden, högern på fackföreningar och nationalister på invandringen.
Tycker du att det är för få som delar din förståelse varför det ser ut som det gör i samhället? Tja... Då är det för att dina värderingar "befinner sig i minoritet".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback