Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-18, 10:46
  #1
Medlem
Vi har då ett miniprojekt i skolan där vi ska ta fram en ny produkt och vi kom på en sorts portabel sladdjojo till tex headsets, möss osv. Nu vet vi att det redan finns men vi ska typ ta en likadan konstruktion och försöka förbättra den så att man kan sätta den på tex en mus som inte redan har en "jojo", alltså genom ett lock som man kan klippa av och på.

nu är det så att jag inte hittar någon ritning på en sån jojo, skulle va riktigt nice om någon kunde länka en sida där det fanns. Suger på google

vet inte om det är rätt ställe att posta, flytta eller ge tips om vart det istället skulle ha vart
Citera
2009-03-18, 12:47
  #2
Medlem
Tankishs avatar
Det är ju inte ni som gör den nya produkten om du letar ritningar på nätet. Det är typ som att jag tar ritningar på mitt kylskåp och sedan bygger jag o några polare ihop det och säger att det är en helt ny revolutionerande uppfinning. Det funkar inte riktigt så. Jag tycker att ni ska försöka komma på en ny uppfinning. Jag har sett något sorts uppfinningsprogram som går/gick på typ Kanal 5 eller nåt där fick man en hel drös med ideér. Någon annan får dock berätta vad programmet hette.
Citera
2009-03-18, 13:29
  #3
Medlem
Planetarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Det är ju inte ni som gör den nya produkten om du letar ritningar på nätet. Det är typ som att jag tar ritningar på mitt kylskåp och sedan bygger jag o några polare ihop det och säger att det är en helt ny revolutionerande uppfinning. Det funkar inte riktigt så. Jag tycker att ni ska försöka komma på en ny uppfinning. Jag har sett något sorts uppfinningsprogram som går/gick på typ Kanal 5 eller nåt där fick man en hel drös med ideér. Någon annan får dock berätta vad programmet hette.

Han menar nog en ritning på den redan existerande ..."sladd-jojon"... att ha som bas för sin modifierade version.
Citera
2009-03-18, 17:47
  #4
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planetary
Han menar nog en ritning på den redan existerande ..."sladd-jojon"... att ha som bas för sin modifierade version.

Även om det är en modifierad version så är det ju inte en ny produkt, det var ju det som var deras uppgift i skolan - att hitta på en ny produkt.
Citera
2009-04-01, 09:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Även om det är en modifierad version så är det ju inte en ny produkt, det var ju det som var deras uppgift i skolan - att hitta på en ny produkt.


"Nu vet vi att det redan finns men vi ska typ ta en likadan konstruktion och försöka förbättra den"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback