• 1
  • 2
2009-03-17, 21:40
Medlem
I förrgår så var jag inne på en hemsida som heter webcams.com, jag hade pratat med någon random "tjej" på msn som sa att jag skulle registrera mig där och hon gav mig då ett free-trial account som inte skulle kosta ett enda öre på 3 dagar, när man väl skulle registrera sig så var man tvungen att skriva in sitt kreditkortsnummer för ålders verifikation, jag satt och tvekade i flera minuter och läste igenom all säkerhet och det stog att dom absolut inte skulle ta några pengar så jag la min tilligt till dom men tillslut så skrev jag in skiten och registrerade mig.

Detta var då självklart väldigt väldigt dumt gjort, dagen efter så hade det kostat mig 46 kronor för medlemskap, så jag bestämde mig för att avsluta mitt konto som tydligen också kostade 46 kronor.. Men men, jag fick iallafall kontot avslutat och då trodde jag ju att allt var lugnt..

Men här kommer bedrägeriet, idag så var jag på ica och skulle handla, när jag väl skulle betala så sa kortet att det inte medgavs, jag visste att jag hade över några tusen iallafall så det måste ha varit någon repa på kortet som trasslade.
När jag kom hem senare kollade jag upp mitt bankkonto och fick en väldig ångest, 2.816,73 kr hade dragits från en av "webcams.com" kreditkortsföretag, jag sökte genast upp dom och pratade med deras
kundsupporter och dom sa att någon sådan debitering inte ens existerade..

Så nu sitter jag här, kontot helt tömt av epoch.com och jag har skickat ett email till nordea och frågat vad jag ska göra för att få tillbaka pengarna. (om det nu går?)

Förlåt om jag varit lite otydlig men jag är helt ställd, och har ingen aning om vad jag ska göra.. någon som har något förslag?

Tacksam för svar// marcx
Citera
2009-03-17, 21:42
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcx
I förrgår så var jag inne på en hemsida som heter webcams.com, jag hade pratat med någon random "tjej" på msn som sa att jag skulle registrera mig där och hon gav mig då ett free-trial account som inte skulle kosta ett enda öre på 3 dagar, när man väl skulle registrera sig så var man tvungen att skriva in sitt kreditkortsnummer för ålders verifikation, jag satt och tvekade i flera minuter och läste igenom all säkerhet och det stog att dom absolut inte skulle ta några pengar så jag la min tilligt till dom men tillslut så skrev jag in skiten och registrerade mig.

Detta var då självklart väldigt väldigt dumt gjort, dagen efter så hade det kostat mig 46 kronor för medlemskap, så jag bestämde mig för att avsluta mitt konto som tydligen också kostade 46 kronor.. Men men, jag fick iallafall kontot avslutat och då trodde jag ju att allt var lugnt..

Men här kommer bedrägeriet, idag så var jag på ica och skulle handla, när jag väl skulle betala så sa kortet att det inte medgavs, jag visste att jag hade över några tusen iallafall så det måste ha varit någon repa på kortet som trasslade.
När jag kom hem senare kollade jag upp mitt bankkonto och fick en väldig ångest, 2.816,73 kr hade dragits från en av "webcams.com" kreditkortsföretag, jag sökte genast upp dom och pratade med deras

Så nu sitter jag här, kontot helt tömt av epoch.com och jag har skickat ett email till nordea och frågat vad jag ska göra för att få tillbaka pengarna. (om det nu går?)

Förlåt om jag varit lite otydlig men jag är helt ställd, och har ingen aning om vad jag ska göra.. någon som har något förslag?

Tacksam för svar// marcx

Fan va illa! Dem pengarna ser du inte igen
Citera
2009-03-17, 21:45
Medlem
Men det måste finnas något sätt, jag läste på http://www.ripoffreport.com/reports/...Off0312819.htm
Där står det att jag kan gå ner till banken och prata med dom.
Citera
2009-03-17, 21:49
Bannlyst
Citat:

Tacksam för svar// marcx

OBS!

1. SPÄRRA DITT KORT OMGÅENDE
2. kontakta Epoch och förklara läget, dom är en betalningsfirm och torde vara seriösa, det är inte dom som tagit några pengar från dig.
3. Polisanmäl omgående allting, spara e-post som du sänt och tagit emot.
4. Maila webcams och förklara att polisanmälan är gjord osv.
5. Kontakta Nordea och hör om försäkring, säkerhet osv. Kanske någon chans dom kan stå för detta?
6. Får du inga pengar tillbaka så var det en dyr läxa. Om du dock byter kort och konto så är du säker för framtiden och du lär väll knappast göra samma misstag igen eller?
7. Skriv om detta som hände dig på ALLA forum så kanske du hinner varna andra för dessa as.
Citera
2009-03-17, 22:00
Medlem
Jag har varit i kontakt med epoch och dom är inte särskilt hjälpsamma..

Citat:
Ursprungligen postat av Nachos-
OBS!

1. SPÄRRA DITT KORT OMGÅENDE
2. kontakta Epoch och förklara läget, dom är en betalningsfirm och torde vara seriösa, det är inte dom som tagit några pengar från dig.
3. Polisanmäl omgående allting, spara e-post som du sänt och tagit emot.
4. Maila webcams och förklara att polisanmälan är gjord osv.
5. Kontakta Nordea och hör om försäkring, säkerhet osv. Kanske någon chans dom kan stå för detta?
6. Får du inga pengar tillbaka så var det en dyr läxa. Om du dock byter kort och konto så är du säker för framtiden och du lär väll knappast göra samma misstag igen eller?
7. Skriv om detta som hände dig på ALLA forum så kanske du hinner varna andra för dessa as.
Citera
2009-03-17, 22:02
Medlem
Brottweilers avatar
Gör som "Nachos" säger. Hoppas du får pengarna tillbaka och att du lärt dig en läxa!
Citera
2009-03-17, 22:10
Medlem
såhär säger Epoch: "Trial membership orders have a pre-authorized debit for the Website's monthly membership fee. This debit will show as a temporary pending charge. If cancelled within the trial period, the pending amount will be dropped on average within 5 to 7 business days (Actual time may vary depending on your financial institution's policy)"
Citera
2009-03-17, 22:50
Bannlyst
Ok..

Citat:
såhär säger Epoch: "Trial membership orders have a pre-authorized debit for the Website's monthly membership fee. This debit will show as a temporary pending charge. If cancelled within the trial period, the pending amount will be dropped on average within 5 to 7 business days (Actual time may vary depending on your financial institution's policy)"

Detta innebär att dina pengar endast är reserverade. Det dom menar är att dina pengar kommer återbetalas så fort du har avböjt medlemskap. Vet dock inte om detta stämmer alls
Citera
2009-03-17, 22:52
Medlem
precis, men jag har redan avslutat mitt medlemsskap.. men jag hoppas och väntar, ska ringa och spärra kortet men jag tänkte då hur blir det då ifall dom betalar tillbaka?
Citera
2009-03-17, 23:02
Medlem
Citat:
precis, men jag har redan avslutat mitt medlemsskap.. men jag hoppas och väntar, ska ringa och spärra kortet men jag tänkte då hur blir det då ifall dom betalar tillbaka?

Du har ju fortfarande kvar kontot som kortet tillhör, dvs pengarna har någonstans att komma.
Citera
2009-03-17, 23:19
Bannlyst
Ok

Citat:

Det tar tid att få en återbetalning om pengarna är reserverade. Kan säkerligen ta upp till 2 veckor med allt strul. Du ligger nog inte heller på deras prio lista direkt .
Men först och främst: SPÄRRA KORTET NU!
Under tiden du inte spärrar ditt kort kan dom göra vad som helst med din information.
Citera
2009-03-17, 23:53
Medlem
Sådär! haha nu har jag ringt och spärrat kortet och pengarna är tillbaka
Det återstår och se vad epoch har för underlag att komma med att det står att jag "godkännt" att dom ska ta 2700 spänn av mig.
reklamation kunde förekomma också

Jag har lärt mig och jag visste fan innan att man SKA inte skriva upp sitt kreditkort på skumma internetsidor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in