Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-17, 21:39
  #1
Medlem
stigmas avatar
Här kommer säkerligen en mkt dum fråga. Men jag erkänner, jag är oteknisk.

Jag ska skicka en server till USA. En server som så att säga har stått i Sverige (men från början är den ju iofs byggd i USA).
Måste man byta nätagg eller kommer den att fungera i den amerikanska serverhallen?
Citera
2009-03-17, 21:49
  #2
Medlem
MinisterMs avatar
Beror på De nyare nätaggen har en ''automatisk'' omväxlare, de äldre brukar ha en manuell och vissa inte alls
Citera
2009-03-18, 21:03
  #3
Medlem
Yupp du får se på baksidan om det finns en röd switch som det antagligen står 220/240 (?) V /Volt på. Switcha om till 110v (110v i usa aight?).
Citera
2009-03-18, 21:25
  #4
Medlem
Saddl3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Här kommer säkerligen en mkt dum fråga. Men jag erkänner, jag är oteknisk.

Jag ska skicka en server till USA. En server som så att säga har stått i Sverige (men från början är den ju iofs byggd i USA).
Måste man byta nätagg eller kommer den att fungera i den amerikanska serverhallen?

Kolla om du kan byta till 110v, isf så gör du det innan
Citera
2009-03-18, 21:54
  #5
Medlem
Kyrioss avatar
Det här var faktiskt inte alls en dum fråga. Svaret är att det här är en av de få gånger då man faktiskt ska använda den röda knappen på baksidan av nätaggregatet. (Om inte det sköter det automatiskt.)
Citera
2009-03-20, 12:59
  #6
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Här kommer säkerligen en mkt dum fråga. Men jag erkänner, jag är oteknisk.

Jag ska skicka en server till USA. En server som så att säga har stått i Sverige (men från början är den ju iofs byggd i USA).
Måste man byta nätagg eller kommer den att fungera i den amerikanska serverhallen?

Enklaste lösningen: köp ett amerikanskt nätagg och byt innan du skickar i väg skiten.
Citera
2009-03-20, 14:21
  #7
Medlem
Där har vi svaret på varför de smällde till på skolans datorer när man pillade på den röda knappen där bak.
Citera
2009-03-20, 16:39
  #8
Medlem
Squalos avatar
Har den en liten röd omställare för volt på vaksidan så är det ju bara att flippa den.

Annars får man öppna burken och kolla på etiketten vad som står där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback