Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-17, 09:01
  #1
Medlem
baseballs avatar
tjena
är tre-kund sedan 2 år, de ska ringa imorgon och förnya mitt abonnemang, jag antar att de kommer erbjuda mig någon halvskitmobil för aningen billigare än nya kunderpris bara. hur öppna är de att förhandla???

jag vill ha en nokia 5800, men jag ringer för ca 300 i månaden, så om jag kör en sån tre pott abonnemang 299:- i 24 månader kostar det ingenting för nya användare heller, så då får jag inget för att jag är en trofast bra kund som förnyar sitt abonnemang?

det jag skulle vilja ha är en pott på 299:- men betalar bara 199:- i månaden och inget för mobilen varken i månaden eller när jag får den. kan dom göra sånt, nån som lyckats?

det är ju ändå 10 ggr dyrare för ett företag att få en ny kund än att behålla en gammal (har jag hört Ryan på the office säga iaf )men ändå, de måste ju ge mig något, och om inte sänkt belopp, så vad??
Citera
2009-03-17, 09:27
  #2
Medlem
baseballs avatar
nu kollar jag runt och den är ju jättebilligast på tre, varken telenor, tele2 eller telia kan ju matcha priset

annars kunde man ju kört med det som resonemang, iaf om den kostade lika mycket någon annanstans
Citera
2009-03-17, 10:22
  #3
Medlem
Aldarons avatar
Tjaa, det jag har snackat till mig är 2 månader gratis, msn for life och 2 månder fria sms. Kanske inte hela världen, men tänkte försöka mig på en bättre deal på lördag när jag ska förlänga.

Har varit kund hos 3 sen de startade
Citera
2009-03-17, 12:22
  #4
Medlem
Hej.

Har själv jobbat på Tre och de ändå rabatterna vi får ge kunder är:
  • Bjuda på de 3 första abonnemangsavgifterna
  • Bjuda på anslutningsavgiften (vid nyteckning)
  • 10% Rabatt på abonnemangsavgiften varje månad

En annan rabatt de även kan ge dig när du hämtar ut en ny telefon (som du väljer att betala för månadsvis) är 10:- / månaden (på självaste luren).

Ha dock i åtanke att dessa används bara som sälj-pitcher. Vi använde bara dessa för att övertyga en kund. Skaffar/förlänger vi en kund åt tre utan att använda någon av ovanstående rabatter så räknas vi som en "bättre säljare" men får ingen extra provision för det.

Kom dock i ihåg att vad det gäller 10% Rabatten på abonnemangsavgiften så kan jag nästan säga direkt att den behöver du inte tjata på, för att en kund ska få den rabatten så måste PC:n höra av sig till Vice VD med en mycket mycket bra anledning (oftast slänger man in den rabatten på storkunder, tex familjer med 8 barn eller större företag).

Några andra rabatter än ovanstående kan inte en säljare ge dig, däremot så kan du tjata till dig lite tilläggstjänster gratis. Tex 3 månaders gratis mobilsurf eller 3 månaders gratis MSN, osv. Tilläggstjänsterna hittar du här

Som säljare så "får" man egentligen inte lägga in tilläggstjänster gratis till vanliga kunder (oftast bara till vänner eller till sig själv), så försök bli lite bundis med säljaren

Lycka till
__________________
Senast redigerad av Robban.swe 2009-03-17 kl. 12:27.
Citera
2009-03-17, 15:07
  #5
Medlem
baseballs avatar
massa tack för hjälpen.
får väl köra på tre månader gratis då....

får dock säga att det är helt sjukt dåliga deals man får. det handlar ju ändå om en trogen kund som förlänger sitt abonnemang. men men, tre är ju billigast så
Citera
2009-03-17, 15:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baseball
massa tack för hjälpen.
får väl köra på tre månader gratis då....

får dock säga att det är helt sjukt dåliga deals man får. det handlar ju ändå om en trogen kund som förlänger sitt abonnemang. men men, tre är ju billigast så

På mitt 3 Flatrate har jag 100 kr rabatt på månadskostnaden under hela bindningstiden på mitt abonnemang som tecknades i november. Så hade jag även på det tidigare abonnemanget hos 3. Tror det är specificerat som trogen kund-rabatt på fakturan.

Det tycker jag är en ganska bra deal
Citera
2009-03-17, 22:14
  #7
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorell
På mitt 3 Flatrate har jag 100 kr rabatt på månadskostnaden under hela bindningstiden på mitt abonnemang som tecknades i november. Så hade jag även på det tidigare abonnemanget hos 3. Tror det är specificerat som trogen kund-rabatt på fakturan.

Det tycker jag är en ganska bra deal


" specificerat som trogen kund-rabatt på fakturan " - ska fråga 3 om det när jag ska förlänga mitt avtal, har varit kund sedan starten.
Citera
2009-03-17, 23:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
" specificerat som trogen kund-rabatt på fakturan " - ska fråga 3 om det när jag ska förlänga mitt avtal, har varit kund sedan starten.

Då är vi två då, som har varit med ända sen starten. Var så seriös att jag tog fram en faktura och tittade hur det egentligen var specificerat, och det står "3Flatrate 100 kr rabatt", men jag vill minnas att det är vad som kallas trogen kund-rabatt.
Citera
2009-03-17, 23:30
  #9
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorell
Då är vi två då, som har varit med ända sen starten. Var så seriös att jag tog fram en faktura och tittade hur det egentligen var specificerat, och det står "3Flatrate 100 kr rabatt", men jag vill minnas att det är vad som kallas trogen kund-rabatt.



det är ju ganska lite pengar, men jag ska inte klaga, lockade in 2 nya kunder till 3 och fick då 500 kr...
Citera
2009-03-17, 23:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
det är ju ganska lite pengar, men jag ska inte klaga, lockade in 2 nya kunder till 3 och fick då 500 kr...

Lite och lite, det är en sjättedel av månadskostnaden. Det tycker jag ändå är en ganska bra rabatt.
Citera
2009-03-17, 23:39
  #11
Medlem
Vissa av de rabatter jag läser från er har jag aldrig hört talas om, och då jobbar jag som säljare på 3!
Citera
2009-03-17, 23:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Vissa av de rabatter jag läser från er har jag aldrig hört talas om, och då jobbar jag som säljare på 3!

Vilket kontor/cc?
Citera
  • 1
  • 2
tre

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback