Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-07-01, 11:03
Moderator
rotadents avatar
Lövbiff lämpar sig väl bäst som antingen rullader eller strimlad i grytor/asiatiska rätter? Jag brukar göra en gryta på lövbiff som är kanonsnabb. Creme fraiche, dijonsenap, purjolök, salt, peppar, lite oxfond och soja och sen kanske något mer (har inte receptet här). Det är gott och lövbiffen behöver ju bara hälsa på grytan innan den är klar.
Citera
2011-07-01, 19:03
Medlem
zepofans avatar
Beef Jerky brukar jag göra av lövbiff när det är billigt. Finns en tråd här på FB med flera recept på detta.
Citera
2011-07-05, 10:37
Medlem
padrons avatar
Jag brukar steka de på hög värme, max femton sekunder på varje sida. Serveras med potatismos, riven pepparrot och äggula. Snabbt, enkelt och, inte minst, förbannat gott,
Citera
2011-07-05, 10:51
Medlem
Aakes avatar
Som rullader fyllda med sardeller.
Citera
2011-07-05, 11:04
Bannlyst
Rå lövbiff gör man flator sugna på kuk igen med.

Men om man nu skall äta det är det viktigaste att du gillar rött kött, lövbiff får absolut inte stekas mer än att det har fått färg på båda sidorna.

Jag tycker personligen det bästa man kan göra med Lövbiff är att strimla och steka fort på hög värme, sedan låta köttsafterna eftermarinera samma kött med en skvätt sesamolja i en skål. Servera med nudlar och Tzatziki(stark som fan)

Drick engelsk torr cider till detta, öl gör sig inte bra med nudlar.

Någon som har något att invända? !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in