Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-03, 05:25
  #133
Medlem
Chucumbas avatar
fan när jag och en polare såg det här på efterlyst första gången sa vi "tjugo spänn på att han kommer hittas i någon av kanalerna"... Skrämmande träffsäkert
2009-04-03, 05:51
  #134
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chucumba
fan när jag och en polare såg det här på efterlyst första gången sa vi "tjugo spänn på att han kommer hittas i någon av kanalerna"... Skrämmande träffsäkert

Vissa har våta drömmar om Amsterdam.

Fattar fortfarande inte vad brottet består i? (Postning #42)
2009-04-03, 07:31
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chucumba
fan när jag och en polare såg det här på efterlyst första gången sa vi "tjugo spänn på att han kommer hittas i någon av kanalerna"... Skrämmande träffsäkert

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4650301.ab
Ser ut som du har rätt ang kanalerna.
2009-04-03, 13:26
  #136
Medlem
Tuesdays avatar
Inget brott misstänks, DW hade plånboken på sig.

http://www.gt.se/nyheter/1.1521151/f...-24-hittad-dod
2009-04-03, 14:02
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Inget brott misstänks, DW hade plånboken på sig.

http://www.gt.se/nyheter/1.1521151/f...-24-hittad-dod
Han kan ju iofs blivit nerpauttad ändå.
Hamnat i slagsmål tex?
Dom ha slagit ner han och sen kastat i honom..
Alla mord är ju inte rånmord.
Kan man bara ramla i sådär?
Att man e berusad i såfall behöver ni inte påpeka, det fattar jag oxå, men krävs det inte mer än så..
Är kanalerna inte försedda med typ stängsel eller dyl?
2009-04-03, 16:21
  #138
Medlem
Det är dumt att spekulera, vad som helst kan ha hänt. Amsterdam är generellt en säker stad för turister men man kan såklart hamna i problem där också, i synnerhet om man i allt för stor utsträckning har testat på de lokala specialiteterna. Man kan t.ex.:

ge sig in på affärer med någon av langarna/bedragarna som hänger vid broarna i RLD och sen blir det tjafs om pengar som går överstyr.

vara full och hamna i bråk med en hop skränande britter som har fostrats på fotbollsarenornas ståplatsläktare.

börja tjafsa om betalningen med en hora man inte var nöjd med och på så sätt få problem med elaka personer med ekonomiskt intresse i den prostituerades verksamhet.

...eller man kan bara vingla ner i kanalen helt av sig själv framåt småtimmarna. Avsevärt mer troligt än att ett bråk slutar med dråp/mord IMO.

Vet någon förresten exakt var kroppen hittades?
2009-04-06, 11:02
  #139
Medlem
Ollads avatar
Någon som hört något mer om vad som hände?
2009-04-06, 11:47
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollad
Någon som hört något mer om vad som hände?
Nej, det verkar som om familjens uppfattning e olycka..
Men e inte det lite konstigt?
Jag vet inte, kanske bara jag som har tappat tron på mänskligheten..
2009-04-07, 02:01
  #141
Avstängd
_Beckes avatar
låter som han fått i sig en rejäl dos svamp och inte hittat hem eller liknande
2009-04-07, 02:40
  #142
Medlem
Arbetarbroders avatar
Intressant att läsa en del anhörigas första reaktioner på den här tråden, där de nästan tar illa upp på teorier om att han kan ha gått bort och ligger i någon av Amsterdams alla kanaler. Någon anhörig hade tom. hört att polisen sökte igenom hela Amsterdams kanalsystem dagligen.
Menar inte att det är fel att ta illa upp som anhörig, det är en känslig fas och man vill säkert inte tro att något sånt här har hänt.
2009-04-12, 02:10
  #143
Medlem
rZ84s avatar
Jag beklagar sorgen. Skänker mina tankar till Dennis och alla som stod honom nära.
2009-04-12, 12:30
  #144
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Inget brott misstänks, DW hade plånboken på sig.

http://www.gt.se/nyheter/1.1521151/forsvunne-dennis-24-hittad-dod
Vi utgår från att de har rätt och därmed ska tråden inte finnas kvar i Veckans brott, men jag låser den bara så kan vi öppna den igen om det kommer fram nya omständigheter.

*tråd låst*

// Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback