Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-03-18, 21:14
  #25
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaZoR1394
Jag ser personligen ingen poäng alls. De är förstora att ha ens i jackfickan och ska de in i ryggsäcken så kan jag lika gärna köra en 12" som det är ordentligt med mer kräm i. Det enda jag tycker nästan är helt 100% för skolarbete är en 12" eller 13" tablet pc med Wacom som reagerar på en speciell penna men även fingrarna när spetsen inte finns i närheten av skärmen. Ofta ser man folk vid föreläsningar som måste anteckna formler och figurer och liknande vid sidan om på ett papper då touchpad eller mus är helt värdelöst. Vill jag ha nåt litet för att surfa på ett ställe jag inte kan/orkar slänga upp datorn så kör jag hellre på en Iphone eller Ipod touch.

En OQO kanske är nått för dig? Om du är gjort av pengar dvs

http://www.oqo.com/intl/
Citera
2009-03-19, 00:49
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
En OQO kanske är nått för dig? Om du är gjort av pengar dvs

http://www.oqo.com/intl/

Fan va flott den var! NICE!
Citera
2009-03-19, 16:02
  #27
Medlem
jag var och köpte en eee901 på siba idag för tre lök.


så jävla läcker lite sak alltså!

efter en installation av ett standard xp-home så är 2gig drygt av hårddisken full men jag hade förväntat mig att den skulle smacka på med minst 3gig så det verkar lovande då jag ska slänga i ett twekat xp senare.. vidare är runt 20-25-30 proccesorer igång men dom drar bara 182mb av ett gig så det verkar också som att det går att tweaka en hel del för att få ner minnesanvändningen.

kan ju passa på att säga till er som tänker att skaffa en så får ni nog skynda på lite... på onoff och komplett är dom helt slut och jag tror inte att den här modellen kommer att komma ut igen så det blir nog dyrare (och bättre givetvis) och större modeller i framtiden.
__________________
Senast redigerad av herr nagel 2009-03-19 kl. 16:12.
Citera
2009-03-19, 16:14
  #28
Medlem
Dan Da Mans avatar
Även jag vill slå ett slag för Asus Eee 1000H. Den har jag själv införskaffat. KOm med Win XP och en 160 gig hårddisk. Rymmer med andra ord mer än nog för att underhålla ett bra tag.
Dessutom har den tillräckligt stort tangentbord. Ev kan man dubbla upp minnet till 2gig, men det är nog med 1 gig i mina ögon.

Lycka till att hitta en bra modell som passar dig!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback