Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-16, 14:56
  #1
Medlem
God eftermiddag. Jag försökte precis att försöka installera en svensk ordlista i openoffice och det tycks vara totalt jävla omöjligt. Det är nästan som att utvecklarna inte ville att man skulle ha någon ordlista. Någon som har nåt bra tips på hur fan man gör? Googlade och hittade bara en massa skit om hur man gjorde för 6 år sedan. Jag använder mig utav archlinux.
Citera
2009-03-16, 15:03
  #2
Medlem
Lumows avatar
Är det inte bara att installera med pacman
Kod:
pacman -S openoffice-sv
?
Citera
2009-03-16, 15:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumow
Är det inte bara att installera med pacman
Kod:
pacman -S openoffice-sv
?
Tror att det där bara är språkpaketet till openoffice, alltså att det inte följer med några rättstavningsordlistor. Hursomhelst är det redan installerat och openoffice är på svenska men den vägrar fortfarande rättstava något.
Citera
2009-03-16, 16:19
  #4
Medlem
Lumows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birger_
Tror att det där bara är språkpaketet till openoffice, alltså att det inte följer med några rättstavningsordlistor. Hursomhelst är det redan installerat och openoffice är på svenska men den vägrar fortfarande rättstava något.
Ajdå, det verkar stämma. Efter en enkel sökning på arch linux hemsida hittade jag det här (Arch Linux wiki): http://wiki.archlinux.org/index.php/...OpenOffice_3.x

Citera
2009-03-16, 17:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumow
Ajdå, det verkar stämma. Efter en enkel sökning på arch linux hemsida hittade jag det här (Arch Linux wiki): http://wiki.archlinux.org/index.php/...OpenOffice_3.x

Okej, tack
Borde väl sökt lite bättre men i stundens hetta kändes det bättre att skrika rakt ut, slå hårt i tangentbordet, döda X och starta om i Windows istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback