Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 23:08
  #349
Medlem
Dissociatives avatar
Hemma hos mig står detta..

En st Rega P2 skivspelare.
En Audio Technics Sl-B2 skivspelare.
En sketen gammal Technics kassettspelare jag inte vet namnet på.
En Sony CDP-297 CD spelare.
En Yamaha RX-V390RDS förstärkare.

Och hela kalaset går ut genom ett par Monitor Audio MR-4.

Inga hifi grejer direkt, men allt som allt kostade det hela ca 11000:- vilket inte är tokigt.

Kassettspelaren fick jag gratis och Technics skivspelaren fick jag för 100 spänn. Cd spelaren kostade en hundring och förstärkeren fick jag för 500. Allt detta var begagnat alltså.

Spelar jag en välproducerad vinyl på Regan så låter det snuskigt bra för pengarna tycker jag
Citera
2018-10-29, 19:19
  #350
Medlem
2st B&W 603s3 kopplade med suprakabel till en Yamaha rx V471 (hade 5.1 innan men kör bara frontar nu)

Har en Audio Pro B2.27 som står och mullrar i hörnet för att hjälpa till under 40hz, antar att stärkaren är för klen för att driva golvarna fullt ut..(?)

Allt är folierat vitt för att passa in med tv-bänken.

Tänkte på det, kan man använda ”bakkanalerna” till och köra bi-wire?
Isåfall ställa in den på 5.1 stereo?
__________________
Senast redigerad av -gudN 2018-10-29 kl. 19:22.
Citera
2018-11-05, 08:13
  #351
Medlem
Yamaha DSP-A1092, förstärkare (används enbart som förförstärkare)
Yamaha C-600, Cd-växlare
Yamaha MSP-5, Aktiva studiomonitorer
Yamaha NS-SW700, subb
Rega RP-1, skivspelare

Yamaha EPH-100, in-earlurar
Yamaha HPH-PRO400, On-earlurar
AKG K702, Over-earlurar


För lite roligare lyssning har jag även ett par Yamaha DSR-215 (2x15"+2")
Citera
2018-11-09, 08:11
  #352
Medlem
Realisten73s avatar
Jag har för nuvarande två st anläggningar. En anläggning för finlir och den andra riggen för ”spela skiten ut grannskapet” typ.

Jag tänkte att jag presenterar finlirs systemet då ”spela skiten ur grannskapet” inte kvalicerar sig i denna tråden.

Samtliga produkter är inhandlade från Hifi Experience våren 2017.


Rigg 1 - Finliret består av följande:

1 st försteg från Bladelius. Modell Saga MKII. Pris ca 85.000:-

2 st förstärkare från Audio Research. Modell Gsi 75 rör. Pris ca 190.000:- st

1 st nätrenare från Ansuz Mainz. Modell 8 A2. Pris ca 35.000:-

1 st D/A omvandlare DAC från Audio Resarch Reference. Modell CD9. Pris ca 150.000:-

2 st högtalare från Dynaudio. Modell Consequence Ultimate Edition. Pris ca 460.000:- par.

2 st 3 meters högtalarekabel från Ansuz Speaks. Modell D-TC. Pris ca 280.000:- par.
Citera
2018-11-18, 20:23
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Avbryter B&O-diskussionen lite..

Stereoanläggningen har jag lagt väldigt lite krut på eftersom sambon inte uppskattar att jag lyssnar på musik lika mycket som jag själv gör.

Högtalare: Monitor Audio Bronze 2
Förstärkare: NAD C320
CD-spelare: NAD C521
Kopplat ihop det med en billig vinylsvarv från Denon som även den minst intresserade kan hantera och en Sonos-enhet. Låter helt klart godkänt för den plats det upptar/hur mycket jag betalade.

Hörlursanläggningen är det jag använder mest egentligen.

Hörlurar: Sennheiser HD800S
Hörlursförstärkare: Sennheiser HDVA600
CD-spelare: Cambridge 851C

Ska lägga till en Auralic Aries samt troligtvis en YBA DA100, men det får vänta lite.
Hehe, kan uppdatera lite eftersom det hänt en del. Flyttade rätt kort efter inlägget till annan ort och i och med lägenhetsbyte uppstod möjlighet att börja lyssna på stereo istället för hörlurar eftersom lägenheten blev markant större och mindre lyhörd. Sålde därmed hörlursanläggningen och köpt följande (med lite byten emellan också).
Högtalare: Vienna Acoustics Beethoven BBGSE
Förstärkare: McIntosh MA6900G
CD-spelare/DAC: AMR CD777SE
Kör fortfarande Sonos som digital källa, men det blir kanske ändring på det. Ska köpa en bättre vinylspelare också.
Sitter helt nöjd hur som helst. Går en del på hifimässor, besöker butiker o.s.v. men inte lyssnat på något som passar mig bättre. Mycket trevligt. :-)
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jag har för nuvarande två st anläggningar. En anläggning för finlir och den andra riggen för ”spela skiten ut grannskapet” typ.

Jag tänkte att jag presenterar finlirs systemet då ”spela skiten ur grannskapet” inte kvalicerar sig i denna tråden.

Samtliga produkter är inhandlade från Hifi Experience våren 2017.


Rigg 1 - Finliret består av följande:

1 st försteg från Bladelius. Modell Saga MKII. Pris ca 85.000:-

2 st förstärkare från Audio Research. Modell Gsi 75 rör. Pris ca 190.000:- st

1 st nätrenare från Ansuz Mainz. Modell 8 A2. Pris ca 35.000:-

1 st D/A omvandlare DAC från Audio Resarch Reference. Modell CD9. Pris ca 150.000:-

2 st högtalare från Dynaudio. Modell Consequence Ultimate Edition. Pris ca 460.000:- par.

2 st 3 meters högtalarekabel från Ansuz Speaks. Modell D-TC. Pris ca 280.000:- par.
Väldigt nyfiken på en sak. Varför valde du Dynaudio Consequence istället för Evidence Platinum om du nu har väldigt mycket pengar att lägga? Consequence har väl i princip bara nackdelar gentemot Evidence. Och varför rör? De är ju inte speciellt lättdrivna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback