2009-03-15, 19:00
Medlem
KnozEs avatar
Tjena vet inte om det är i det här forumet jag ska posta men jag gör ett försök

Idag har jag köpt en sladd som man kopplar ifrån tv:n till datorn.
en scart kabel i ena änden och en vanlig dataskärms kabel på andra. idag när jag skulle koppla den till datan då (en bärbar packar bell med proffesional)
så fick jag inte fram någon bild? är det någonting man måste göra i datorn för att få igång det. lite orolig, kabeln var rätt dyr, 400 kr.

hur ska jag göra?
Citera
2009-03-15, 19:08
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnozE

en scart kabel i ena änden och en vanlig dataskärms kabel på andra. idag när jag skulle koppla den till datan då (en bärbar packar bell med proffesional)
så fick jag inte fram någon bild? är det någonting man måste göra i datorn för att få igång det. lite orolig, kabeln var rätt dyr, 400 kr.

hur ska jag göra?
Man brukar behöva gå in i bildskärmsinställningarna, ibland också om där finns speciell mjukvara för grafikkortet/tv-kortet.

Prova också annars att söka i operativsystemets hjälp.
Citera
2009-03-15, 19:09
Medlem
luckebjuckes avatar
Citat:

hur ska jag göra?

har själv en sån sladd eller en liknande typ iallfall och allt jag behövde göra var att gå in på egenskaper och sen inställningar och sen så ska där vara en mindre skärm där markera den och sen välj utöka skrivbord om du vill ha ett deskop till eller använd som primär bildskärm om du vill ha tvn som din skärm

se bild:
http://i40.tinypic.com/mszk14.jpg

hoppas det hjälpte
Citera
2009-03-15, 19:12
Medlem
seriouss avatar
Bildhantering och grafisk formgivning
Diskussioner om bildhantering och grafisk formgivning.

= passar inte riktigt ihop med tråden.

Passar vidare till Övriga dator- och it-diskussioner

Bildhantering --> Övriga dator- och id-diskussioner

/mod
Citera
2009-03-15, 19:17
Medlem
KnozEs avatar
http://i41.tinypic.com/2mhecnc.jpg

här ser ni min. det ser ut sådär, och när jag utför det du skrev så går den tillbaka som vanligt, dvs till skärm 1
Citera
2009-03-15, 19:56
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
http://i41.tinypic.com/2mhecnc.jpg

här ser ni min. det ser ut sådär, och när jag utför det du skrev så går den tillbaka som vanligt, dvs till skärm 1
Har du kopplat den till TVn? Är TVn på? Har du provat AV kanalen eller rätt scart kanal eller söka?

identifiera samtidigt?

hmm
Citera
2009-03-15, 20:19
Medlem
KnozEs avatar
jag har fått igång allt på datorn nu som det ska vara, avinstallerade grafikkortet och installerade om det igen. men nu är det ett annat problem. går inte att få någon bild på tv:n? jag har en rätt gammal tv, fast det har gått ifrån min gamla data ( en stationär ).. jag har prövat scart kanalerna dvs där dvdn brukar gå igång och tv-spelet.

fan hoppas det går att fixa vet någon vad problemet är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in