Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-15, 18:21
  #1
Avstängd
Tjenare alla!

Kan börja med att säga att jag sökt och läst endel här på fb men alla olika svar gör mig så snurrig så tänkte om någon bra insatt kunde hjälpa mig besvara mina frågor.


Det är nämligen så att jag ska börja kura. Ska köra med Thai10or , har tränat i nästan ett år , jag har läst att det är dumt att börja kura etc när man är ung och inte tränat länge etc men jag står fast vid att jag ska börja..

[18 år
60kg
170 lång
Tränat 1år]

Jag har alltid ätit dåligt men nu senaste veckan har jag tagit tag i allt på matfronten och börjat försöka trycka i mig mer och mer .. En dag ser ut så här ungefär på matfronten:

09. Frukost. Cornflakes / Musli och 2 mackor , glas oboy/mjölk.
12. Lunch. Vanlig husmanskost kött, korv , pasta etc. äter tills jag mår illa.
15. Mellanmål. 2 Mackor , gröt / några korvar, proteinshake.
19. Middag. Olika varje dag. äter tills ja mår illa.
23. Kvällsmat. Försöker proppa i mig olika saker , mackor , frukt , mat tills jag är full..

Har aldrig ätit så här mycket förut , det är mycket för mig iaf Har fått besöka toaletten lite oftare men jag försöker endå proppa i mig som fan he he.

Kommer Thai10orna göra stor skillnad? Hur mycket kommer jag gå upp i vikt? Äter jag för lite eller räcker det för att kunna gå upp i vikt? Vad för bieffekter kan jag få från Thai10orn?

Tack för seriösa svar !
Citera
2009-03-15, 18:26
  #2
Medlem
kommer nog inte hända ett skit som för de flesta som inte växer rent, tyvärr
Citera
2009-03-15, 19:15
  #3
Medlem
Gattss avatar
omöjligt att svara pa om du skriver med mått som heter ''tills jag mår illa''.. det säger ingenting.. försök uppskatta ditt kaloriintag istället.
Citera
2009-03-15, 19:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jays0n
Tjenare alla!

Kan börja med att säga att jag sökt och läst endel här på fb men alla olika svar gör mig så snurrig så tänkte om någon bra insatt kunde hjälpa mig besvara mina frågor.


Det är nämligen så att jag ska börja kura. Ska köra med Thai10or , har tränat i nästan ett år , jag har läst att det är dumt att börja kura etc när man är ung och inte tränat länge etc men jag står fast vid att jag ska börja..

[18 år
60kg
170 lång
Tränat 1år]

Jag har alltid ätit dåligt men nu senaste veckan har jag tagit tag i allt på matfronten och börjat försöka trycka i mig mer och mer .. En dag ser ut så här ungefär på matfronten:

09. Frukost. Cornflakes / Musli och 2 mackor , glas oboy/mjölk.
12. Lunch. Vanlig husmanskost kött, korv , pasta etc. äter tills jag mår illa.
15. Mellanmål. 2 Mackor , gröt / några korvar, proteinshake.
19. Middag. Olika varje dag. äter tills ja mår illa.
23. Kvällsmat. Försöker proppa i mig olika saker , mackor , frukt , mat tills jag är full..

Har aldrig ätit så här mycket förut , det är mycket för mig iaf Har fått besöka toaletten lite oftare men jag försöker endå proppa i mig som fan he he.

Kommer Thai10orna göra stor skillnad? Hur mycket kommer jag gå upp i vikt? Äter jag för lite eller räcker det för att kunna gå upp i vikt? Vad för bieffekter kan jag få från Thai10orn?

Tack för seriösa svar !

Nu skriver du visserligen inte hur mycket du äter under varje måltid men det där ser ju inte ut som direkt något du kommer öka i vikt på. Är tre ggr så mycket!! Väger 60kg, det säger rätt mycket om hur lite du äter.... Dessutom så ska du redan börja preppa...tråkigt...Sorgligt... Det är mitt svar...

Det finns andra saker som du först ska ändra på för att få resultat... Mat och tålamod är nog dom två största sakerna du bör ta tag i....
Citera
2009-03-15, 19:28
  #5
Medlem
KnozEs avatar
Om du vill gå upp i vikt så bör du hälldre köpa Gainer pro och dricka varje dag. än att gå på sånt skit.

mitt råd till dig
Citera
2009-03-15, 19:50
  #6
Medlem
Sääbääs avatar
Kreatin och gainer kommer göra mer nytta för dig.

Du vill bara gå på steroider för att du är ivrig att få resultat. Lär dig först att äta,vila och träna rätt. Efter du har gjort det i minst 2 år till så kan du börja fundera på steroider (men jag rekommenderar ingenting).
Citera
2009-03-15, 20:39
  #7
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jays0n
Tjenare alla!

Kan börja med att säga att jag sökt och läst endel här på fb men alla olika svar gör mig så snurrig så tänkte om någon bra insatt kunde hjälpa mig besvara mina frågor.


Det är nämligen så att jag ska börja kura. Ska köra med Thai10or , har tränat i nästan ett år , jag har läst att det är dumt att börja kura etc när man är ung och inte tränat länge etc men jag står fast vid att jag ska börja..

[18 år
60kg
170 lång
Tränat 1år]

Jag har alltid ätit dåligt men nu senaste veckan har jag tagit tag i allt på matfronten och börjat försöka trycka i mig mer och mer .. En dag ser ut så här ungefär på matfronten:

09. Frukost. Cornflakes / Musli och 2 mackor , glas oboy/mjölk.
12. Lunch. Vanlig husmanskost kött, korv , pasta etc. äter tills jag mår illa.
15. Mellanmål. 2 Mackor , gröt / några korvar, proteinshake.
19. Middag. Olika varje dag. äter tills ja mår illa.
23. Kvällsmat. Försöker proppa i mig olika saker , mackor , frukt , mat tills jag är full..

Har aldrig ätit så här mycket förut , det är mycket för mig iaf Har fått besöka toaletten lite oftare men jag försöker endå proppa i mig som fan he he.

Kommer Thai10orna göra stor skillnad? Hur mycket kommer jag gå upp i vikt? Äter jag för lite eller räcker det för att kunna gå upp i vikt? Vad för bieffekter kan jag få från Thai10orn?

Tack för seriösa svar !

Jag brukar vara ganska liberal. Men du har uppenbarligen inte koll på nåt! Så vänta med steroiderna och se till så att du börjar göra ökningar ren först. Det är ingen ide att ta steroider om man inte kan öka ren först.
Citera
2009-03-15, 21:42
  #8
Avstängd
Tack för alla svar. Som sagt, har inte ätit ordentligt alls - Förens drygt en vecka sedan då jag verkligen bestämde mig för att börja äta tills jag spricker ...

Så det är iaf mycket mat för mig vet inte hur jag ska förklara hur mycket jag äter ungefär ... Kan väl säga om jag käkade 10 kötbullar förut så har jag börjat käka 20 nu .
Citera
2009-03-15, 22:07
  #9
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jays0n
Tack för alla svar. Som sagt, har inte ätit ordentligt alls - Förens drygt en vecka sedan då jag verkligen bestämde mig för att börja äta tills jag spricker ...

Så det är iaf mycket mat för mig vet inte hur jag ska förklara hur mycket jag äter ungefär ... Kan väl säga om jag käkade 10 kötbullar förut så har jag börjat käka 20 nu .

Iq fiskmås, äter du allt för mycket kommer du bara bli fet, visst man ska ligga på ett överskott av energi för att bygga muskler, men äter man alldeles för mycket kommer en stor del att oxideras iaf, å skapa enorma mängder fria radikaler och öka cancer risken avsevärt, dvs om du inte äter antioxidanter.

Mitt tips är att du ska äta lagom med mat var tredje timmen för att hålla ett jämt blod socker, du kommer då att ha en bra insulin känslighet, Insulin är som sagt den mest anabola steroiden som finns, med ett jämt föda intag uppdelat kommer också göra så att det aldrig blir en stor muskel nedbrytning av muskulatur vilket inträffar om man har för lång tid mellan måltider och det inte finns energi att ta ur tarmarna, då kommer din kropp i första han att använda glykogen reserver och där efter fett-depåer, i värsta fall beroende på din gen uppsättning att kanske ta muskelmassa också.
__________________
Senast redigerad av highstakes 2009-03-15 kl. 22:09.
Citera
2009-03-15, 22:46
  #10
Avstängd
Tack så mycket för ditt svar highstakes .

Jag har fått inställningen att för att "bli stor" ska man bara äta äta och åter igen äta.. Det är iaf vad som skrivs i de flesta trådar här på fb när någon frågar "Vad ska jag göra för gå upp i vikt" .
Citera
2009-03-15, 22:49
  #11
Medlem
Pyramids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jays0n
Tjenare alla!

Kan börja med att säga att jag sökt och läst endel här på fb men alla olika svar gör mig så snurrig så tänkte om någon bra insatt kunde hjälpa mig besvara mina frågor.


Det är nämligen så att jag ska börja kura. Ska köra med Thai10or , har tränat i nästan ett år , jag har läst att det är dumt att börja kura etc när man är ung och inte tränat länge etc men jag står fast vid att jag ska börja..

[18 år
60kg
170 lång
Tränat 1år]

Jag har alltid ätit dåligt men nu senaste veckan har jag tagit tag i allt på matfronten och börjat försöka trycka i mig mer och mer .. En dag ser ut så här ungefär på matfronten:

09. Frukost. Cornflakes / Musli och 2 mackor , glas oboy/mjölk.
12. Lunch. Vanlig husmanskost kött, korv , pasta etc. äter tills jag mår illa.
15. Mellanmål. 2 Mackor , gröt / några korvar, proteinshake.
19. Middag. Olika varje dag. äter tills ja mår illa.
23. Kvällsmat. Försöker proppa i mig olika saker , mackor , frukt , mat tills jag är full..

Har aldrig ätit så här mycket förut , det är mycket för mig iaf Har fått besöka toaletten lite oftare men jag försöker endå proppa i mig som fan he he.

Kommer Thai10orna göra stor skillnad? Hur mycket kommer jag gå upp i vikt? Äter jag för lite eller räcker det för att kunna gå upp i vikt? Vad för bieffekter kan jag få från Thai10orn?

Tack för seriösa svar !
Jag är ledsen men när du skriver att du äter corn flakes och oboy till frukost så gör du bäst i att hoppa över kuren, tro mig! Du kommer tacka mig om ett halvår när du istället börjat käka gröt, ägg och annan mat som en man..
Citera
2009-03-15, 23:02
  #12
Avstängd
käkar faktist gröt , ägg också glömde skriva det, händer att jag desutom dricker en proteindrick också nästan varenda morgon. Varierar på hur magen känner sig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback