Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-07, 22:50
  #25
Avstängd
pethoms avatar
Den mest underskattade komikern i humoreliten är alla utlänningar som lär sig svenska. Två exempel: En kille på jobbet hade gått på SFI under några veckor. Han snackade med en tjejkompis som var väldigt stressad. Och i sitt försök att säga till henne att slappna av sade han "Men kom igen, du måste slampa av lite." En annan elev på SFI skulle berätta för sin lärare att hans fru har svårt för att sova eftersom han snarkar så högt. Men han kunde inte det svenska ordet för snarkar utan använde det spanska istället så han sade "Min fru kan inte sova på natten för jag ronkar så mycket". Enligt vad jobbarkompisen sade så stod läraren och bara glodde på honom med ett oförstående utryck i ansiktet.

Det tycker jag är humor.
Citera
2009-04-07, 22:52
  #26
Medlem
Spookerss avatar
Måste hålla med några andra här om Dorsin. Jag tycker han är en "frisk fläkt" som just nu står i en klass för sig. Han förtjänar mer cred och uppmärksamhet än han får.
Citera
2009-04-11, 19:55
  #27
Avstängd
Junckiss avatar
Jag tycker nog att Henrik Hjelt får lite lite creed.
Citera
2009-04-11, 23:11
  #28
Medlem
SonicBooms avatar
Fredrik Lindström!

http://www.youtube.com/watch?v=sxZTK...om=PL&index=13

http://www.youtube.com/watch?v=Q3ONZ...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JrsvU...eature=related
"Den här linsen är inte speciellt konvex"
Citera
2009-04-12, 01:06
  #29
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spookers
Måste hålla med några andra här om Dorsin. Jag tycker han är en "frisk fläkt" som just nu står i en klass för sig. Han förtjänar mer cred och uppmärksamhet än han får.
Tycker att det är tråkigt att han lite grann har "förfolkligat" den vridna humorn från Grotesco till sina melodifestivalframträdanden. Jag hoppas att det är mer ett undantag än en regel.
Citera
2017-01-15, 23:08
  #30
Medlem
Anberss avatar
Tomas Högblom är väldigt underskattad. Har sett honom två gånger på Under jord, han var bäst båda gångerna. Tror han är dålig på att marknadsföra sig själv för det är inte att hans humor är smal, han var den som fick mest skratt vid båda tillfällena. Han borde kanske starta någon podd eller vara med mer i andra t.ex. Arkiv Samtal, TSKNAS, AMK Morgon mfl, kruxet är väl att de flesta bra poddar som tar emot gäster är baserade i Stockholm och Högblom (tror jag?) i Malmö. Iofs har han väl tankesmedjan och det där.
Citera
2017-01-16, 12:59
  #31
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera
2017-02-07, 23:48
  #32
Medlem
NaCC.s avatar
Henrik Mattisson måste jag nog säga. Undergroundsnubbe som drar mycket anti-PK skämt.
Citera
2017-02-10, 19:50
  #33
Medlem
Ronilles avatar
Carl Stanley och Henke Nyblom
Citera
2018-05-03, 23:16
  #34
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Soran Ismail

Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Carl Stanley

Dessa två gillar jag med. Stanley är bara i 20-årsåldern, men redan fantastisk. Jag hoppas att han får en lång karriär, och blir nästa generations Gustafsson. Ismail är en otroligt sympatisk människa med en trevlig skvätt humor, vilket han kommer långt med.

Annars vill jag kalla Babben lite underskattad. Visst är hon sedan länge erkänd och uppskattad, men utan alla TV-manus tror jag att hon hade blivit ännu roligare.

Jag tycker faktiskt inte att svenska komiker är så hemska, även om de självfallet inte kan mäta sig med UK. Men vilka kan det?
Citera
2018-05-03, 23:19
  #35
Medlem
Bizmarcks avatar
Jarl Borssén
Citera
2018-05-03, 23:33
  #36
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Dessa två gillar jag med. Stanley är bara i 20-årsåldern, men redan fantastisk. Jag hoppas att han får en lång karriär, och blir nästa generations Gustafsson. Ismail är en otroligt sympatisk människa med en trevlig skvätt humor, vilket han kommer långt med.

Annars vill jag kalla Babben lite underskattad. Visst är hon sedan länge erkänd och uppskattad, men utan alla TV-manus tror jag att hon hade blivit ännu roligare.

Jag tycker faktiskt inte att svenska komiker är så hemska, även om de självfallet inte kan mäta sig med UK. Men vilka kan det?
Snackar du om?

Stanley står och stampar på samma ställe, då är hans kamrat Marcus Berggren mer genuint rolig.

Soran Ismail, hör mycket av honom på senaste tiden? Han kanske aldrig mer kommer tillbaka...

Sadulisten tycker jag är den roligaste, extremt kvicktänkta och har alltid svar på tal. Dock mer busringare än ståuppare..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback