Citat:
Ursprungligen postat av Lillknodden
Tjena Flashback!
Har en väldigt ny pc inköpt för bara någon månad sedan. Sedan blev det så att den fick stå cirka 2 veckor av div anledningar. När jag drog igång den igen igår körde ju såklart Norton igång med sina liveupdates osv och jag som inte orkade med det avbröt det. Ett par 10 sekunder senare hängde sig datorn totalt. Jag startade om den via strömknappen och då skedde följande:
Datorn går igång normalt hinner ungefär ge ström till alla komponenter och sedan dör den ~6 sekunder.
Ett par sekunder senare utan att jag gör något startar den upp sig igen och precis samma sak händer och sedan fortsätter de så här tills man slår av strömbrytaren.
Den börjar inte boota och skickar inte heller några som helst signaler till skärmen.
Nu undrar jag såklart om någon har några teorier om vad det här kan vara, tänkte först på att det var nättagget men eftersom datorn är så pass ny och dessutom ska corsair vara väldigt stabila så? Annars finns det något sorts mjukvarufel som skulle kunna orsaka detta eller?
*edit - Det är ett orginal windows insatt och mina fingrar har inte vart inne i chassit och petat utan datorn är professionellt byggd med komponenter som ska lira bra tillsammans.
Tacksam för era teorier
-Lillknodden
Det låter som "MBR" har tagit skada på något sätt!
Testa installera om datorn med original skivan!