Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-27, 16:02
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskeradMannen
Trodde inte Therion var särskilt populära bland BM-kretsarna. Fast det kanske är lite långsökt då jag baserar det på att Varg fick sin flickvän att tända eld på Christofers hus (då han var en "poser") under genrens genombrott på 90-talet.
Trodde black metal-scenen hade kommit över det där tjatet om vad som är äkta BM och inte. Att Therion skulle utge sig för att vara black metal har jag svårt att tro med tanke på att musiken inte ens är i närheten (dock skulle väl texterna kunna passa in i något blackmetal-band).
Citera
2011-07-28, 17:56
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Trodde black metal-scenen hade kommit över det där tjatet om vad som är äkta BM och inte. Att Therion skulle utge sig för att vara black metal har jag svårt att tro med tanke på att musiken inte ens är i närheten (dock skulle väl texterna kunna passa in i något blackmetal-band).

Han utgav sig inte heller att spela black metal, men Varg blev sur ändå.

Och nej då, sker fortfarande "rensningar" bland black metal-band, i alla fall i Sverige. Som med Galthran t.ex. (Har även hört en del historier från andra i kretsen). Tycker de kan göra vettigare saker än att skrämma upp småpojkar men ger man sig in i leken får man väl leken tåla.
Citera
2011-11-18, 13:02
  #27
Medlem
onkelhells avatar
Ofermod håller på att spela in en ny skiva med en ny sångare.
Citera
2012-05-13, 12:49
  #28
Medlem
Belfagors gamla band Nefandus har också spelat in nytt:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=7HfyTWLg5zQ
Citera
2012-06-02, 18:56
  #29
Medlem
På Mikas Facebook har han nyligen taggats i bilder bärandes ett kors? Har han blivit kristen nu?
Citera
2012-06-06, 17:19
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
På Mikas Facebook har han nyligen taggats i bilder bärandes ett kors? Har han blivit kristen nu?


Nej.
Citera
2012-09-01, 01:45
  #31
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
På Mikas Facebook har han nyligen taggats i bilder bärandes ett kors? Har han blivit kristen nu?

För att skriva några extra ord utöver "nej", så vill jag försäkra om att Belfagor på inget sätt har blivit kristen, tvärt om är han en av initiativtagarna till Brotherhood of the Luciferian Flame.
Citera
2013-09-17, 05:42
  #32
Medlem
WizardInBlacks avatar
Någon som kan bekräfta eller dementera att Mika suttit inne (igen) nyligen?
Citera
2013-09-20, 22:20
  #33
Medlem
Känns inte så jättetroligt. Känns som han lagt ned kriminaliteten nu med barn och allt, samtidigt skulle det inte förvåna mig.
Citera
2017-05-30, 22:32
  #34
Medlem
Ska enligt rykten återigen var i problem med rättsstaten. Våldsrelaterat återigen.
Citera
2017-06-20, 14:07
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violator1
Ska enligt rykten återigen var i problem med rättsstaten. Våldsrelaterat återigen.

Tänkte det jag med. Han var ju tokaktiv på Instagram och FB men har ju varit dött där sen deras release-spelning.
Citera
2017-07-14, 00:49
  #36
Medlem
Kan det måhända vara honom som

http://www.folkbladet.se/nyheter/nor...om4683546.aspx

denna artikel handlar om? Verkar så. Alla i Ofermod har antingen blivit sparkade eller tagit avstånd från Belfagor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback