Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-15, 04:01
  #1
Avstängd
Nattramns avatar
Någon som vet lite om Ofermod? Det finns ju tydligen en hel del myter om bandet.
Enda jag hört är att vid 15 års ålder så har han jagat en neger med en yxa och vid ett tillfälle när han blev rånad så tog han pistolen ur handen på honom, siktade mot sitt huvud och sköt, förutsatte att den var tom, som den var.
Och sen har han ju ett fängelsestraff.

Någon som kan fylla på?
Citera
2009-03-15, 12:10
  #2
Medlem
BrainDisorders avatar
"In March 2006, Michayah was sent to prison for assault, robbery and some other charges. He was released in August, but was taken into custody a few days later, and sentenced to serve more time due to additional acts of violence."

Och det är ju ett band, därav är det väl fel att fråga om en person?
Det finns säkert mycket gammalt kriminellt skit, precis som för många andra band som har medlemmar över 30.
Citera
2009-03-15, 19:49
  #3
Medlem
selfshockings avatar
Visst, det är ett band. Men det är Mika som ÄR Ofermod.
Citera
2009-03-16, 10:51
  #4
Medlem
lazerkatts avatar
Finns en intervju med honom i Closeup # 106.
Karln verkar inte helt frisk.
Citera
2009-03-16, 16:05
  #5
Medlem
d

Jag vet en del, misslyckad kyrkbränning tror det var nyåret 94/95, den äldre fick ett kort fängelsestraff, Den äldre och huvudmannetn i Ofermod/Nefandus hade en fight där de högg varandra med knivar, har för med det var i en busskur. Om ha såg en punkare gick han rakt in i honom.

runt sommaren 1995 har jag för mig en Gravskändning där ävan 2 medlemmar av Marduk var med. Sen, hotade Neger med svärd runt 1995 i Linköping tror jag med 2 till personer,Runt nyår 2000 skulle göma sig eventuellt i skogen, han sa han hade många fiender, var med i någonting som hade anknytningar till Finska Maffian sa hab

sedan vet jag inte så mycket, fänglse, helt plötsligt funnut JESUS runt 2001, Heroin, sedan mycket om Magi och kom tillbaka till musiken och började dyrka döden igen

1993 i norrköpings tidningar några ungdomar kom barande på ett kors från en kyrka tror jag i en papperskorg, de blev stoppade av polis och de sa att det var till deras sataniska någonting, kan har varit en gravskändning tidigare än 1995 också

Har nog redan sagt för mycket
Citera
2009-03-16, 17:15
  #6
Medlem
Adversariuss avatar
Sen ska man ju komma ihåg att drygt 80% är skrock och image och resten är substans.

audiogenerator, när du säger Jesus, menar du då Emil alias Atum(även från Dödfödd)? Han konverterade till katolicism 2003 och frontar idag ett kristet BM-band kallat Reverorum ib Malacht.
Citera
2009-03-16, 22:39
  #7
Medlem
Mika född 1978 är ofermod/nefandus . Växte upp i Navestad startade band 1990 tillsammans med Toni (stavar/de med Y men döpt med I) aka Blackwinged
Gillade i sin ungdom cykla MTB .
Det hela pallade ur runt 93 då han och en annan togs av polisen med papperskorg och diverse tillbehörer från kyrkogården .
Dom fick faktisk resa alla gravar dom vält på natten (så man säga att han har jobbat inom kyrkan) .
Negern han jagade var en dörrförsäljare som ringde på när han bodde på timmermansgatan . Jagade i bara kalsingar över gräsmattan .
Sen tog drogerna samt kriminaliteten över . Tydligen ska vara drogfri nu efter varit på behanlings hem i värmdö eller liknande (område utanför Stockholm )

Han har alltid varit en musikalisk geni lik mozart men slösat bort sin tid

Kan skriva mer , vet massor om early days
Citera
2009-03-16, 23:15
  #8
Medlem
Frank Friendlys avatar
Skvaller bytta bing bong !
Citera
2009-03-17, 00:31
  #9
Avstängd
solariuss avatar
onödigt att sitta o skriva massa med skit och skvaller på öppna forum
Citera
2009-03-17, 00:42
  #10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
onödigt att sitta o skriva massa med skit och skvaller på öppna forum

Just upptäckt Internet?

För övrigt anser jag att Ofermord är ett bra band åtminstonde. Håller en jämn hög nivå. Dock inte superhög.
Citera
2009-03-17, 01:09
  #11
Avstängd
solariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Just upptäckt Internet?

För övrigt anser jag att Ofermord är ett bra band åtminstonde. Håller en jämn hög nivå. Dock inte superhög.
det är såklart jätteroligt för smågrabbarna att veta hur kriminella personerna i bandet är som dom lyssnar på.
Citera
2009-03-17, 22:24
  #12
Medlem
Varm&Kalls avatar
Mika bor i Hageby nu vad jag vet. Han verkar även vara drogfri utan dricker nog ganska mycket nu istället. Han är alltid väldigt trevlig när man stöter på honom på stan och så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback