Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-14, 21:05
  #1
Medlem
BeenArounds avatar
Halloj,

Den här frågan är väl närmast akademisk och kanske lika gärna hör hemma i medicinforat. Men here goes...

De flesta jag pratat med och många som skriver på olika brädor verkar ha ungefär samma uppfattning;

- "Man får lite ont efter de första sticken, men det blir bättre efter ett antal gånger..."

Vet någon den fysiologiska förklaringen till detta fenomen? Varför skulle kroppen vänja sig vid detta? Hur vänjer den sig? Vad är det egentligen som smärtan beror på?

I början så fick jag skitont. Ungefär som riktigt jobbig träningsvärk i glutsen eller quadsen. Detta försvan efter hand... Jag testade att injicera i låret häromdagen för att testa igen. Jag hade inte skjutit i låret på 11 veckor så jag kan knappast ha varit härdad där. Inga smärtor alls nu efteråt

Har någon en bra förklaring på detta fenomen? Eller en gissning i alla fall...

Trevlig helg!
/B
Citera
2009-03-14, 23:55
  #2
Medlem
BengtZzs avatar
Jag undrar fan det samma. Upplevde det precis likadant. Kunde fan knappt sitta på ett par dagar efter 1ml sustanon i skinkan xD

Efter tredje inject kändes det NOLL. Rätt skumt

+1 för bra tråd Hoppas nån vet varför :]
Citera
2009-03-16, 19:51
  #3
Medlem
BeenArounds avatar
Bump

Någon?
Citera
2009-03-16, 20:34
  #4
Medlem
Bra tråd, samma sak varje gång för mig, värsta lårkakorna efter att ha injicerat testo i början av kuren, samma sak med winnar, ont som fan efter att man satt de första, sedan ingenting... How come?
Citera
2009-03-16, 20:38
  #5
Medlem
-supermans avatar
Skulle tro att man blir van och efter ett tag gör det bara inte ont.

Som tex när kvinnor ammar barn, det gör ont i början sedan släpper det bara.


Mvh
Citera
2009-03-16, 20:40
  #6
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -superman
Skulle tro att man blir van och efter ett tag gör det bara inte ont.

Som tex när kvinnor ammar barn, det gör ont i början sedan släpper det bara.


Mvh

Ok, men vad är det som man får ont av? Vad är det man vänjer sig vid?

Whyyy?

/B
Citera
2009-03-16, 20:47
  #7
Medlem
-supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeenAround
Ok, men vad är det som man får ont av? Vad är det man vänjer sig vid?

Whyyy?

/B



Det är la ämnet som ger kroppen en chock och därmed gör det ont. Kroppen vänjer sig vid ämnet så det känns inte lika mycket antagligen.
Citera
2009-03-17, 05:59
  #8
Medlem
G.S.Ps avatar
Är det nån mer som ibland får ont av att injecera HCG i magfläsket? Vissa gånger känns det ungefär som om man blivit bistucken, smärtan sitter i kanske 5 minuter sen känns det ingenting. Använder insulinverktyg och trycker in 0.2ml varje gång (500ui)
Citera
2009-03-17, 07:20
  #9
Avstängd
Beror på vart du sätter. Området svullnar ju en del när du väl sätter. Om du då sätter i närheten av en nerv, så påfrestas nervern, vilken i sin tur skapar smärta.
Citera
2009-03-17, 09:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apan-jolle
Beror på vart du sätter. Området svullnar ju en del när du väl sätter. Om du då sätter i närheten av en nerv, så påfrestas nervern, vilken i sin tur skapar smärta.
exakt. o det spelar roll hur väl du injicerar också. om du tar det lugnt, håller stadigt, drar ut o aspirerar lugnt... gör du det stressigt någon gång så ska du se att du lär ha ont dagen efter
Citera
2009-03-17, 20:13
  #11
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -superman
Det är la ämnet som ger kroppen en chock och därmed gör det ont. Kroppen vänjer sig vid ämnet så det känns inte lika mycket antagligen.

Du menar att kroppen får någon typ utav allergisk reaktion i början, som sen försvinner? Tja, det låter inte helt otroligt... Jag har inte någon bättre förklaring själv

/B
Citera
2009-03-17, 20:39
  #12
Medlem
Om ni menar i början av första kuren hade jag satt mina slantar på att man spänner sig pga nervositet.
Om ni menar i början utav alla kurer så har jag absolut ingen aning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback