Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-06, 13:08
  #3133
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PastaGubben
McDonalds

Vilken McDonalds gäller detta, och vad gjorde att du tycker det är det sämsta du ätit?
Citera
2023-07-09, 22:28
  #3134
Medlem
Kajplats 9 - Västerås.

Jag beställde köttbullar. Jag fick som sig bör på en finare restaurang, linnan maten anländer hårt o mjukt bröd med smör. Det var OK.

Tog inte lång tid tills huvudrätten kom framserverad. Ojoj, en tallrik med köttbullar och potatismos med bra såsbädd vid sidan av moset. Två tillbehör vid sidan om, pressad gurka och lingon.

Såsen var riktigt god, köttbullarna bra konsistens och potatismoset välsatt...tills jag skulle betala. 255kr. Nej, jag kan räkna fem andra restauranger i Västerås där du får lika god mat men dubbelt så stor portion.

Så, jag betalade 255kr för en 125kr portion. Det är ett rån. Det är bottenskrap av restauranger. Läs Lilla Napolis Falekbergs instagraminlägg för att förstå. Köttbullar är fattigmansmat, det är by definition billigt.
Citera
2023-07-25, 10:33
  #3135
Medlem
Telefons avatar
Ett hamburgerhak som hette "Sindy's" om inte minns galet på Berlin Schönefeldts flygplats för många år sedan.

Jag ville få i mig något snabbt innan planet gick, beställde en burgare av personalen som fortfarande anammade Östtysk kundservice och satte mig.

Hamburgaren var vidrig med en massa gurka och kål instoppad, köttet var mjöligt. Jag åt bara halva. Stripsen var mjuka och knappt friterade, nästan oätligt.

En timme senare kallsvettas jag som en gris, rent mirakel att jag kom igenom säkerhetskontrollen utan extracheck. Väl igenom går jag in på första bästa toalett och spyr upp allt.
Citera
2023-09-24, 07:51
  #3136
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Målilla hotell i Målilla, Småland. Det lät ju bra när vi planerade mc-trippen till Gotland i juli. Lagom avstånd från Göteborg för att stanna och äta, hotellresturang där det ofta är vita dukar, bra mat och bra personal.
Men så besviken, nästan förbannad, jag blev. Jag och en kompis beställde in pannbiff med lök, kokt potatis och brun sås för 85 spänn ungefär.
Jag kan ta ed på att pannbiffen var en fryst Dafgårds som kocken hade hettat upp i en microugn. För det enda man kunde säga om denna gråbleka dåliga ursäkt för en pannbiff var att den var varm. Fanns ingen som helst stekyta eller tuggmotstånd, och ingen kryddsmak alls. Jag är säker på att den pannbiffen aldrig hade varit i en stekpanna.
Jag borde ha sagt ifrån, men orkade inte tjafsa. Både jag och min kompis som hade beställt samma var helt överens om Dafgårds-teorien.
I övrigt var ställen sunkigt, värdinnan serverade i mjukisbyxor, pizzaugnen var ur funktion och kocken vågade knappt visa sig.
Slutsatsen blir att jag aldrig kommer att sätta min fot på detta ställe någon mer gång.

Fan va tur du och din kompis hade att ni kom ut levande ur detta skräck hotell. Läs recensionerna på det stället och du kommer fatta vad jag menar med skräck hotell. Sonen till ägaren är helt galen, springer omkring och pratar med sig själv, skriker svärord till sina ”vänner/fiender” som egentligen är hans egna röster/personligheter, han är 31 år gammal btw. Jag förklarar möjligtvis dåligt här men läs recensionerna och du kommer tappa hakan
Citera
2023-10-02, 21:21
  #3137
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janneyey
Fan va tur du och din kompis hade att ni kom ut levande ur detta skräck hotell. Läs recensionerna på det stället och du kommer fatta vad jag menar med skräck hotell. Sonen till ägaren är helt galen, springer omkring och pratar med sig själv, skriker svärord till sina ”vänner/fiender” som egentligen är hans egna röster/personligheter, han är 31 år gammal btw. Jag förklarar möjligtvis dåligt här men läs recensionerna och du kommer tappa hakan

Detta är väl snubben som pratar för sig själv och är allmänt skum.

https://www.youtube.com/@ryankhan1535
Citera
2023-10-03, 09:39
  #3138
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Detta är väl snubben som pratar för sig själv och är allmänt skum.

https://www.youtube.com/@ryankhan1535
Yes det är han
Citera
2023-10-05, 14:32
  #3139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrikande_gris
Jag var på en Burger king i New york för ett X antal år sedan. Det såg ut som en jävla krigszon där... Som en bonus smakade min sprite klor. Annars är väl McD besöket i Malmö en klassiker. Det hela slutade med att man sprutlackerade toaletten på båten över sundet typ 5gr.

McD Triangeln i Malmö har verkligen blivit uselt. Hela golvet är täckt med skräp, ingen service öht
Citera
2023-10-05, 14:56
  #3140
Avstängd
Ett hamburgarställe i en park vid stationen i Krylbo. Måste ha varit 15 år sedan eller så. Seg, bränd, torr hamburgare. Hela stället luktade unket. Men vad gör man när tåget har gått sönder och det inte lär bli något käk på ersättningsbussen? Försökte först hos grannen som var någon sorts kinarestaurang, men de höll på att stänga.
Citera
2023-10-05, 15:33
  #3141
Medlem
Jag har två ställen.
Söderport i Kalmar (hösten 2019)
Allt var kasst, från kvalité på mat till service. Ja det var ett event samtidigt, men till serveringen var det begränsat antal platser och på eventet drack öl ändå...
Först fick min sambo inte den öl han beställt utan en helt annan (de frågade inte om det var OK). Sen fick vi vänta 30 min på menyn, och säkert 30 till innan vi fick beställa. Därefter dröjde maten kanske 45 min och mitt kött var både bränt och torrt. När jag påpekade det för kyparen fick jag en utskällning efter noter. Sedan var efterrätterna slut (fick ingen information om det när vi åter fick menyerna) och undrade då om vi ville ha några av lunch-buffens kakor som stått framme.
Där efter kom en diskpojke in. Tror han nog var student, pratade bara engelska, men herregud vilken service. Han hann att servera oss både efterrätt, kaffe och en flaska vin innan kyparen ens kommit med kaffet (fel, såklart).
Vi, tillsammans med åtminstone 6-7 grupper traskade mindre glatt iväg till Max efter eventet för att få lite mat.

Det andra är restaurangen på Hotel C vid centralstationen i stockholm. Kyparen raggade mest på tjejer. Vi fick inte beställa något att dricka (vilket kanske inte var så illa eftersom det enda som fanns i ölväg var Mariestads). Pizzan var genombränd på undersidan och torr. Fick gå till Bishops och äta istället.
Citera
2024-01-30, 22:40
  #3142
Medlem
KFC intill Los Yoses, San José, Costa Rica. Fettig, äcklig kyckling, med dåliga pommes frites till. Smakade riktigt uselt. Om än att det var snabbmatsrestaurang i ett fattigare land.

Pizzeria Venezia i Pargas, Finland är inte heller någon höjdare - en i mitt sällskap tyckte kebabsåsen var "värre än hundmat" eller något sådant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback