Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-07, 20:50
  #9505
Medlem
SlussenSTHLMs avatar
Sakarja 12:9-10
9. Och det ska ske den dagen att jag
ska söka att utrota alla nationer
som kommer mot Jerusalem.
10. Och jag ska utgjuta nådens och
bönens ande över Davids hus och över
Jerusalems invånare, och de ska se upp
till mig som de har genomborrat
. Och
de ska gråta över honom, som man
gråter över sin ende son, och bittert
sörja över honom, som man sörjer
bittert över sin förstfödde.
Citera
2024-03-09, 12:15
  #9506
Medlem
DixieDs avatar
Jag ser Jesus som gud
Jag ser honom i allt som existerar och finns. Jag vet att han ser på mig och beskyddar mig i en värld full av ondska
När jag känner rädsla eller när jag behöver honom så kallar jag på Jesus och då känner jag av hans existens men ändå kan jag inte förknippa honom med gud eftersom Jesus uppenbarar sig för alla människor han håller kärt. Jag menar det finns så många människor som fått besök av honom inklusive jag.

Hur förklarar man sånt för gud uppenbarar sig inte bara för vissa men det gör ju Jesus och det har alltid varit så enligt Bibeln
Citera
2024-03-09, 12:17
  #9507
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Amen ya Rab..

Och det betyder...?
Citera
2024-03-10, 21:44
  #9508
Medlem
Tubbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Och det betyder...?

Oj. Jag kanske var full när jag skrev det där. Det är en svenskt uttal av "آمين يا رب", som betyder: Amen, O Herre. Typ.
Citera
2024-03-11, 15:39
  #9509
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Oj. Jag kanske var full när jag skrev det där. Det är en svenskt uttal av "آمين يا رب", som betyder: Amen, O Herre. Typ.
Fränt språk det där.
Citera
2024-03-14, 02:49
  #9510
Medlem
flashbagss avatar
Ja Jesus Kristus är Gud Yahweh i mänsklig skepnad, Gud består i evigheten även när Gud gestaltar sig som människa. 'Himlen' blir inte utan Gud Yahweh när Gud Yahweh gestaltar sig som människa.
Citera
2024-03-14, 19:37
  #9511
Medlem
Traveller7s avatar
Jesus är Gud. Verkligen.
Just Jesus.

Ögat är kroppens lampa
Ingen tänder ett ljus och sätter det i skymundan eller under skäppan, utan man sätter det på hållaren så att de som kommer in får se ljuset.

Ditt öga är kroppens lampa. När ditt öga är friskt får hela din kropp ljus, men när det är sjukt är din kropp i mörker.

Se därför till att ljuset inom dig inte är mörker.

Om hela din kropp har ljus och ingen del är i mörker, då blir den upplyst helt och fullt, som när lampan lyser över dig med sitt klara sken."
__________________
Senast redigerad av Traveller7 2024-03-14 kl. 19:37. Anledning: Just Jesus
Citera
2024-03-20, 00:00
  #9512
Medlem
SlussenSTHLMs avatar
Den som säger sig vara kristen men förnekar att Jesus Kristus är Gud verkar tro sig ha två frälsare och två kungar eftersom Jesus Kristus är tydlig med att Han är Frälsaren och Israels Konung, medan
Gud i G.T är tydlig med detsamma.

Hebreerbrevet 13
8. Jesus Kristus är densamme i går
och i dag och i evighet.

Malaki 3
6. För jag är Herren. Jag förändras
inte. Därför, ni Jakobs söner, är ni inte
utplånade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback