Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 18:57
  #1321
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Men för att ta det vidare. Lite Offtopic men intressant.
Är det som med annat kött att koftasmaken blir kraftigare av dålig slakt/adrenalin?

Det beror delvis på djurets ålder och inte minst rasen.
Citera
2017-03-19, 21:58
  #1322
Medlem
BrianGriffins avatar
Oliver.
Luktar väldigt gott. Men fort jag får det på tunga, vill jag bara få ut det igen.
Citera
2017-03-19, 22:10
  #1323
Medlem
Opportunitiess avatar
Bearnaisesås. Alla riktiga män älskar bean. Klart jag med vill va det men nää, jag tycker inte om'et..
Citera
2017-03-19, 22:17
  #1324
Medlem
ArzeniXs avatar
Kaviar på tub. Fullständigt jävla vidrigt och mina kräkreflexer kickar igång bara jag känner lukten. För ett tag sedan när jag var ute och åt med frun, tyckte kocken att det var en god idé att vispa bordssmöret tillsammans med kaviar. Tog en tugga av knäckebrödet och fick därefter genast uppsöka toaletten för att ratta porslinsbuss. Satans jävla otyg! Kan inte direkt säga att jag har försökt tycka om kaviar, men jag har iallafall provat tack vare den illasinnade kocken.
Citera
2017-03-20, 13:59
  #1325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Bearnaisesås. Alla riktiga män älskar bean. Klart jag med vill va det men nää, jag tycker inte om'et..

Pratar du om riktig bearnaise eller bluffen som köps i affär?


Har själv försökt trycka i mig lax i alla dess former många gånger då det ser så otroligt gott ut, men jag klarar verkligen inte av smaken. Horribelt tyvärr.
Citera
2017-03-20, 16:35
  #1326
Medlem
uffeoboys avatar
Skaldjur, speciellt kräftor, ser förbannat gott ut. Men nej då, även på fyllan kommer det direkt upp.
Citera
2017-03-21, 00:09
  #1327
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Pratar du om riktig bearnaise eller bluffen som köps i affär?


Har själv försökt trycka i mig lax i alla dess former många gånger då det ser så otroligt gott ut, men jag klarar verkligen inte av smaken. Horribelt tyvärr.

Hehe alla sorters bea, anar att det kan va nåt med dragonen som jag kan ha svårt för..

Lax, oj det är fint det!
Citera
2017-05-09, 02:41
  #1328
Medlem
Lax. I alla former. Bara lukten ger mig kväljningar. Kommer från nån som gärna äter surströmming.
Citera
2017-05-09, 15:20
  #1329
Medlem
Mackan52s avatar
Oliver
- Tycker smaken inte passar till nånting alls. Olivolja är gott till det mesta men inte bara oliver. Smaken är alldeles för tydlig och dominant i precis allt. Kanske upphuggen i vissa sallader men att bara äta oliver (vissa äter ju dem som godis) funkar inte alls för mig.

Ruccola
- Bara äckligt rätt igenom men av nån anledning så envisas folk i att ha det i alla sallader numera, så försökt har jag. Dock inget jag missar. Jävla hipsterogräs.

Lakrits
- Hemsk smak som jag inte alls tål, har försökt för lakrits är ju ändå en del av nordens kulturarv.

Vattenkastanjer
- Hatar att behöva fiska efter dessa varenda gång jag äter kinesiskt för att jag glömt att be att de skippar dem. Vissa restauranger har dem inte, andra öser i dem för partiordförande och fosterland. Ingen smak och obehaglig konsistens, tvi.
Citera
2017-05-09, 19:49
  #1330
Medlem
Ziayas avatar
Fisk. Precis all fisk. Smakar hemskt. Värre än det luktar. Skaldjur.
Isterband. Inälvsmat. Mögelost. Lagrad ost.
Citera
2017-05-09, 19:59
  #1331
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Fisk. Precis all fisk. Smakar hemskt. Värre än det luktar. Skaldjur.
Isterband. Inälvsmat. Mögelost. Lagrad ost.
Tycker att precis allt du räknat upp tillhör bland det bättra man kan äta.
Citera
2017-05-09, 20:01
  #1332
Medlem
Avokado- klarar fan inte av grönheten kombinerat med konsistensen.

Sill- Älskar alla former av fisk men det är något med slemmigheten som jag inte klarar av.

Griskött i dom flesta former- Den där orena eftersmaken som man i vissa fall kan krydda bort med kopiösa mängder kryddor är fan vidrig. Men vem fan vill krydda sönder kött så att det knappt smakar något annat än kryddor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback