2009-03-13, 00:02
Medlem
När jag var liten, åt alla i min närhet filmjölk. De äldre gärna med kanel,ingefära och nejlika (pepparkakskryddor). Jag tyckte det såg smaskigt ut och ville smaka, alltid med samma resultat, det vände sig i magen. Nåja, efter ett par veckor ville jag testa igen, och tjatade på mamma att köpa fil.
-Du tycker ju inte om det , sa mamma.
-Jodå, den här gången, svarade jag.
Resultatet blev att efter en sked gav jag upp.

När jag verkligen förstod att jag aldrig kommer att gilla filmjölk, var när en arbetskompis bjöd på sin "erkänt goda" hemliga dressing till en sallad. När alla började gissa vad den innehöll, sa jag filmjölk.Hon blev förvånad, hur kunde jag veta det, mängden var försvinnande liten. Jo,tack jag höll på att sp.....
Citera
2009-03-13, 00:05
Medlem
rotten_88s avatar
Omelett! Första tuggan är skitgod, likaså andra och tredje men efter ett tag blir jag väldigt illamående.
Citera
2009-03-13, 00:07
Medlem
farbrormelkers avatar
Min flickväns kreationer...urk

Citera
2009-03-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormelker
Min flickväns kreationer...urk

Alla?
Citera
2009-03-13, 00:11
Medlem
LadyTieras avatar
Sushi.

Försökt 8 gånger. det enda jag gillar är Garin, resten klarar jag itne av, försökt äta varje del för sig och prova massa olika sorter.

Tonfisk på burk

Smakar kattmat, får kväljningar av lukten, smaken allt.
Citera
2009-03-13, 00:15
Medlem
farbrormelkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Alla?
dessvärre.....
eller ja, hon gör nån kyklinggryta som går att krydda upp till någorlunda smak.
Bör tilläggas att jag är en riktig allätare som gillar att prova spännande mat men hennes mat går ner och upp igen.
Citera
2009-03-13, 00:15
Medlem
Stuvad spenat.. jag gillar färsk spenat och så men stuvad spenat får mig att kallsvettas. prinskorv har varit ett problem också.. efter typ fem är jag sjukt illamående.

Selleri gillar jag inte men jag kan väl inte säga att jag VERKLIGEN gett mig in för det heller...

resten är gott...
Citera
2009-03-13, 00:16
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Sushi.

Försökt 8 gånger. det enda jag gillar är Garin, resten klarar jag itne av, försökt äta varje del för sig och prova massa olika sorter.

Vad är Garin?

Själv gillar jag sjögräset som träs runt ihop med riset samt wasabi (det starka gröna) och gör ibland Fake-sushi med enbart ovanstående.

Kom på att jag även försökt uppskatta svamp (förutom quorn då) rätt länge nu men misslyckas ideligen.
Citera
2009-03-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormelker
dessvärre.....
eller ja, hon gör nån kyklinggryta som går att krydda upp till någorlunda smak.
Bör tilläggas att jag är en riktig allätare som gillar att prova spännande mat men hennes mat går ner och upp igen.
Illa
Citera
2009-03-13, 00:19
Medlem
p0wnis avatar
Allt med kål....
Citera
2009-03-13, 00:20
Moderator
Snuffelbutts avatar
Ägg! Stekt, kokt, tappat i golvet och slängt igenom fönstret! Omöjligt att lära sig gilla!
Citera
2009-03-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Ägg! Stekt, kokt, tappat i golvet och slängt igenom fönstret! Omöjligt att lära sig gilla!
som är så gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in