• 4
  • 5
2010-05-27, 22:30
Medlem
X666s avatar
Utgå ifrån något du gillar, sen fisken. Om vi säger att du tex gillar paprika - gör då en fiskgryta med mycket paprika då kommer du sen att lära dig att fisk inte är så farligt. Nästa gång kanske du kan slänga i några räkor också.. Hajjar du?
Citera
2010-05-27, 22:32
Medlem
Randomizers avatar
Är själv drabbad av omöjligheten att äta fisk

Enda fisken jag kan äta är panerad rödspätta dränkt i citronsaft och skirat smör, och då är det knappt.
Tycker fisk och skaldjur präglas av en "unken" havssmak som jag får kväljningar av. Har verkligen försökt lära mig äta fisk och prövat fisk i alla dess former och det slutar lika dant..
Citera
2010-05-28, 00:30
Medlem
spoilers avatar
Prova tandoorilax - najs!

http://www.alltommat.se/recept/tandoorilax-2982/
Citera
2010-05-28, 02:44
Medlem
Mandingos avatar
Där vaknade tråden igen!

Jag är nu fiskätare! köper ingen makrill men sill och strömming går ner galant... lax, njae... inte så gott och känns skönt att vara lite anti när alla tycker det är så gott och lyxigt...

Skaldjuren har jag lärt mig uppskatta i tillagad form... dvs stekta, friterade och grillade... men vanliga frysräkor med eller utan skal tycker jag är jäkligt intetsägande... funkar med mayo...

Kan dra slutsatsen att: JA, det gick lära sig äta fisk och skaldjur, men precis som med allt annat hittar man saker man tycker mer eller mindre om... innan åt jag alltid cheeseburgare när jag åt snabbmat, nu går jag gärna till strömmingsluckan (Magasinsgatan Gbg, rekommenderas) och får mig en härlig tallrik mos med stekta strömmingar som är så möra att min tandlösa farmor hade kunnat njuta av dem...
Citera
2014-06-24, 10:18
Medlem
nonentityno1s avatar
Stekt salt sill är en höjdare
Citera
2014-07-27, 01:36
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
Där vaknade tråden igen!

Jag är nu fiskätare! köper ingen makrill men sill och strömming går ner galant... lax, njae... inte så gott och känns skönt att vara lite anti när alla tycker det är så gott och lyxigt...

Skaldjuren har jag lärt mig uppskatta i tillagad form... dvs stekta, friterade och grillade... men vanliga frysräkor med eller utan skal tycker jag är jäkligt intetsägande... funkar med mayo...

Kan dra slutsatsen att: JA, det gick lära sig äta fisk och skaldjur, men precis som med allt annat hittar man saker man tycker mer eller mindre om... innan åt jag alltid cheeseburgare när jag åt snabbmat, nu går jag gärna till strömmingsluckan (Magasinsgatan Gbg, rekommenderas) och får mig en härlig tallrik mos med stekta strömmingar som är så möra att min tandlösa farmor hade kunnat njuta av dem...

Sjukt kul tråd! Jag blev helt fantastiskt hungrig av att läsa den men nu var det ett tag sen vi fick en uppdatering. Hur går det TS? Har du snokat upp några nya kulinariska höjdare ur soppan med kopiösa mängder blåvalssperma i parningstid? En liten uppdatering hade varit väldigt trevligt!
Senast redigerad av Acidiferous 2014-07-27 kl. 01:41.
Citera
2014-07-27, 02:03
Medlem
Opportunitiess avatar
Jag har en fördom att västkustbor till större del älskar fisk/skaldjur än folk från inlandet. Jag är västkustkille o har aldrig ens blivit serverad nåt så konstigt som fiskpinnar, däremot bortskämd med vitling, torsk, makrill, långa, kolja, havskatt, sej och plattfisk..

Men det är ju egentligen en helt annan historia..
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in