2009-03-11, 16:15
Hallå. Har ett problem med Word. Kan vara lite svårt att förklara men ska göra ett försök (har sökt men ingen annan verkar ha detta problem).
Håller på med mitt ex-jobb. Använder mig utav Rubriker (t.ex. Sammanfattning / Abstract / Innehållsförteckning / Introduktion / [osv.] som alla är satta som Rubrik 1), under vissa rubriker har jag underrubriker, t.ex. under Introduktionen finns underrubrik "X" och "Y" osv.
Problemet ligger i att jag kan inte, hur jag än gör, få att varje rubrik hamnar överst på en ny sida.
T.ex. vill jag ha Sammanfattning och Abstract på sida 1 och det funkar ju för det är ju just sida 1.
Innehållsförteckning vill jag ha på sida 2, Introduktion på sida 3 osv.
När jag vill ha Innehållsförteckning överst på sida 2 och Introduktion överst på sida 3 går inte det. Det finns liksom bara "2 lägen";
* antingen hamnar rubrik & text längst ner på föregående sida
* eller så hamnar rubriken med text med början ungefär 2/3 ner på den valda sidan
Det finns liksom inga mellanlägen hur mycket jag än försöker med backspace eller enter.
Samma sak händer i hela dokumenten. Inga rubriker/"starter" på texter hamnar överst på vald sida.
En fin illustration över problemet här
Vad gör jag?
Håller på med mitt ex-jobb. Använder mig utav Rubriker (t.ex. Sammanfattning / Abstract / Innehållsförteckning / Introduktion / [osv.] som alla är satta som Rubrik 1), under vissa rubriker har jag underrubriker, t.ex. under Introduktionen finns underrubrik "X" och "Y" osv.
Problemet ligger i att jag kan inte, hur jag än gör, få att varje rubrik hamnar överst på en ny sida.
T.ex. vill jag ha Sammanfattning och Abstract på sida 1 och det funkar ju för det är ju just sida 1.
Innehållsförteckning vill jag ha på sida 2, Introduktion på sida 3 osv.
När jag vill ha Innehållsförteckning överst på sida 2 och Introduktion överst på sida 3 går inte det. Det finns liksom bara "2 lägen";
* antingen hamnar rubrik & text längst ner på föregående sida
* eller så hamnar rubriken med text med början ungefär 2/3 ner på den valda sidan
Det finns liksom inga mellanlägen hur mycket jag än försöker med backspace eller enter.
Samma sak händer i hela dokumenten. Inga rubriker/"starter" på texter hamnar överst på vald sida.
En fin illustration över problemet här

------------------------------
Antingen hamnar texten med start här
------------------------------(sid 2)
*** <--- här vill jag självklart att texten ska börja
Eller med start här....
-------------------------------(sid 3)
Antingen hamnar texten med start här
------------------------------(sid 2)
*** <--- här vill jag självklart att texten ska börja