Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-11, 16:15
Medlem
mtkors avatar
Hallå. Har ett problem med Word. Kan vara lite svårt att förklara men ska göra ett försök (har sökt men ingen annan verkar ha detta problem).

Håller på med mitt ex-jobb. Använder mig utav Rubriker (t.ex. Sammanfattning / Abstract / Innehållsförteckning / Introduktion / [osv.] som alla är satta som Rubrik 1), under vissa rubriker har jag underrubriker, t.ex. under Introduktionen finns underrubrik "X" och "Y" osv.

Problemet ligger i att jag kan inte, hur jag än gör, få att varje rubrik hamnar överst på en ny sida.

T.ex. vill jag ha Sammanfattning och Abstract på sida 1 och det funkar ju för det är ju just sida 1.

Innehållsförteckning vill jag ha på sida 2, Introduktion på sida 3 osv.

När jag vill ha Innehållsförteckning överst på sida 2 och Introduktion överst på sida 3 går inte det. Det finns liksom bara "2 lägen";

* antingen hamnar rubrik & text längst ner på föregående sida
* eller så hamnar rubriken med text med början ungefär 2/3 ner på den valda sidan

Det finns liksom inga mellanlägen hur mycket jag än försöker med backspace eller enter.

Samma sak händer i hela dokumenten. Inga rubriker/"starter" på texter hamnar överst på vald sida.

En fin illustration över problemet här

Vad gör jag?
Citera
2009-03-11, 16:22
Medlem
kinky_Ms avatar
Testa med att infoga en sidbrytning precis innan rubriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in