Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
38,21%
94 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
61,79%
152 röster
2009-09-18, 23:28
  #277
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Just därför känns det som en ganska dålig idé att fotbolls-VM nästa år delvis kommer att gå i SVT, för dom kommer naturligtvis att köra med inkvoterade kjolstyg i någon sorts "expertroll".

Nä, bort med kvinnor från fotbollssändningar, di bare förstör och håller på.

Fast Anna Brolin kan få vara kvar iofs.

Ja, varför tror TV-kanalerna att brudarna ska vara bättre på att kommentera än att spela? Fotbollskunnandet är ju lika dåligt på som vid sidan av planen. Blir bara löjligt när Swedberg står och ska verka saklig och professionell. Det räcker att Kåmark fjollar till det.
Citera
2009-09-18, 23:38
  #278
Medlem
ClockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Just därför känns det som en ganska dålig idé att fotbolls-VM nästa år delvis kommer att gå i SVT, för dom kommer naturligtvis att köra med inkvoterade kjolstyg i någon sorts "expertroll".

Nä, bort med kvinnor från fotbollssändningar, di bare förstör och håller på.

Fast Anna Brolin kan få vara kvar iofs.

Håller med om Anna Brolin där måste jag säga.

Annars var det skamligt när Morgan Alling bjöds in som "expert" till någon Canal Plussändning och inte kunde ett jävla piss. Skämdes för honom. Han kanske inte räknas men ändå, fan det sämsta jag sett i en studio.
Citera
2009-09-19, 00:54
  #279
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Just därför känns det som en ganska dålig idé att fotbolls-VM nästa år delvis kommer att gå i SVT, för dom kommer naturligtvis att köra med inkvoterade kjolstyg i någon sorts "expertroll".

Nä, bort med kvinnor från fotbollssändningar, di bare förstör och håller på.

Fast Anna Brolin kan få vara kvar iofs.

Instämmer. Får fan hoppas att SVT lyckas få dit lite vettiga experter till VM, eller egentligen vem som helst förutom Pohjanen och Swedberg. Lyssnar hellre på Bosse Petterssons banala åsikter än dessa två.
Citera
2009-09-19, 05:17
  #280
Medlem
thomas wernersson är ju riktigt kass också
Citera
2009-09-19, 11:05
  #281
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorBla
den där bögen peter jihde

Jag hatar hans "Hur tänker du då?" direkt efter att personen redan svarat på en fråga.
Citera
2009-09-19, 11:11
  #282
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Anna Pohjanen, brudar överlag när de försöker framställa sig själv som kunniga. Bort medfruntimmer från fotbollssändningar de bara förstör, så jävla trött på inkvotering och det politiskt korrekta Sverige.

Jag har egentligen inget problem med att det är en KVINNA i fotbollsstudion, vem bryr sig om könet på dem liksom. Men vad som är genomgående är ju att alla kvinnliga "experter/kommentatorer" inom fotboll är ju totalt värdelösa på sin uppgift.
De får gärna vara med, men då ska de fan bidra med något också!
Är man intresserad av profiler som har en karisma, ett visst kön och representerar något så får man väl fan titta på idol istället. När jag tittar på fotboll så vill jag ha kunskap!
Citera
2009-09-19, 15:04
  #283
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Jag har egentligen inget problem med att det är en KVINNA i fotbollsstudion, vem bryr sig om könet på dem liksom. Men vad som är genomgående är ju att alla kvinnliga "experter/kommentatorer" inom fotboll är ju totalt värdelösa på sin uppgift.
De får gärna vara med, men då ska de fan bidra med något också!
Är man intresserad av profiler som har en karisma, ett visst kön och representerar något så får man väl fan titta på idol istället. När jag tittar på fotboll så vill jag ha kunskap!

Du har helt rätt. Och det FINNS kvinnor som jag tycker gör bra kommentatorsinsatser - dock inte när det gäller fotboll. Maria Strandlund Tomsvik som kommenterar tennis på Eurosport är riktigt bra tycker jag - mil bättre än Birger Folke m.fl.
Citera
2009-09-19, 15:07
  #284
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 202walker
Du har helt rätt. Och det FINNS kvinnor som jag tycker gör bra kommentatorsinsatser - dock inte när det gäller fotboll. Maria Strandlund Tomsvik som kommenterar tennis på Eurosport är riktigt bra tycker jag - mil bättre än Birger Folke m.fl.

Det finns säkerligen kvinnor som är kompetenta och behagliga att lyssna på, men inom fotbollen lyser de kraftigt med sin frånvaro.

Ja, Birger är fan inte rolig att lyssna på, Maria och Rolf bra mkt bättre.
Citera
2009-09-20, 00:56
  #285
Medlem
Jesper Hussfelt har varit lite irriterande de senaste åren då det känns som om han konstant sitter och onanerar över den sydländska briljansen i de ligor han kommenterar. (numera enbart spanska ligan)
Visst han är passionerad, men det känns överdrivet och stör mig.

Sen har jag tyckt ända sedan tidiga tonåren att Lasse Kinch framstår som något av en idiot, och han kommenterar väl fortfarande matcher?

Arne Hegerfors verkar något förvirrad och uttallar alla spelarnamn fel, men alla de kommentatorer som canal plus sätter på att kommentera "mindre viktiga" matcher ensamma är rätt sunkiga, och Arne är ju en av dem.

För övrigt föredrar jag nästan alltid de engelska kommentatorerna framför de svenska när matcher finns med engelsk kommentator på canal plus eller när man ser matcher på internet.
__________________
Senast redigerad av hosebag 2009-09-20 kl. 01:11.
Citera
2009-09-20, 00:58
  #286
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Jesper Hussfelt har varit lite irriterande de senaste åren då det känns som om han konstant sitter och onanerar över den sydlänska briljansen i de ligor han kommenterar. (numera enbart spanska ligan)
Visst han är passionerad, men det känns överdrivet och stör mig.

Sen har jag tyckt ända sedan tidiga tonåren att Lasse Kinch framstår som något av en idiot, och han kommenterar väl fortfarande matcher?

Arne Hegerfors verkar något förvirrad och uttallar alla spelarnamn fel, men alla de kommentatorer som canal plus sätter på att kommentera "mindre viktiga" matcher ensamma är rätt sunkiga, och Arne är ju en av dem.

För övrigt föredrar jag nästan alltid de engelska kommentatorerna framför de svenska när matcher finns med engelsk kommentator på canal plus eller man ser matcher på internet.

Det är den allmäna uppfattningen så på den punkten är du inte ensam. Arne är fan inte mkt bätte, han borde C+ gjort sig av med för länge sedan.
Citera
2009-09-20, 01:08
  #287
Medlem
Jag kan även hålla med den allmänna åsikten om att Magnus Hedman låter jävligt dryg, men han stör mig inte.

Tycker faktiskt att han är uppfriskande när han är "expert" tillsammans med Hussfelt, just för att Hussfelt är så påfrestande.
Citera
2009-09-20, 14:27
  #288
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Jag kan även hålla med den allmänna åsikten om att Magnus Hedman låter jävligt dryg, men han stör mig inte.

Tycker faktiskt att han är uppfriskande när han är "expert" tillsammans med Hussfelt, just för att Hussfelt är så påfrestande.

Haha, ja.. Det har ju nästan blivit att man lärt sig uppskatta de som är minst dåliga, då de som faktiskt är bra allt som oftast lyser med sin frånvaro.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback