Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
37,96%
93 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
62,04%
152 röster
2017-01-02, 21:26
  #1657
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Tittar inte så mycket på sport längre men kommer ihåg att Peter Backe (TV4) framstod som ett trumfkort.
Citera
2017-03-11, 17:01
  #1658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Tittar inte så mycket på sport längre men kommer ihåg att Peter Backe (TV4) framstod som ett trumfkort.
Men om man vill titta på skidskytte på TV, tvingas man ju genomlida Annamaria Janssons olidliga svada,där finns inte mycket av sportkunskap. Ojojoj stup i ett med denna tillgjorda dialekt. Var pratar man så, ska det föreställa stockholmsdialekt av någon slags missriktad högfärd,eller ?
Citera
2017-03-24, 01:58
  #1659
Medlem
snillet_1s avatar
Jens Fjellström - jag kan inte vara ensam om att inte tåla denne mans framtoning? Senaste igår framkom det att han inte kan dricka kaffe som vanligt folk (Sporthuset podcast). Hela sättet han snackar på låter som nån jävla frikyrklig pastor som är i färd med att 'heala' folk. Oerhört hemsk att lyssna på. Och den där nasala Umeå-dialekten.
Citera
2017-03-24, 08:29
  #1660
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jens Fjellström - jag kan inte vara ensam om att inte tåla denne mans framtoning? Senaste igår framkom det att han inte kan dricka kaffe som vanligt folk (Sporthuset podcast). Hela sättet han snackar på låter som nån jävla frikyrklig pastor som är i färd med att 'heala' folk. Oerhört hemsk att lyssna på. Och den där nasala Umeå-dialekten.
Fast han har slutat. Jobbar ju inom MFF nu.
Citera
2017-05-01, 22:32
  #1661
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nu kommenterar ju inte hysen fotboll längre men han måste ju ändå vara den mest överskattade kommentatorn vi någonsin haft i detta land. Kommenterade alltid toppfotboll för svenska landslaget och champions league. Perfekt exempel på en person som räknas som expert enbart pga att han själv spelat fotboll en gång i tiden. Drog bara en massa captain obvious kommentarer som "går den under ribban är det mål".

Men det absolut värsta som jag än idag inte fattar hur han kom iväg med är hur partisk han var. Tänker främst när han kommenterade liverpool i CL. Hur kunde han komma undan med det? Varför reagerade in någon starkare mot det. Han satt ju faktiskt och skrek JAAA rakt ut ett par gånger i champions league. Han försökte inte ens dölja det. Kan liksom inte tänka mig att hade varit ok idag.
Citera
2017-05-01, 23:19
  #1662
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nu kommenterar ju inte hysen fotboll längre men han måste ju ändå vara den mest överskattade kommentatorn vi någonsin haft i detta land. Kommenterade alltid toppfotboll för svenska landslaget och champions league. Perfekt exempel på en person som räknas som expert enbart pga att han själv spelat fotboll en gång i tiden. Drog bara en massa captain obvious kommentarer som "går den under ribban är det mål".

Men det absolut värsta som jag än idag inte fattar hur han kom iväg med är hur partisk han var. Tänker främst när han kommenterade liverpool i CL. Hur kunde han komma undan med det? Varför reagerade in någon starkare mot det. Han satt ju faktiskt och skrek JAAA rakt ut ett par gånger i champions league. Han försökte inte ens dölja det. Kan liksom inte tänka mig att hade varit ok idag.

Ja, han var riktigt dålig. Till och med min farsa med noll koll på sporten satt och retade sig på gubben när det var landskamp.

Den jag själv ogillar mest är dock Bosse Petersson. Verkar vara en sympatisk snubbe, men satan vad usla hans "analyser" är.
Citera
2017-07-10, 00:03
  #1663
Medlem
snillet_1s avatar
Blir fascinerad över att Westberg har så många tillskyndare.

https://twitter.com/robertperlskog/s...97721799503872

Är helt team Perlskog i den här frågan. Westberg är en nolla som drar uppmärksamheten till sig själv. Lite som en dålig domare.
Citera
2017-07-10, 00:13
  #1664
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Blir fascinerad över att Westberg har så många tillskyndare.

https://twitter.com/robertperlskog/s...97721799503872

Är helt team Perlskog i den här frågan. Westberg är en nolla som drar uppmärksamheten till sig själv. Lite som en dålig domare.

Svenskar är mainstream. I det ingår att hata Perlskog, trots att han inte minst bildar ett av Sveriges bästa kommentatorspar med Hellgren. Duger helt klart att kommentera Serie A eller dylikt också.

Erik Edman är ett intressant namn. Duktig på det taktiska, talför, vettiga analyser. Enda minus är ett överanvändande av vissa smala fotbollstermer.
Citera
2017-07-10, 01:16
  #1665
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Perlskog är ett intressant case. Jag tycker om honom som kommentator och han verkar rätt skön som människa också. Vad hans bittra svingande mot kollegor bottnar i kan man ju bara spekulera i.

Lägst odds på nyss upptäckt tilltagande ålder, ett liv som rinner honom ur händerna och yngre förmågor som inte kommenterar på samma slappa sätt som Hyland, Plex, Hegerfors och övriga gravt alkoholiserade stofiler gjorde när det begav sig.
Citera
2017-07-10, 03:11
  #1666
Medlem
Korders avatar
Nä, jag håller inte med. Perlskog är en rätt okunnig snubbe som har en tendens att delge idiotiska funderingar rörande det sportsliga när han kommenterar fotboll. Han har ingen trovärdighet, helt enkelt. Om han bildar "ett av Sveriges bästa kommentatorspar" är det jävligt illa ställt på den biten i Sverige.

Nu är inte Westberg heller någon stjärna, men Perlskog är helt fel person att sitta och grina på Twitter över bristande kvalitet.
__________________
Senast redigerad av Korder 2017-07-10 kl. 03:19.
Citera
2017-07-10, 08:50
  #1667
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Blir fascinerad över att Westberg har så många tillskyndare.

https://twitter.com/robertperlskog/s...97721799503872

Är helt team Perlskog i den här frågan. Westberg är en nolla som drar uppmärksamheten till sig själv. Lite som en dålig domare.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Svenskar är mainstream. I det ingår att hata Perlskog, trots att han inte minst bildar ett av Sveriges bästa kommentatorspar med Hellgren. Duger helt klart att kommentera Serie A eller dylikt också.


Jag gillar Perlskog också (när han lägger manken till, vilket inte är lika ofta längre tyvärr). Därför är det så jävla trist när han gång efter annan använder sig av rent översitteri mot kollegor.

Det går att vara bäst utan att bete sig som ett as faktiskt.
__________________
Senast redigerad av simonvp 2017-07-10 kl. 08:52.
Citera
2017-07-10, 09:05
  #1668
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nä, jag håller inte med. Perlskog är en rätt okunnig snubbe som har en tendens att delge idiotiska funderingar rörande det sportsliga när han kommenterar fotboll. Han har ingen trovärdighet, helt enkelt. Om han bildar "ett av Sveriges bästa kommentatorspar" är det jävligt illa ställt på den biten i Sverige.

Nu är inte Westberg heller någon stjärna, men Perlskog är helt fel person att sitta och grina på Twitter över bristande kvalitet.

Nej precis. Som om inte Perlskog själv bommat några namn genom sina år som kommentator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback